Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه وزارت کشاورزی به اتلاف صدها هزار تن سیب درختی در استان آذربایجان غربی شد و گفت که در صورت بروز مشکل برای بخش کشاورزی که حیات مردم به آن وابسته است، شاهد مهاجرت به حاشیه شهرها، ایجاد مشاغل کاذب و افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، روح‌الله حضرت‌پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با بیان اینکه شمارش معکوس برای نابودی کشاورزی در آذربایجان غربی آغاز شده است، اظهار داشت: ما شاهد ظلم در حق کشاورزان آذربایجان غربی به دلیل عدم برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کشاورزی در آذربایجان غربی نقش اول را در اقتصاد استان دارد و اگر به آن بی توجهی شود، ناامیدی،‌ مهاجرت به حاشیه شهرها، ایجاد مشاغل کاذب و افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله تبعات آن خواهد بود.

وی افزود: آذربایجان قطعه‌ای از ایران است که در برهه‌های مختلف نقش آفرین و حماسه ساز بوده اما امروز در آتش بی مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد. پیش از آنکه اتلاف صدها هزار تن سیب درختی در کنار جاده‌های استان چهره نظام را مخدوش کند، امیدواریم دولت و وزارت جهاد کشاورزی به داد مردم و باغداران برسد و به وعده‌های خود عمل کند و سیب و انگور آذربایجان غربی را نجات دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید هر صد گرم سیب درختی ۷۰ لیتر آب شیرین مصرف می کند،‌ یادآور شد: همین سیب به جای اینکه به عنوان محصول بومی باعث رونق و توسعه کشاورزی باشد تابلوی غم انگیز فلاکت مردم آذربایجان غربی است. امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید شده در حالی که بنا به اعلام مسئولین گمرک فقط ۲۰ هزار تن صادر شده است.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: کشاورزان مجبورند محصولات باغی بویژه سیب را پیش از موعد بچینند و آن را کنار جاده‌ها بریزند تا به نام زیر درختی به نازل‌ترین قیمت آن را بفروشند و گاهی با شرایط نسیه چندین ماهه محصولات خود را وارد بازار کنند. این حال و روز تولید کننده های ماست و ما امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی توجه بیشتری به وضعیت آنها داشته باشد.

علی مطهری که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، در این باره گفت که ما هم به وزیر جهاد کشاورزی توصیه می کنیم به این تذکر ایشان حتما توجه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم