Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@13:29:59 GMT

حماس، گذرگاه رفح را به تشکیلات خودگردان تحویل داد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۰۰۶۹

حماس، گذرگاه رفح را به تشکیلات خودگردان تحویل داد

جنبش حماس بر اساس توافق انجام شده در قاهره، کنترل گذرگاه رفح را به تشکیلات خودگردان واگذار کرد.

 به گزارش مشرق، حماس امروز (چهارشنبه) گذرگاه رفح (در مرز نوار غزه با مصر) را تسلیم تشکیلات خودگردان فلسطین کرد.

«حسین الشیخ» رئیس کمیته گذرگاه‌ها و مرزها و رئیس امور شهری در تشکیلات خودگردان در همین راستا اعلام کرد عوارض غیرقانونی وضع شده علیه نوار غزه لغو خواهد شد و این عوارض بر اساس قانون فلسطین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش،  گذرگاه رفح از نیمه ماه جاری میلادی (نوامبر) باز و آماده فعالیت خواهد بود.

دیروز یک هیأت از مصر و یک هیأت از تشکیلات خودگردان امروز (سه شنبه) وارد نوار غزه خواهند شد تا اداره امور گذرگاه‌ها را در دست بگیرند.

 هیأت جنبش فتح و حماس، بیستم مهرماه سرانجام پس از چند دور مذاکره، توافق آشتی ملی را امضا کردند که بر اساس آن اداره نوار غزه باید به تشکیلات خودگردان محول شود.

غزه ۷ گذرگاه دارد و به غیر از گذرگاه رفح که زیر نظر مصر است ۶ گذرگاه دیگر یعنی «بیت حانون یا ایزر»، «الشجاعیه»، «القراره یا کوسوفیم»، «العوده یا صوفا»، «کرم ابوسالم» و «المنطار» زیر نظر رژیم صهیونیستی است.

تمام این گذرگاهها به جز ۳ گذرگاه رفح، ابوسالم و ایزر که با مقرارت خاص گاهی باز می‌شوند، بیش از ۱۰ سال است که بسته شده‌اند.

به بیان دیگر در حال حاضر گذرگاه رفح تنها شاهراه حیاتی نوار غزه با جهان خارج به شمار می‌رود.

گذرگاههای المنطار، الشجاعیه، القراره و کرم ابوسالم ویژه انتقال کالا و ماشین‌های سوخت به غزه از طریق اراضی اشغالی ۴۸ است؛ گذرگاه ایزر ویژه عبور تجار، روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌هاست؛ گذرگاه القراره ویژه عبور تانک‌های اسرائیلی است و در نهایت گذرگاه رفح برای عبور و مرور افراد است.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری «شهاب»، گردان‌های عزالدین القسام امروز (سه شنبه) در پیامی کوتاه خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه، تاکید کرد: به دلیل منافع نتانیاهو فرزندان شما همچنان در اسارت هستند.

شاخه نظامی حماس همچنین در پیامی هشدار آمیز به صهیونیست‌ها به زبان های عربی و عبری خاطرنشان کرد: زمان درحال تمام شدن است و کابینه شما دروغ می‌گوید.

این پیام پس از آن ارسال شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در جریان دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نگران کشته شدن فرزندان خود در صورت حمله ارتش رژیم اشغالگر به رفح هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 848440 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟