Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@15:54:44 GMT

ضرورت پوشش‌دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه رشت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۸۶۸۵

ضرورت پوشش‌دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه رشت

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت پوشش دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه این شهر گفت: اتصال شهر رشت به شهرستان انزلی به وسیله تراموا در راستای حمل و نقل گردشگران، باعث می شود شهر رشت نیز از مزایای منطقه آزاد انزلی بهره مند شود.

به گزارش ایلنا از رشت،مسعود نصرتی در جلسه هم اندیشی با شرکت عمران ایران مشاور راه اندازی تراموا در رشت با اشاره به ضرورت راه اندازی تراموا در این شهر گفت: تراموا به منظور مقصد گردشگری شدن شهر رشت بسیار ضروری است؛ شاید این نیاز امروز احساس نشود اما در طرح جامع حمل و نقل و طرح حمل و نقل ترافیک عمومی این نیاز کاملا محسوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای کشور بعد از طرح حمل و نقل ترافیک، طرح حمل و نقل عمومی نیز در شورای جامع حمل و نقل کشور به تصویب رسیده، لذا شایسته است تا طرح توجیهی جدیدی برای مبحث تراموا در شهر رشت و حومه تهیه شود.

وی با تاکید بر ضرورت پوشش دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه شهر رشت افزود: اتصال شهر رشت به شهرستان انزلی به وسیله تراموا در راستای حمل و نقل گردشگران ، شهر رشت نیز از مزایای منطقه آزاد  انزلی بهره مند خواهد شد.

  نصرتی با تاکید بر وجود ضعف در جذب توریست و درآمد زایی به وسیله این صنعت در شهر رشت تصریح کرد: جابجایی گردشگران با تراموا نقش بسزایی در افزایش مابه التفاوت هزینه های شهرداری و خدمات رسانی خواهد داشت.

شهردار رشت تصریح کرد: با خدمات رسانی شهری از سوی شهرداری همچون استفاده رایگان از پارکینگ های سطح شهر برای گردشگران  و سرویس رایگان در بازدید از اماکن تاریخی به گردشگران می توان به مابه التفاوت هزینه ها و ارزش افزوده ای زیادی در این راستا دست یافت.

شهردار رشت در ادامه خواستار بازنگری طرح راه اندازی تراموا توسط شرکت عمران ایران شد، و افزود: طرح جدید با لحاظ الویت به پوشش دهی تراموا به شهرهای حومه و توضیح شرح خدمات قابل اجرا خواهد شد.

ملاطفی مشاور شرکت عمران ایران نیز به مشکلات موجود در اجرای طرح پرداخت و بیان داشت: با راه اندازی تراموا با توجه به مصرف کم انرژی و کاهش اصطلاک ۸۰ درصد کاهش صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به سند بالادستی مصوب سال ۸۰ تصریح کرد: در آن سند اختصاص حمل و نقل عمومی تراموا به شهرهای بیش از یک میلیون اختصاص می یابد.

 ملاطفی با تاکید بر نقش تراموا در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست گفت: در شهر رشت کمتر از ۷ درصد حمل و نقل توسط اتوبوس و مینی بوس، ۴۷ درصد توسط سواری های شخصی و ۳۶ درصد با تاکسی انجام می شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در بازدید روند احداث پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان ضمن بیان اینکه با حضور رئیس جمهور یک هزار و ۱۵۷ قطعه زمین رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت، ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهرهای استان سمنان نیز در دست پیگیری است.

وی ضمن بیان اینکه تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی خودساز و انبوه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای شهر سمنان در حال اجرا است، افزود: این طرح با پیشرفت ۶۵ درصدی همراه است.

استاندار سمنان سرعت انجام پروژه‌های مسکن سازی را مطلوب خواند و ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن برای شهرک روزیه سمنان یکی از پروژه‌هایی که کار اجرایی آن با کیفیت و سرعت پیش می‌رود.

هاشمی ضمن بیان اینکه برای این شهرک خدمات برق و آب به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار گرفت، در ادامه تصریح کرد: گازرسانی توسط پیمانکار از ورودی در حال انجام است.

وی افزود: سایت ۲۰۵ هکتاری کمربندی سمنان نیز با اولویت تخصیص زمین برای جوانی جمعیت و افراد واجد شرایط در دستور کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

کد خبر 6095087

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • حرکت دوباره مترو تهران - کرج
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی