Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرعلوم با تاکید بر اینکه برنامه های تدوین شده در وزارت علوم بر اساس اسناد و چشم اندازه‌ای این حوزه تدوین شده است گفت: این برنامه‌ها با همفکری دانشگاهیان اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در مراسم تودیع ومعارفه وزیر سابق و جدید علوم که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور در محل وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های خود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم و منتقدین وموافقین مطالبی را در خصوص آنها بیان کردند که تمامی این موارد در اجرای برنامه‌ها لحاظ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این برنامه با مشارکت وکمک روسای دانشگاه‌ها تنظیم و تقدیم‌ مجلس شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ما در وزارت علوم بر اساس قوانین فرادستی است و تمام مصوباتی که در خصوص دانشگاه ها، علم و فناوری وجود داشت و تکلیف شده بود به صورت برنامه مدون تنظیم و تقدیم‌ مجلس شد. البته بعضاً پیشنهاداتی در تدوین این برنامه ها صورت گرفت.اما بطور کلی برنامه تدوین شده یک تکلیف است که ما باید ان را اجرایی کنیم.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: در زمینه اجرای برنامه تدوین شده برای وزارت علوم از نظرات مجموعه های علمی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی وعلم‌وفناوری استفاده خواهیم‌کرد. در حال حاضر برخی برنامه‌ها در حال اجرا هستند که باید ادامه یابند، برنامه‌های دیگر را نیز با تکیه به فکر، اندیشه و توانمندی تخصصی دانشگاهها، پژوهشگاه‌ها ومراکز علمی اجرا خواهیم کرد. بطور کلی با اجماع نظر دانشگاهیان نگران پشتیبانی اجرای برنامه‌ها نیستیم.

وی بر ضرورت ارتقا کیفی آموزش عالی تاکید کرد و گفت: باید سطح کیفی آموزش و پژوهش ارتقاء یابد و این موضوع یکی از اهداف ما در وزارت علوم باشد، اگر چه تاکنون این ارتقاء وجود داشته و بر اساس آن در ارزیابی ها جایگاه خوبی کسب کردیم اما با توجه به اهمیت سرعت در جریان توسعه علم ، لازم است ارتقاء کیفیت هم با سرعت پیش برود.

دکتر غلامی با تاکید بر اهمیت جایگاه وزارت علوم در کشور، افزود: بر این اساس باید به موضوع فارغ‌التحصیلان اهمیت زیادی داده شود چرا که آنها جامعه را اداره می‌کنند و قریب به اتفاق مدیران سطوح مختلف کشور، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های داخل هستند. بنابراین لازم است توانمندسازی آنها، ایجاد انگیزه‌های کارآفرین برای ورود به بخش صنعت و جامعه و در نهایت بحث اشتغال آنها جدی گرفته شود.

وزیر علوم تقویت ارتباط صنعت و جامعه را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه دانست وگفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم توسعه ارتباطات دانشگاهها با بخش صنعت و بدنه جامعه است. بر این اساس دانشگاه‌ها را باید به مراکز جامعه محور تبدیل کنیم تا مشکلات جامعه نجتوسط این مراکز حل شود. برای این کار باید در درجه اول مسئولان صنعت به دانشگاه‌ها توجه داشته باشند و مدیران دانشگاه ها نیز به سمت ارتباط صنعت حرکت کنند.

دکتر غلامی گفت: در بحث دیپلماسی و تعاملات علمی شروع خوبی در کشور داریم. اگرچه این کار با تاخیر شروع شد اما باید این حرکت با شتاب بیشتری حرکت کند.

وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: ما در عرصه اجرا در دانشگاه‌ها با مجموعه پویا و زنده مواجه هستیم. دانشگاه‌ خانه دانشجویان و اساتید است. بنابراین نیازهای این مراکز نیازهای روزمره به شمار می رود، امیدوارم یک حرکت ویژه برای حمایت از دانشگاهها در دولت شکل بگیرد و در آینده درخواست های ما از مباحث روزمره به درخواست های تجهیزاتی و پشتیبانی تغییر پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند امروز صبح با حضور ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سید حمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه و حسن بختیار، رئیس فعلی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه در این مراسم گفت: در مدت دو سال و ۴ ماه که مسئولیت ریاست این دانشگاه را به عهده داشته ام، معاون آموزشی وزارت بهداشت همیشه به عنوان پشتیبان، همراه و پیشرو کنار من بوده اند و همیشه به من یادآوری کرده اند که در این دانشگاه هوشمند به عنوان یک دانشگاه مستقل باید مسئله هوش مصنوعی را به عنوان یک ایده بزرگ و برگ برنده را برای وزارت بهداشت رقم بزنیم.

وی افزود: من در کنار ایشان ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را شناختم و اهداف دانشگاه را با همکاری جلو برده ایم، برنامه ۴ ساله عملیاتی را در دوران کاری ام طرح ریزی کردم که در سال اول در بخش ترویج برنامه ها به خوبی پیش رفت و می توانم با اطمینان اعلام کنم که ۹۰ درصد برنامه ها در این بخش انجام شده است.

خجسته ادامه داد: در این مدت برنامه های مختلفی از جمله کنگره کیش، سمینارهای مختلف در موضوعات متعدد در دانشگاه ها رقم خورد.

وی افزود: در سال دوم حوزه زیر ساخت و نیروی انسانی نیز عملیاتی شد که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اولین دانشگاه علوم پزشکی بود که در خاورمیانه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز گرفت.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: ۷ محور را دنبال کرده ایم که به اطمینان می توانم بگویم در این مدت هنوز در این حوزه این ۷ محور دنبال نشده است.

خجسته گفت: آرزو دارم که با حضور رئیس جدید این دانشگاه به هدف و ایده باقری فرد که همان تثبیت هوش مصنوعی و برگ برنده عملکرد وزارت بهداشت در این دوره ۴ ساله است برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است