Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، این گروه از خانواده ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند، اعزام نوجوانان از سراسر استان به سمنان بدون حضور سرپرست ، رفتار نامناسب با برخی از والدین که نوجوان خود را همراهی می کردند و نیز نبود خدمات اورژانسی در محل برگزاری آزمون از مهم ترین مشکلات برگزاری این آزمون بود.
آزمون ارتقای کمربند دوره 241 استان سمنان روز جمعه گذشته با حضور تعدادی از ورزشکاران نوجوان و جوان در خانه تکواندو سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مریم فتحی مادر یکی از نوجوانان تکواندو کار که همراه فرزندش از گرمسار به محل برگزاری آزمون در سمنان آمده بود ، به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولان برگزاری آزمون برای چگونگی اعزام این نوجوانان از شهرستان ها به مرکز استان هیچ تدبیری نداشتند.
وی ادامه داد: بیشتر خانواده ها به خاطر دغدغه هایی که دارند، مجبور هستند همراه فرزندان نوجوان خود از شهرستان ها به مرکز استان عزیمت کنند و این برای آن ها مشکلاتی را ایجاد می کند.
وی افزود: به علت فراهم نشدن امکان اسکان در شهر سمنان ، مجبور شدم صبح خیلی زود در روز تعطیل فرزند نوجوانم را برای این آزمون از گرمسار تا سمنان همراهی کنم.
فتحی به جلو گیری از حضور خانواده ها در محل برگزاری مسابقه ها اشاره کرده و تاکید نمود : مسئولان برگزاری آزمون به والدین گفتند برابر بخشنامه به هیات های تکواندو شهرستان ها در زمان برگزاری آزمون والدین و افراد متفرقه در آنجا نباید حضور داشته باشند .
محمد نقابی پدر یکی دیگر از نوجوانان شرکت کننده در آزمون ارتقای کمربند هم با بیان این که آزمون در خانه تکواندو سمنان برگزار شد ، گفت : این خانه تکواندو یک سوله بزرگ بدون سکو و صندلی است و هیچ شباهتی به مکان ورزشی نداشت ، قسمت هایی از آن را با تشک پوشانده بودند .
وی به حاضر نبودن اورژانس در محل برگزاری آزمون هم اشاره کرد و گفت: در صورت بروز حادثه احتمالی برای ورزشکاران چه کسی پاسخ گوی خانواده ها بود؟
نقابی افزود: کودک 12 ساله ام را با وسیله شخصی و همراه همسر و برادرش برای تشویق به این مکان آوردم اما مسوولان برگزاری آزمون از ورود خانواده ها جلو گیری می کردند.
وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان که توانایی سفرهای انفرادی با وسایل نقلیه عمومی را ندارند ،چگونه می توانند از شهر محل سکونت خود به مرکز استان سفر کنند؟
مادر دیگری که خواست نامش فاش نشود گفت: اگر فرزندم را با وسایل نقلیه عمومی راهی سمنان می کردم، آیا در آن صورت کسی مسوولیت انتقال او به محل برگزاری مسابقه و نیز برگشت او را برعهده می گرفت.
وی با بیان اینکه معمولا هنگام برگزاری مسایقات ورزشی آمبولانس و تیم پزشکی در محل حاضر می شوند ، ادامه داد: درصورت بروز حادثه لحظه های نخستین برای امداد و نجات یک مصدوم حیاتی به شمار می رود.
وی تاکید کرد:احترام به حقوق دیگران به ویژه والدین کودکان و نوجوانان ورزشکار که برای رشد و توسعه ورزش قهرمانی تکواندو تلاش می کنند ضرورت دارد.
حسن امینیان یکی دیگر از والدین نیز گفت: در طول زمان سه تا چهار ساعته برگزاری آزمون ارتقای کمربند ورزشکاران ، والدین سرگردان خیابان و محوطه خانه تکواندو سمنان بودند.
وی افزود : مسیر طولانی حدود 180کیلومتری از شاهرود تا مرکز استان سمنان را برای رشد ورزش فرزندم طی کردم که متاسفانه با بی مهری مسئولان در راهروهای خانه تکواندو تا پایان این آزمون منتظر ماندیم.
وی از مسئولان امر خواست با توجه به شرایط آب و هوایی فصل های مختلف سال ، جایگاه و امکانات مناسب را برای ورزشکاران و خانواده هایشان فراهم کنند.
برغم تلاش خبرنگار ایرنا برای دریافت نظر مسوولان هیات تکواندو استان سمنان ، آن ها از ارایه پاسخ خودداری کردند، اما معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای برگزاری مسابقات ورزشی و آزمون ها با ابلاغ بخش نامه ای شرایط و ضوابط هر دوره به مسئولان هیات های ورزشی استان و همچنین رییسان هیات های شهرستان های تابعه اعلام شده است.
محسن ایزدبخش تاکید کرد : هیات های ورزشی به ویژه هیات تکواندو استان که این دوره آزمون را برگزار کرده است باید برای حضور ورزشکاران در آزمون ها و مسابقات طبق قوانین اقدام لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه ورزش های انفرادی و به ویژه رزمی مانند تکواندو باعث رشد اعتماد به نفس و خوداتکایی در جوانان و ورزشکاران خواهد شد که بدون نیاز به حضور والدین کارهای خود را انجام دهند ،ادامه داد: هیات های ورزشی در قبال حضور خانواده ها به همراه ورزشکاران تعهدی ندارند که اسکان و غدای آنها را تامین کنند.
این مسئول گفت: هماهنگی های لازم برای حضور ورزشکاران در هریک از شهرهای استان سمنان باید توسط مسئولان هیات های ورزشی انجام شود .
ایزدبخش افزود: یکی از مربیان به همراه ورزشکاران هر شهرستان باید به عنوان نماینده آن هیات ورزشی افراد شرکت کننده در اعزام های ورزشی را همراهی کنند.
وی با اشاره به اینکه خانه تکواندوی استان سمنان دارای سکوی ورزشی برای تماشا گران نیست ، ادامه داد: در برنامه های آینده هیات تکواندوی استان سمنان برنامه های از این دست در سالن های بزرگتر که این امکان را دارد برپا و برنامه ریزی خواهد شد.
ایزدبخش گفت:تمامی هیات های ورزشی از امکانات و کیف امداد نخستین را برای پوشش حوادث احتمالی ورزشی در زمان برگزاری آزمون ها و مسابقات برخوردار هستند.
43 هیات ورزشی ، 57 باشگاه با 60 رشته ورزشی در سطح شهرستان شاهرود فعالیت می کنند.
حدود یک هزارو 200 تکواندوکار در رده های مختلف سنی در شاهرود فعالیت می کنند.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
( برای اطلاع از آخرین اخبار و گزارش های منطقه میامی و شاهرود به کانال اخبار شاهرود به آدرسirna_shahrood@ مراجعه فرمایید.)

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد

جاویدپور سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: سامانه تلفنی۱۱۱، سامانه اینترنتی ۱۱۱، میز خدمت و نامه‌نگاری، چهار راه ارتباطی مردم با رییس جمهور و هیات دولت در سفر به استان سمنان بود.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: بیشترین ثبت درخواست‌ها از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست ثبت شد.

وی بیان کرد: سامانه ارتباط مردم و دولت در سمنان(سامانه تلفنی ۱۱۱) با ۶۰۰ کاربر پاسخگوی شهروندان این استان برای ثبت درخواست‌ها در سفر دولت سیزدهم بود.

وی ادامه داد: ۳۰ میز خدمت در مناطق مختلف و به همت دستگاه‌های اجرایی در سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد