Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه ضمن انتقاد ار رئیس‌جمهور این کشور به خاطر استعفای شهردار بالیکِسیر گفت، حزب حاکم عدالت و توسعه با استفاده از روش‌های مافیایی شهردارها را مجبور به استعفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه"، بزرگترین حزب مخالف دولت به گروه حزبش در پارلمان گفت: ترکیه با روش‌های مافیایی اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهدید کردن یک خانواده روشی است که توسط مافیا استفاده می‌شود. افرادی که در داخل دولت سمتی دارند نباید چنین روش‌هایی را بپذیرند اگر چنین کاری انجام دهید مجبور به ترک سمت‌تان می‌شوید. شما لایق این رفتار نیستید.

اظهارات قلیچداراوغلو پس از آن مطرح شد که احمد ادیپ اوغور، شهردار بالیکِسیر استعفای خود را از سمت و عضویت حزبش اعلام کرد؛ اقدامی که تازه‌ترین رویداد در ماجرای استعفاها از حزب حاکم عدالت و توسعه محسوب می‌شود.

اوغور در سخنرانی‌ گفت: پس از آنکه خودم و خانواده‌ام تهدید شدیم مجبور شدم تا این تصمیم را اتخاذ کنم.

قلیچداراوغلو گفت: سخنرانی اوغور ثابت می‌کند که حزب حاکم عدالت و توسعه کشور را با روش‌های مافیا اداره می‌کند و اردوغان دستورات مربوط به این تهدیدات را صادر کرده است.

وی افزود: با چه دلیل اخلاقی شما می‌توانید خانواده یک فرد را مقصر بدانید و آنها را تحت فشار بگذارید؟ کدام دین، مذهب و یا قانونی به شما اجازه می‌دهد که علیه خانواده یک شهردار اعمال قدرت کنید؟ آزار و اذیت خانواده یک فرد اساس دیکتاتور فاشیست بودن است.

ماهر اونال، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه در واکنش به این اظهارات قلیچداراوغلو وی را به "سخنگوی نیروهای دشمن" ترکیه هستند متهم کرد.

وی گفت: این اظهارات قلیچداراوغلو تنها "تبلیغ سازمان تروریستی فتح الله گولن" است. رهبر ما و یا معاونینش در اداره این روند حتی رفتار بی‌ادبانه نداشته‌اند چه برسد به تهدید. رئیس‌جمهور و رهبر ما از حق خود برای درخواست این استعفاها که حق دموکراتیکش است، استفاده کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق