Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، ابراهیم غفاری صبح چهارشنبه در همایش علمی کاربردی پدافند غیرعامل  با رویکرد جامعه سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان به گونه‌ای است که اگر به طور جدی برنامه‌ای برای پیشگیری از آن رائه نشود، مقابله با آن در سال های بعد سخت‌تر و پرهزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

غفاری افزود: پدافند غیر عامل یک اصل است و اهمیت به آن موجب می‌شود تا جامعه در برابر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که به نوعی ابزار های تهاجمی دشمن به شمار می‌روند مصون بماند.

وی ادامه داد: سند ۲۰ ساله چشم انداز دفاعی، با این دورنما تهیه شده است که اجازه فکر کردن به دشمن را برای تعرض به جامعه اسلامی ندهد.

وی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به سخنان رهبری در رابطه با هشدار آسیب‌های اجتماعی، نقش دستگاه‌های اجرائی استان درکنار پدافند غیرعامل برای بررسی و کاهش آسیب‌ها بسیار موثر و ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به این‌که بهزیستی یکی از سازمان‌های متولی در حوزه پیشگیری است، گفت: این نهاد در کنار همکاری دیگر دستگاه‌های اجرائی استان توان مقابله با آسیب‌ها را دارد و یک تنه نمی‌تواند در این راه موفق عمل کند.

دشمن خانواده اسلامی را هدف گرفته است

در ادامه این همایش قائم مقام بهزیستی استان گلستان، با بیان این‌که خانواده مهمترین رکن اجتماعی است که دشمن آن را هدف قرار داده است، گفت: چنانچه رفتارهای اخلاق مدارانه و اسلامی در خانواده‌ها رنگ ببازد، دشمن به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

 میرفندرسکی افزود: وجود آسیب‌های متعدد اجتماعی که بنیان خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده ، نیازمند آسیب شناسی دقیق و اجرای برنامه‌های ضربتی و زیربنایی دستگاه‌های اجرائی است.

وی ادامه داد: ابزار رسانه‌ای و تعامل با رسانه یکی از راه‌های برون رفت استان از آسیب‌های اجتماعی است که در کنار متخصصان پدافند غیرعامل و راهکارهای ارائه شده نقش مهمی در در اعتلای اخلاق در خانواده ها و کاهش آسیب‌ها است.

قائم مقام بهزیستی استان افزود: پدافند غیر عامل این امکان را مسئولان می‌دهد که هر گاه در برابر آسیب‌ها با مشکل مواجه شدیم، به سرعت در راستای رفع آن و پیشگیری از آن اقدام کنیم.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان نیز با اشاره به این‌که  امروز دشمن با حربه‌های مختلفی از جمله رسانه، جامعه را هدف قرار داده است، گفت: جنگ نرم، جنگ جدیدی است که دشمن با آن در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ورود پیدا کرده و سعی در برهم جامعه و افزایش نارضایتی دارد. 

احمد تجری مفرد افزود: افزایش ناگهانی طلاق‌ها، اعتیاد، خودکشی‌ها، پائین آمدن آستانه تحمل مردم و دست زدن به قتل براثر خشونت، نشان از ورود نرم دشمن به بطن جامعه است.

وی اضافه کرد: وظیفه دستگاه‌های اجرائی استان در مقابله با این آسیب‌ها بسیار سنگین است و ایجاد کارگروه جدید در سازمان پدافند غیرعامل یکی از راهکارهای اساسی برای بررسی ریشه‌ای آسیب‌ها، نحوه ورود به آنها و ارائه برنامه برای مقابله است.

به گفته تجری یکی از دلایل افزایش آسیب‌ها کم اطلاعی یا بی‌اطلاعی خانواده‌ها از نوع آسیب‌ها است و همه مسئولان وشهروندان گلستانی موظفند تا با شناساندن آسیب‌های نوپدید خانواده‌ها و جوانان را از تعرض های بعدی دشمن آگاه سازند.

true برچسب ها : ابراهیم غفاری احمد تجری مفرد اداره کل بهزیستی استان گلستان استانداری گلستان گرگان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین باقری ظهر سه شنبه در نشست شورای اجتماعی و کارگروه تخصصی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در محل فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات مناسبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان صورت گرفته اما این حوزه نیازمند تلاش بیشتر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: سیاست‌گذاری و ارائه برنامه‌ها، متناسب با نیاز جامعه است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری می‌شود.

باقری با اشاره به برنامه‌های دفتر امور اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این راستا برای سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان هدفگذاری شده و برنامه‌های هر شهرستان هم به فراخور نیاز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، افزود: آسیب‌های اجتماعی در استان اولویت بندی شده و برای هر کدام نیز بودجه‌ای در اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، اعتیاد، فرزند آوری، خانواده، سقط جنین، ازدواج و طلاق را از آسیب‌های مهم این استان عنوان کرد.

باقری ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره و برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان‌ها در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی پیش بینی شده است.

۶ محله حاشیه شهر در اراک و ساوه ساماندهی می‌شود

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها نیز سال گذشته، ۳۳۰ منطقه در سطح کشور شناسایی شده که سهم استان مرکزی ۶ محله در شهر اراک و ساوه است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌هایی در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی با عنوان نهضت مشارکت اجتماعی در سطح این استان پیش بینی شده است.

باقری افزود: در این راستا ۱۱۶۰ گروه مختلف اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد در سامانه ثبت نام کردند که از این حیث رتبه نخست در سطح کشور را کسب کردیم و امید است این آمار به ۲ هزار گروه برسد.

وی اجرای طرح شهروند ارزشمند را از دیگر اقدامات دفتر امور اجتماعی استانداری در راستای افزایش سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این طرح از افراد و شخصیت‌هایی که تعهدات اجتماعی خود را انجام دادند با حضور مسؤولان در مرکز استان تجلیل می‌شود.

کد خبر 6099385

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند