Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از اختصاص دو شعبه تامین اجتماعی در تهران، برای رسیدگی به امور بیمه‌ای خبرنگاران، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن زدا معاون بیمه‌ ای سازمان تامین اجتماعی امروز سه شنبه ۹ آبان در یک نشست خبری در مصلای تهران، محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعب ٨ و ٢ تهران، به عنوان دو شعب ویژه رسیدگی به امور اصحاب رسانه و خبرنگاران تعین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به گفته این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی، در سایر مراکز استان‌ ها نیز بر اساس همین دستورالعمل شعبه مورد نظر برای رسیدگی به امور بیمه ای خبرنگاران، انتخاب می‌ شود. دستورالعمل مربوط به تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از امروز سه شنبه (۹ آبان) به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور صادر شده است.

محمدحسن زدا افزود: یکی از بندهای این تفاهم ‌نامه به نحوه بازرسی از این مشاغل اختصاص دارد و از آنجا که ممکن است به علت ماهیت شغل خبرنگاری در زمان مراجعه بازرسان، آنها در محل حضور نداشته باشند، بازرسی از طریق ارائه برخی اسناد انجام خواهد شد.

وی گفت: ما به خبرنگاران احترام می‌ گذاریم و هر طور که بتوانیم در قالب مقررات به آنها خدمت می ‌کنیم؛  خبرنگاران به دو طریق تحت پوشش بیمه قرار می‌ گیرند؛ نخست از طریق موسسات و مراکزی که در آن مشغول به کار هستند و دوم از طریق صندوق بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه  معمولا خبرنگاران آزاد از طریق صندوق بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران (صندوق هنر)  انجام می شود و تعداد خبرنگاران بیمه شده توسط این صندوق به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است، افزود: البته شناسایی خبرنگاران آزاد بر عهده خودِ صندوق هنر است و آنها هر کس را معرفی کنند ما مشکلی برای بیمه نداریم.

زدا ادامه داد: مرجع تشخیص سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری نیز ادارات کار و کمیته‌ های تعیین مشاغل سخت و زیان ‌آور هستند و اگر شرایط احراز شود، یک خبرنگار با ٢٠ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب خدمت می ‌تواند بدون شرط سنی بازنشسته شود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اهمیت و جایگاه ارزشمند رسانه ها در جامعه، گفت: ارزش و اهمیت رسانه ها بر کسی پوشیده نیست و به ویژه در حوزه سازمان تامین اجتماعی نیازمند رسانه های تخصصی هستیم که هم به مبانی تخصصی رسانه و هم تخصص در حوزه بیمه گری آشنایی داشته باشند.

زدا ادامه داد: قوانین و خدمات سازمان تامین اجتماعی همیشه موضوع روز است و مورد توجه عموم مردم قرار دارد و به اعتقاد ما رسانه ها در انتقال خدمات سازمان تامین اجتماعی به عموم مردم و همچنین انتقال خواسته و مسائل مردم به این سازمان نقشی اساسی دارند.

همچنین در این نشست مهرداد قریب، مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال های اخیر اقدامات جدیدی در حوزه استفاده از خدمات الکترونیک در این سازمان انجام شده است و برای شناسایی کارگران و گسترش پوشش اقداماتی صورت گرفته است. در حال حاضر بازرسی های سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیک انجام می شود و نظارت افزایش یافته و کیفیت کارها نیز ارتقا یافته است.

سیدمحمدعلی جنانی، مدیرکل فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی نیز در این کنفرانس خبری گفت: برنامه پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان به صورت موفقیت آمیز به اجرا درآمد و با اجرای این برنامه امکان کنترل و پایش دقیقتر وضعیت پرداختی های سازمان تامین اجتماعی در بخش مستمری فراهم شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد