Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@19:52:05 GMT

ضریب ارزش افزوده شرکت های تعاونی مصرف ۷ درصد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۹۲۹۰

ضریب ارزش افزوده شرکت های تعاونی مصرف ۷ درصد شد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تعیین ضرایب مالیات وعوارض ارزش افزوده و تعاونی‌های مصرف گفت:بر اساس دستورالعمل فوق ضریب ارزش افزوده فعالیت شرکت های تعاونی مصرف به میزان ۷% تعیین و به تأیید وزارت اقتصاد رسید.

ابراهیم طلایی،مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،از ابلاغ دستورالعمل تعیین ضرایب مالیات و عوارض ارزش افزوده تعاونی‌ های مصرف خبر داد و گفت:به دنبال تصویب قانون مالیات و عوارض ارزش افزوده در سال 1387 از جمله فعالین اقتصادی که برای اجرای قانون فراخوان شدند تعاونی های مصرف بودند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه تعاونی های مذکور برابر مادۀ 133 قانون مالیات های مستقیم معاف بودند .

وی ادامه داد: این در حالی است که قسمت اعظم سایر فعالین اقتصادی که دارای شغل مشابه تعاونی های مصرف هستند طی سنوات گذشته یا مشمول اجرای قانون نگردیده اند یا به طور ناقص فراخوان شده اند . این امر باعث بروز مشکلات عدیده ای برای ادامه فعالیت تعاونی های مصرف گردیده و تبعیض عملاً امکان رقابت را از آنان سلب نموده بود .

طلایی افزود: پیگیری های انجام شده منجر به صدور تفاهم نامه ای در سال 1389 گردید که کافی نبود و به دنبال مصوبه مجلس شورای اسلامی در بند ز تبصرۀ 6 قانون بودجه سال 1396 و بر اساس اختیارات تفویضی در بند ب تبصرۀ مذکور و نشست های متعدد نمایندگان اتاق تعاون ایران و مدیران سازمان امورمالیاتی سرانجام دستورالعمل نحوۀ رسیدگی به مالیات و عوارض ارزش افزوده تعاونی های مصرف طی شمارۀ 260.96.518 مورخ 96.8.6که در برگیرندۀ همه نظرات بخش تعاونی های مصرف نیست ولی گامی بلند در جهت رفع تبعیض موجود است صادر و ابلاغ گردید .

طلایی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل فوق ضریب ارزش افزوده فعالیت شرکت های تعاونی مصرف به میزان 7% تعیین و به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارائی رسیده است . در جریان نشست های انجام شده حسن نیت سازمان امورمالیاتی،آقای تقوی نژاد و معاونت ارزش افزوده آقای مسیح و مدیران کل مربوطه در جریان صدور دستورالعمل مذکور قابل تقدیر است. امید است که بر اساس حسن نیت اعلامی به زودی شاهد اجرای دستورالعمل مذکور در اتحادیه های تعاونی های مصرف نیز باشیم چرا که مأمن اصلی و تشکل حامی تعاونی های مصرف اتحادیه ها آنان می باشد .

انتهای پیام/

R1012189/P1012122/S7,82/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر امور شهری استانداری لرستان گفت: شهردار نمونه براساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در سه حوزه ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد انتخاب می‌شود.

عنایت میرزایی به تجلیل از شهرداران نمونه استان در آیین گرامی‌داشت شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: انتخاب شهردار برتر بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و در سه حوزه ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این دستورالعمل تعداد شهرداران انتخابی بیش از یک شهرداری خواهد بود.

مدیرکل دفتر شهری استاندار گفت: با توجه به این دستور عمل در لرستان از ۷شهرداری تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی