Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سلطان نشین عمان به دلیل آب و هوایی خاص، کوه ها ودشت های سرسبز، چشمه ها وقنات ها ، جاذبه های طبیعی و مناطق مسحورکننده و جلوه های سنتی ومدرنیته تلاش دارد به قطب گردشگری در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تبدیل شود.

روزنامه فرانسوی «لوموند» روز چهارشنبه در گزارشی به شناسایی مناظر طبیعی و اماکن تاریخی سلطان نشین عمان پرداخت و نوشت: این کشور به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصر بفرد، نخستین مقصد جهانگردی در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش این روزنامه، عمان ترکیبی از جلوه های مدرنیته و گذشته تاریخی را با هم در خود دارد. عادات و رسوم قدیمی، مهمان نوازی، سادگی منظره ها و جلوه های طبیعی عمان، بیننده را مجذوب خود می کند.
این روزنامه همچنین به وجود بازارهای قدیمی، دشت ها، کوه ها به ویژه کوه «اخضر» و تپه های بیابانی و دشت های سبز عمان اشاره کرد و نوشت، زیبایی این مناطق مسحور کننده است و اماکن گردشگری و فرهنگی و آب و هوایی خاص آن در طول سال، عمان را در میان سایر کشورهای خلیج فارس متمایز کرده است.
لوموند نوشت: عمان، قلعه ها و دژها بسیار زیادی دارد. این کشور بیش از 500 دژ و قلعه تاریخی دارد که هر یک داستانی از تاریخ کهن عمان را حکایت می کند. وجود برج های مراقبت در آن روایتگر حضور قهرمانان بزرگ در تاریخ این سرزمین است.

**بررسی توسعه فرودگاه «خصب»
در همین راستا، روزنامه عمان از انجام مطالعات جامع برای بررسی جایگاه فرودگاه خصب و توسعه باند کنونی آن خبر داده است. این روزنامه همچنین اعلام کرد که شرکت های سنگاپوری و چینی تمایل دارند در این بندر، سرمایه گذاری کنند.
شهرستان خصب (Khasab) مرکز استان مسندم عمان می باشد. این منطقه بر کرانه تنگه هرمز واقع شده است. تنها راه خشکی به شبه جزیره مسندم وشهر خصب، راه ساحلی است که از رأس الخیمه امارات عربی می گذرد.
سلطان نشین عمان، کشوری پادشاهی است در شرق شبه جزیره عربستان به پایتختی مسقط است. این کشور در جنوب خلیج فارس قرار دارد و از جنوب شرق نیز به دریای عرب و از شمال، به دریای عمان محدود می شود. این کشور اگرچه مساحت چندان زیادی ندارد اما دارای آثار و جلوه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیشمار است که آن را در میان دیگر همسایگان خود در خلیج فارس متمایز و شاخص کرده است؛ از جمله:

**یکی از جالب ترین بنادر دنیا
استان «مسقط» بین خلیج عمان و کوه «حجر» شرقی واقع شده است و یکی از بنادر مهم این کشور به شمار می رود و شاید یکی از جالب ترین بنادر دنیاست. این بندر به شکل خلیج گردی است که دور آن را کوه های خشک و بدون هیچگونه پوشش نباتی با صخره های درشت و درخشنده احاطه کرده است.

** صخره نوردی و کویرگردی
بیشتر مناطق عمان کوهستانی است. بلندترین قله کوه حجر نام دارد که در کنار آن کویر نیز به چشم می خورد و به هنگام صخره نوری از کوه های این منطقه می توان همزمان از کویر آن نیز لذت برد.

**مجسمه کندرسوز
در بالای تپه ای بر فراز پارک عمومی «ریام» مجسمه ای از یک ظرف دود کردن «کندر» قرار دارد که از نمادهای عمان محسوب می شود. کندرسوز یکی از محصولات عمده عمان است. کندر و روغن به دست آمده از آن خواص درمانی و پزشکی دارد.

**غار «مجلس الجن»
این غار یکی از عجیب ترین و زیباترین غارهای دنیاست. عمق این غار از یک ساختمان 50 طبقه هم بیشتر است که جزو عمیق ترین غارها نیز محسوب می شود. این غار در فلات «سلما» واقع شده که در سال 1983 کشف شد و اکنون لقب دومین غار عمیق جهان را به خود اختصاص داده است. دسترسی به این غار عمیق از طریق یک دهانه باریک است.عمق این غار بین 120 تا 150 متر است.

**جبل اخضر یا کوهستان سبز
نام کوهی است در کشور عمان که در رشته کوه های بزرگ حجر واقع شده است. ارتفاع آن 3075 متر است. دراین کوه میوه های سردسیر و چشمه های گوناگونی وجود دارد. دره های پر فراز و نشیب آن بسیار دیدنی هستند.

**قنات های قدیمی
قنات های قدیمی معروفی که بیش از 2000 سال قدمت دارند به نام های «دریس»، «الخطمین»، «الملکی»، «المیائر» و «الجیلا» . این قنات ها منابع آبی بسیاری از شهرها و روستاهای عمان را تامین می کنند که به خاطر سیستم منحصر به فرد این پنج قنات در سال 2006 به عنوان میراث جهانی ثبت شدند.

**وادی شب
یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در عمان است که پر از مزارع درختان خرما و استخرهای طبیعی شکل گرفته است. بسیاری از این استخرها برای شنا و قایق سواری استفاده می شود.
خاورم**9329**1049
مترجم: ندا بهبودی/ انتشار دهنده : مریم کاظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس

در آستانه روز ملی خلیج فارس جمعی از پاراگلایدرسوارهای بندرعباسی بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس پرواز کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075436 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس