Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@03:36:59 GMT

با مصرف روزانه این قرص به سرطان مبتلا نمی شوید!

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۰۶۳۲

با مصرف روزانه این قرص به سرطان مبتلا نمی شوید!

به گزارش جام نیوز،  یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد مصرف روزانه یک قرص آسپرین در بلندمدت می‌تواند در ایمن‌سازی بدن در برابر انواع مختلفی از سرطان‌ها کمک‌کننده باشد.

 

محققان چینی با مطالعه روی 600 هزر نفر که بزرگترین مطالعه از این دست در رابطه با ارتباط مصرف آسپرین و سرطان است به این نتیجه رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنها متوجه شد که افرادی که این دارو را هر روز و به مدت هفت سال به طور مرتب مصرف می‌کردند به طور متوسط 47 درصد کمتر از دیگران به سرطان کبد و دستگاه گوارش و 38 درصد کمتر از سایرین به سرطان معده مبتلا می‌شوند.

 

 

همچنین احتمال ابتلای این افراد به سرطان «پانکراس»  تا 34 درصد و خطر ابتلا به سرطان «کولورکتال» را به میزان 24 درصد کاهش می‌یابد.

 

«کلوین توسی» (Kelvin Tsoi) از دانشگاه هنگ‌کنگ که سرپرست این گروه تحقیقاتی را برعهده دارد در این رابطه می‌گوید: "استفاده طولانی مدت از آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌های مهم را کاهش دهد."

 

به گفته وی اهمیت نتایج این بررسی آنجایی مشخص می‌شود که بدانیم بروز سرطان‌های مختلف اعم از سرطان کبد ناشی از مصرف مواد غذایی مضر به‌واسطه مصرف آسپرین کاهش می‌یابند.

 

سرطان‌های گوارشی تقریبا یک چهارم از موارد سرطان و یک سوم موارد مرگ و میر در بریتانیا را تشکیل می‌دهند.

 

 

همچنین محققان تأثیر استفاده طولانی مدت آسپرین بر بروز سرطان‌هایی مثل پستان، مثانه، کلیه و چند مورد دیگر را نیز مورد بررسی قرار دادند اما مصرف آسپرین در این موارد تاثیر قابل‌توجهی نداشت.

 

با این حال مشخص شد که مصرف آسپرین شانس ابتلا به سرطان ریه را تا 35 درصد، لوسمی را به میزان 24 درصد و پروستات را تا 14 درصد کاهش ‌می‌دهد.

 

یک مطالعه اخیر نشان داد که بیمارانی که مصرف آسپیرین را متوقف کردند تا 37 درصد احتمال وقوع بیماری قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی در این افراد افزایش می‌یابد.

 

تحقیق جدید در بیست و پنجمین همایش «گاستروانولوژی» اتحادیه اروپا در بارسلونا ارائه شد.

 

 

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه محققان مرکز اهواز در حال تحقیق و پژوهش روی درمان سرطان ریه با استفاده از نانوذرات و لیرز مادون قرمز هستند، گفت: این کار مشترک با گروه‌های فیزیک، شیمی، ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی محققان و داروسازان خارج از کشور در حال انجام است.

محمد صباییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های شاخص مرکز لیزر دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهارکرد: مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای غرب کشور در سال ۹۹ آغاز به کار کرد؛ این مرکز روی لیزرهای پالسی کوتاه و فوق کوتاه یعنی لیزرهای نانوثانیه و فمتوثانیه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: لیزر در بخش‌های مختلفی از جمله صنایع، کشاورزی، پزشکی، داروسازی و... کاربردهای فراوان و متنوعی دارد. پلاسما نیز در شیمی و زیست‌شناسی کاربرد دارد.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه مرکز روی تصویربرداری فراطیفی کار می‌شود که در صنایع غذایی کاربرد دارد، گفت: یکی از مهمترین کاربردهای لیزر و اپتیک در پزشکی، دندانپزشکی، زیست‌شناسی و کشاورزی است و محققان و دانشجویان این مرکز نیز در حال فعالیت در این بخش‌ها هستند.

وی با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی نو در این مرکز عنوان کرد: برخی از کارهای تحقیقاتی این مرکز در فناوری بسیار بالا اجرا می‌شوند به عنوان مثال محققان مرکز اهواز در حال تحقیق و پژوهش روی درمان سرطان ریه با استفاده از نانوذرات و لیرز مادون قرمز هستند. این کار مشترک با گروه‌های فیزیک، شیمی، ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی محققان و داروسازان خارج از کشور در حال انجام است و در فاز تحقیقاتی است.

صباییان گفت: برای تولید غشاء تصفیه‌خانه‌ها نیز از پلاسما در پلیمر استفاده می‌شود. از این غشاء در تصفیه‌خانه‌ها، برای تصفیه آب استفاده می‌شود. این طرح نیز در فاز پژوهشی و تحقیقاتی قرار دارد.

وی افزود: دستگاه و سامانه لیدار نیز در مرکز اهواز طراحی شده است؛ این سامانه ذرات گرد و غبار را آشکارسازی می‌کند که این فرآیند با استفاده از لیزرهای پالسی کوتاه انجام می‌شود. این سامانه وجود ذرات گرد و غبار در هوا را به صورت دقیق تشخیص می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در بخش فیزیک اتمی و مولکولی نیز چندین پژوهش در دست اجرا هستند که عموما سطح بالا و در مرحله تئوری هستند. این بخش، برهم‌کنشی لیزر، اتم‌ها و مولکول‌ها را مورد مطالعه قرار داده است. در طرحی دیگر نیز از لیزر برای تسریع در جوانه‌زنی بذر استفاده شد.

وی عنوان کرد: طراحی و ساخت سنسورهای گازی با استفاده از لیزر نیز از دیگر فعالیت‌های موفق در مرکز تحقیقات اهواز بود که خوشبختانه به ثمر رسیده است. این طرح در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفت. در این طرح، از لیزر برای تشخیص وجود گاز استفاده می‌شود. اسپکترومتر نیز که دستگاه طیف‌سنج است و برای اندازه‌گیری تغییرات یک مشخصه فیزیکی در یک محدوده مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای یک شرکت دانش بنیان ساخته شد.

صباییان گفت: علاوه بر این، مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای اهواز با مراکز علمی مهم و معتبری همچون بنیاد ملی علم ایران، ستاد ملی کوانتوم و اپتیک و ستاد ملی نانو ارتباطات علمی و پژوهشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان