Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب و رسانه از اعلام اسامی راه یافته به مرحله ماقبل نهایی در روز شنبه سیزدهم آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا از بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ، علیرضا بهرامی گفت: برنامه این بود که جشنواره امسال در دو تا سه نکته تفاوت‌هایی را با دوره‌های قبل داشته باشد زیرا اگر هرسال تغییرات جزئی در جشنواره اعمال شود بعد از چند سال می‌توانیم به حد مطلوب برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مشکل عمومی مدیریت در کشور ما این است که همه می‌خواهند در دوره خود 60 یا حتی 100 درصد ارتقا داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش کمی به عنوان یکی از اولویت‌گذاری‌هایی که معمولا مورد توجه مدیران است، اظهار داشت: با وجود این مسئله افزایش کمی را هدف نگذاشتیم زیرا در چند دوره اخیر با توجه به داوری خود در این جشنواره سطح آثار رسیده به مراحل پایانی داوری آنقدر پایین بود که به نظرم با واقعیت رسانه‌ا‌ی ما در حوزه کتاب تفاوت زیادی داشت.
دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب و رسانه ادامه داد: یکی از اهداف خود را بر این اساس گذاشتیم که در پی افزایش کمیت بتوانیم تعداد رسانه‌های بیشتر و روزنامه‌نگارانی که جدی‌تر کار می‌کنند را در جشنواره داشته باشیم و این امر در لیست شرکت کنندگان این دوره از جشنواره وجود دارد.
به گفته وی، طبق آمارهای دبیرخانه در دوره‌های گذشته بین 150 تا 200 اثر در جشنواره کتاب و رسانه شرکت کردند اما در این دوره بالای 380 اثر موجود بود که افزایش تقریبا 100 درصدی را نشان می‌دهد.
بهرامی با بیان اینکه افتخار افزایش 100 درصدی به اعداد مطرح شده نیست بلکه مربوط به تعداد شرکت‌کنندگانی است که تاکنون در جشنواره شرکت نکرده بودند، گفت: برای این منظور حتی با برخی روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مهم کشور تماس شخصی گرفتم و خواستم که در جشنواره شرکت کنند.
وی عنوان کرد: احتمالا شنبه هفته آینده فهرست روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و رسانه‌های راه یافته به مرحله ماقبل نهایی جشنواره را اعلام کنیم و خواهید دید که این اسامی خیلی قابل توجه هستند چون برخی از آنها سابقه مطبوعاتی بالای 50 سال دارند و درحال حاضر شرکت کننده جشنواره کتاب و رسانه هستند که آثارشان داوری می‌شود.
بهرامی اضافه کرد: در کنار اینگونه افراد با سابقه، آثار افراد جوان‌تری که به طور جدی در طی سال به عنوان خبرنگار کتاب فعال اند و رسانه‌های دیگری که به خصوص در شهرستان‌ها هستند و در حوزه کتاب فعالیت‌هایی را دارند داوری می‌شود.
وی گفت: فکر می‌کنم که این موارد از دستاوردهای این دوره از جشنواره بوده و امیدوارم این امر یک سطح معیار برای مسئولان بعدی جشنواره شود.

** برای نخستین بار بخش عکس به جشنواره اضافه شد
بهرامی با اشاره به بخش تجلیلی جشنواره عنوان کرد: خواستار افزایش تعداد نفرات تجلیلی در این دوره از جشنواره شدیم تا به خصوص بتوانیم به رسانه‌های خارج از تهران توجه داشته باشیم چون در بررسی‌ها و بنا به تجربیات خود رسانه‌هایی می‌شناسم که در منطقه ضریب نفوذ بالا و به طور مستمر روزانه صفحه‌ای مختص کتاب دارند.
دبیر جشنواره کتاب و رسانه درباره بخش‌های مغفول مانده در دوره‌های مختلف جشنواره کتاب و رسانه بیان کرد: امسال توانستیم بخش عکس به عنوان یکی از بخش‌های مغفول را به سایر بخش‌ها اضافه کنیم از این رو امیدواریم صدای ما به آیندگان برسد و بخش‌هایی مثل طنز، ترجمه (تقریبا بلاتکلیف است و در این دوره تمهیدی شد تا آثار ترجمه‌ای ارسال شده در بخش مرتبط داوری شوند) و فضاهای شبکه اجتماعی که به تولید محتوا در حوزه کتاب می‌پردازند و گاهی کیفیت تولید محتوای آنها از رسانه‌های ما بیشتر است، به عنوان بخش‌های مغفول مانده مورد توجه واقع شوند.
بهرامی با اشاره به بخش شعر و داستان در رسانه‌ها ادامه داد: یکی از بخش‌های حاشیه‌ای که به نظر می‌رسد می‌تواند در این جشنواره مورد توجه قرار گیرد و باعث ارتقای کیفی شود، بخش شعر و داستان در رسانه‌ها است.
به گفته وی، زمانی رسانه‌های ما شعرها و داستان‌هایشان برای فضای ادبی تعیین کننده بود اما امروز حتی آن بخش طنز را هم ندارند، اگر در این جشنواره بخشی برای آن تعریف شود به نظر می‌تواند مشوق خوبی باشد تا رسانه‌ها نسبت به درج شعر و داستان اقدام کنند.
فراهنگ**1880 ** 1823 دریافت:پروین اروجی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان