Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه متاسفانه در دو دهه اخیر شاهد بی مهری به مساجد هستیم، گفت: اگر مساجد مان خالی شود باخته ایم و فرهنگ مهاجم بر ما مسلط می شود.

 

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، در همایش تجلیل از فعالان علمی آموزشی، که صبح امروز دهم آبان ماه در مرکز آموزش محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه مسجد محل نقش آفرینی و حضور مومنان است، گفت:  مسجد با مومن می تواند آباد و خراب شود و تفاوت مسجد آباد و خراب در قعود و جهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه مسجد باید  آغوشش به روی مستضعفان باز باشد، اظهار کرد: در صورتی که مسجدی در محله ای باشد و ثاثیرگذار نباشد، نمی تواند مخاطبان زیادی را به مسجد جذب کند، معتقدم چنین مسجدی به درد اسلام نمی خورد و خاصیتی ندارد، زیرا مسجد باید مرکز پرورش مدافعان حرم، شهیدان، مجاهدان و تکیه گاه مردم باشد،  معجزه انقلاب اسلامی از چنین مسجدی رقم خورد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: برای آنکه مساجد ما آباد و کانون فعالیت های یک محله شود و اهالی محله زیر سایه لطف حق قرار گیرد ، لازم است همه باهم  مجاهدت کنیم و امنا، خدام، امام جماعت همه باهم لباس جهاد بپوشیم، زیرا که ما در گذشته معجزه مساجد آباد و به تعبیر مقام معظم رهبری مسجد برقرار و هسته مقاومت و  به تعبیر امام خمینی(ره) مسجد سنگر را دیده ایم.

 باید به مساجد آباد برگردیم

حاج علی اکبری اظهار کرد: مسجد فعال، اگر نیازهای زمان خود را بشناسد و توانمند باشد، می تواند در مقابل دشمن بایستند زیرا دشمن به دنبال این است که ما را عاری از توانمندی و  قدرت ببیند و مسجد تربیت کننده مجاهد، کار اصلی اش در دست جوانان و کانون و مرکز حضور آنها است و خدا هم مشتری چنین مساجدی است.

 

وی با ابراز تاسف از غفلت ها در زمینه فعال کردن، اظهار کرد:  مساجد سر زنده، موثر و فعال که چشم و چراغ محله باشند، در جامعه امروز ما کم است و چراغ مساجد خاموش و خالی از مجاهدین است، مسجد با مومن مجاهد آباد است و باید برگردیم به چنین مسجدی و شب و روز برای رسیدن به چنین مساجدی تلاش کنیم.

از اوایل دهه ۷۰ شاهد بی مهری به مساجدیم

حاج علی اکبری اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی از مساجد را به زحمت می توان مسجد نامید زیرا که در کنار چنین مسجدی، بی عفتی، ربا خواری و شبکه های مجازی که فایده ای ندارند، دیده می شود، مسجد اهل  برنامه ریزی و برنامه همه اهالی محل را مخاطبان خود می داند و ما برای رسیدن به چنین مساجدی کار زیادی داریم. مساجد دهه 60 مساجد فعال و پر رونقی بودند، اما متاسفانه از اوایل دهه 70 به بعد، مساجد دست کم گرفته شدند و در دو دهه اخیر شاهد بی مهری به خانه های خدا هستیم، اما در کنار مساجد غیر فعال، می توان گفت مساجدی هم هستند که که مرکز حضور و جهادند.

 

وی ادامه داد: مرکز ر سیدگی به امور مساجد، در طول 5 و 6 سال گذشته با همکاری کارگزاران مساجد تلاش کرده است که غبارروبی از مظلومیت و مهجوریت مساجد داشته باشد و مساجدی که  روحیه جهاد و  سازندگی دارند در جامعه زنده و پویا شوند، چنین مساجدی باید امامشان آموزش های لازم را ببینند و  در زمینه آموزش ضمن خدمت مهارت های لازم را کسب کنند. علاوه بر این در حوزه های مدیریتی باید خادم، هئیت امنا مهارت های تخصصی را کسب کنند، چشم اولیای خدا به ما است زیرا می خواهند ببینند که میراثی را که به ما ارث رسیده باید چه کنیم.

 

 رئیس  مرکز ر سیدگی به امور مساجد تصریح کرد: اگر مساجدمان خالی شود باخته ایم و فرهنگ مهاجم بر ما مسلط می شود و در صورتی که در این زمینه  غفلت کنیم و کم بگذاریم، کسانی دیگر پرچم دار ما می شوند.

 

 در ادامه این همایش، از پدر شهید محمد هادی ذوالفقاری که از خادمین مساجد است، با حضور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تقدیر به عمل  آمد. همچنین از هفت کتاب تهیه و تدوین شده برای ائمه جماعات، خدام، هئیت امنا و  خانواده های کارگزاران مساجد رونمایی شد.

 

مراسم تقدیر از فعالان علمی و آموزشی کارگزاران مساجد، با حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز و معاونین ستادی و مدیران نواحی ۱۸ گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد و ۳۰۰ نفر از ائمه جماعات، خدام، امنا، اساتید و نهادهای همکار با برنامه‌های آموزشی معاونت آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در مرکز آموزش محراب برگزار شد.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • «اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است»