Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، پیرامون حوادث تروریستی اخیر در افغانستان به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

به گزارش ایسنا، خانواده‌های قربانیان ترور ایران، پیرو اظهارنظر دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت مبنی بر لزوم محاکمه سریع عاملان جنایت «پکتیا» و «غزنی» افغانستان در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از این اقدام، خواستار ایجاد مکانیسمی در جهت محاکمه عاملان جنایت‌های صورت گرفته در سراسر جهان شد و این راهکار را عاملی موثر در  مقابله با پدیده شوم تروریسم برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن این نامه خطاب به «آنتونیو گوترش» به شرح زیر است:

تاریخ بشر همواره شاهد فجایع کوچک و بزرگ از ظلم و ستم بر انسان بوده است. صفحات تاریخ با ثبت این فجایع هر روز تاریک و دردناک‌تر می‌شود به نحوی که مرور آنها نیز در زمان‌های دیگر روح انسان را آزرده و متاثر می‌کند و این جریان اسف‌بار همچنان استمرار دارد.

فرهنگ تکفیر به عنوان مبنای اصلی ترویج خشونت و افراطگرایی در قالبی به نام سازمان تروریسم سال‌ها است نظم و انسجام جامعه بین‌الملل در سراسر کره خاکی را با چالش‌های سهمگینی همراه کرده و موجبات نزول رعایت اخلاق و توسل به ارزش‌های معنوی در پاسداشت کرامت و شان انسان گردیده است. بر اساس آمارهای رسمی، تعرض به حقوق اولیه انسان با ابعاد گوناگون به صورت فاجعه باری در جهان رو به فزونی است به نحوی که آینده بشر از نظر سلامت نسلی در معرض آسیب جدی قرار دارد.

استراتژی سازمان تروریسم، دیگر از یک اختلاف سلیقه و تندروی عقیدتی عبور کرده و به تشکیلاتی پیشرفته با تجهیزاتی مدرن و پنهان در پس تعاریف متناقض و مواضع ناهماهنگ، همچون ابزاری در جهت تحمیل اراده‌های استکباری بر ملت‌های مظلوم و مستقل نقش‌آفرینی می‌کند. توجه به این ساختار، فارغ از القاب متفاوت به عنوان یک مجموعه تهدید کننده صلح و امنیت جهانی حائز اهمیت است.

توجه به حقوق بشر قربانیان تروریسم و بازماندگان این فجایع با سیاست‌های حمایتی و فراهم آوردن زمینه‌های دادخواهی موثر برای تعقیب و مجازات اصلی و حامیان آنها از طریق تاسیس دادگاهی بین‌المللی با هدف دسترسی قربانیان ترور به عدالت و تضمینی در جلوگیری از تکرار جنایت می‌تواند در حوزه پیشگیری از توسعه تروریسم موثر قرار گیرد.

انجمن دفاع از قربانیانت روریسم به عنوان عضوی از جامعه مدنی و حامی حقوق بشر که سال‌هاست در راستای دفاع از حقوق میلیون‌ها انسان متاثر از تروریسم در جهان و هزاران قربانی و بازماندگان فجایع تروریستی در ایران تلاش‌های فراوانی را در عرصه ملی و بین‌المللی داشته است، آراء و نظرات سازمان ملل متحد را در حفاظت از صلح و امنیت جهانی بسیار موثر دانسته و در این راستا از اظهارات اخیر جنابعالی و شورای امنیت در رابطه با محکومیت حادثه تروریستی پکتیا و غزنی در افغانستان استقبال کرده و خواستار ایجاد مکانیسم و الزامات لازم به منظور تحقق عدالت است.

محاکمه و مجازات سازمان تروریسم نخستین اولویت دفاع از حقوق بشر قربانیان ترور است که در راستای صلح و امنیت جهانی خواهد بود.

لزوم شکل‌گیری یک وفاق بین‌المللی، مبارزه با این پدید شوم را تقویت می‌کند. انجمن ما هم‌صدا با جنابعالی و شورای امنیت چنین درخواستی را برای تمامی فجایع و جنایات علیه بشریت داشته و هم‌نوا ما نیز اعلام می‌داریم "چرخه خشونت باید پایان یابد و گفت‌وگو آغاز شود" و تاکید داریم مسوولان این فجایع باید سریعا محاکمه شوند و معتقدیم تا زمانی که رهبران و تئوری پردازان جنایت علیه بشر در محکمه پاسخ گو نباشند، همچنان جنایت هولناک تر از گذشته تکرار خواهد شد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در ادامه سفر خود به لبنان با حضور در دفتر جنبش امل لبنان مورد استقبال مصطفی فوعانی، رئیس شورای اجرایی این جنبش قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار گفت: در منظر دنیای متمدن امروز، ما همچنان شاهد اقدامات ضد بشری رژیم منحوس صهیونیستی بوده و همه دنیا شاهد هستند که در این 7 ماه 35 هزار نفر از مردم مظلوم غره را به فجیع ترین شکل به شهادت رسانده و 80 هزار نفر مجروح و تعداد زیادی نیز زیر آوارها ماندند.

انصاری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت که علیرغم سانسور بی سابقه خبری،جهان استکبار قادر به پوشاندن ابعاد مختلف این جنایت نبوده و جهان هر روز شاهد گوشه ای از این فجایع رژیم صهیونیستی است.

امین انصاری افزود: آنچه اکنون در غزه در حال رخ دادن است نه فقط عکس العمل آزادی خواهان جهان بلکه صدای خود مردم آمریکا و غربی ها را درآورده است و این مظلومیت غزه، دنیای غرب را رسوای عالم کرده است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران گفت: خوی استکباری آمریکا بر پایه ظلم و جنایت بنا شده است؛ شما همین الان در دانشگاه های آمریکا ناظر برخورد وقیحانه ضدبشری با دانشجویان معترض که در تجمعات مسالمت آمیز خاتمه دادن به جنایات وحشایانه رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه و فلسطین را خواستار هستند ، هستید و علی رغم اینکه دانشجویان هیچگونه حرکت خشونت آمیز انجام نداده و یا خسارت به اماکن و یا مزاحمت برای دیگران فراهم نکرده اند اینگونه مورد خشم و حمله نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا قرار گرفتند. البته علیرغم تلاش گسترده نیروهای امنیتی آمریکا و سایر کشورهای اروپایی صدای حق طلبانه دانشجویان و اساتید دانشگاه نه تنها خاموش نشده بلکه فراگیر شده و به سایر کشورهای دنیا تسری پیدا نموده است و این نشانه تحقق وعده امام خمینی در صدور انقلاب اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران را می رساند.

امین انصاری در این سفر در جلسات متعدد با فعالان حقوق بشر و نخبگان لبنان در مورد مسایل روز بین الملل و منطقه گفت و گو کرد.

انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه

 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • پولشویی
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست