Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز؛ دراین نشست بهزاد اژدری رییس انجمن سفالگر ایران، نگار نادری پور رییس انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران،روح الله شمسی زاده دبیر انجمن مجسمه سازان ،منیژه صحی،معصومه مظفری ،بابک اطمینانی ومحمد رضا فیروزه ای،از اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران،فرزاد هاشمی ومحمد مهدی رحیمیان از اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان عکاس ایران ،حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد زارع ؛رییس موزه هنرهای معاصر تهران دراین نشست باتاکید برشفافیت گفت:شفافیت درامور وبرنامه های موزه هنرهای معاصر تهران از اولویت های است که مورد توجه قرار گرفته ودرراستای شفافیت، آمار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران پس از بررسی دقیق اعلام شد.براساس آثار ثبت شده دردفتر اموال موزه ۳۷۷۲اثر ثبت شده بود که تعداد ۵۱۲ اثر درسال ۱۳۸۲از موزه به دفتر هنرهای تجسمی منتقل شده است ویک اثر هم باشاهنامه شاه طهماسب مبادله شدو۲۱۹اثرنیز دراین سال ها به موزه اهداشده است؛بنابراین آمار نهایی آثارموزه درحال ۳۴۷۸اثر است.

زارع با تاکید برتعامل دولت وانجمن های هنری گفت:انجمن های هنری، تخصصی، مورد اعتماد هستند و موزه خانه هنرمندان ایران است.بنابر این موزه به طور شفاف، اسناد مالکیت آثار موزه هنرهای معاصر تهران را دراختیار انجمن های تخصصی هنری قرار میدهدتا اطمینان بیشتری حاصل شود آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران متعلق به همه ی ملت است ومسئولان،هنرمندان، انجمن های هنری وفعالان هنری وظیفه دارند درمحافظت از آنها تلاش کنند.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران دراین نشست باارایه اسناد گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایندگان انجمن ها گفت: این اسناد نشان می دهد که تمام آثار گنجینه به نام موزه هنرهای معاصر تهران است.

زارع با اشاره به برنامه های آینده موزه هنرهای معاصر تهران گفت:تهیه شناسنامه جامع برای تمامی آثار موزه از برنامه هاییست که درحال انجام است وتاپایان سال، تصویر تمام آثار روی سایت قرار می گیرد.همچنین باحمایت دولت و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مرمت وتجهیز موزه هنرهای معاصر تهران وتوسعه فضای گنجینه موزه دردستور کار قرار دارد که قطعا در تجهیز وتوسعه فضای گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از نظرات تخصصی  انجمن ها استفاده می شود.

زارع درادامه گفت:اسناد آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بیش از این توسط تعدادی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بررسی شده است ونسخه ای ازاین اسناد در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،وزارت اقتصاد ودارایی ودیوان محاسبات کشور موجوداست.

درادامه این نشست نمایندگان انجمن های تخصصی هنرهای تجسمی اسناد آثار گنجینه را مشاهده وبررسی کردند که اسناد آثارمورد تایید کلیه حاضرین قرارگرفت.نهایتا پرسش ها ومطالبی را بیان کردند که رییس موزه هنرهای معاصر تهران به آن ها پاسخ داد.

محمدرضا فیروزه ای دراین نشست موزه هنرهای معاصر تهران خانه هنرمندان است واگر مشکلی داشته باشد ،موجب ناراحتی هنرمندان می شود، نسبت به نمایشگاههایی که در موزه برگزار می شود دربین هنرمندان حساسیت وجود دارد هنرمندان وانجمن ها پشتوانه موزه هنرهای معاصر تهران هستند،چنانکه زمانی که قرار بود موزه به بنیاد رودکی واگذار شود، هنرمندان واکنش نشان دادند ومانع شدند،متاسفانه زمانیکه موضوع ارسال آثار گنجینه به برلین وروم مطرح بودبه طور شفاف درباره ی آثار وآن نمایشگاه پاسخ وتوضیح داده نشد.

بهزاد اژدری نیز دراین نشست گفت موزه هنرهای معاصر تهران می توانست قبلا شفاف سازی کنداماحتی درباره ی انتخاب آثارنیز اطلاعاتی داده نشدوبهتر بود این تعامل وشفاف سازی زودتر صورت می گرفت.
محمد مهدی رحیمیان درادامه این نشست گفت: ضرورت دارد که اسناد آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران وموضوع ارسال آثار ازنظر حقوق بین المللی وقواعد حقوقی بررسی شود.

بابک اطمینانی نیز دراین نشست درباره ی اصالت آثار گنجینه پرسید که رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت:تمامی آثار ازابتدا درموزه هنرهای معاصر تهران نگهداری شده اند واصالت دارند وچند اثر درسال های گذشته به صورت امانت به کشورهای دیگر فرستاده شده است که سالم به گنجینه موزه باز گشته است.

فرزاد هاشمی دراین نشست گفت:این نشست واقداماتی که درچند ماه اخیر درتعامل با انجمن ها انجام شده بیانگر حسن نیت وتلاش برای رفع سوء تفاهم است.انجمن های هنری چندی پیش تفاهم نامه ای بادفتر هنرهای تجسمی امضاء کردند وشورای نمایندگان انجمن ها تشکیل شد این شورا دربرنامه های تجسمی ونمایشگاه هاانتخاب آثار وخرید آثار می توانند مشارکت داشته باشند،بی تردید اگر جامعه هنری با تصمیم ها و برنامه های دفتر هنرهای تجسمی وموزه هنرهای معاصر تهران همراه نباشند، چالش ایجاد می شود.

نمایندگان انجمن های تجسمی درپایان این نشست ازرییس موزه هنرهای معاصر تهران برای برگزاری این نشست ، تعامل با انجمن ها و رویکرد شفافیت درارایه اسناد آثار گنجینه ضمن تایید، قدردانی کردند واظهار امیدواری کردند که این تعامل تداوم یابد وتقویت شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی بویری در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به وضعیت ویترین‌ها و آثار شاخص و منحصر به‌فرد موجود در آن‌ها که بعضاً سال‌ها بود در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و جز پایش‌های موزه‌ای امکان حفاظتی دیگری نداشتند، پس از ارزیابی و اولویت‌سنجی براساس پایداری وضعیت و همچنین وضعیت نمایش موزه‌ای بر اساس اولویت‌های استاندارد این حوزه و ارزش‌گذاری بر حفظ آثار تاریخی و حفظ شأن و ارزشمندی آثار و نیز احترام به بیننده موزه‌ای، مرمت هفتاد اثر با نظارت معاون میراث‌ فرهنگی استان و کارشناس پایگاه میراث‌ جهانی به عنوان ناظر مقیم در دستورکار قرار گرفت.


سرپرست پایگاه میراث‌ جهانی شوش ادامه داد: در این راستا، هفتاد شیء از بخش‌های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی از جنس سفال و شیشه، به‌منظور عملیات حفاظت و مرمت به کارگاه و آزمایشگاه مرمت پایگاه میراث‌جهانی شوش انتقال یافتند و پس از طی فرآیند حفاظت و مرمت، به تالارهای موزه و ویترین‌های نمایش برای بازدید عموم برگردانده شدند.

وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی مرمت‌ شده در این طرح شامل اشیایی از دوره‌های تاریخی مختلف از جمله پیش از تاریخ، عیلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی و از جنس سفال و شیشه بودند، افزود: شاخص‌ترین این آثار، لیوان‌های منقوش، ظرف‌ها وجام‌های پیش از تاریخ موزه بودند که وضعیت حفاظت و مرمتی آن‌ها نامطلوب و به علت حساسیت آن‌ها سال‌ها بود که دست‌ نخورده باقی مانده بودند که در این طرح، اشیاءِ یادشده، بازبینی و مستندنگاری دقیق شدند و پاک‌سازی آثار از رسوبات و آلاینده‌های محیطی نیز انجام شد.

همچنین حذف آثار مرمت‌های متعدد و کهنه و نیز الحاقات هم در دستورکار قرار گرفت و اتصالات جدید و مرمت بخش‌های کمبود با تکیه بر استانداردهای جهانی این حوزه و استحکام‌ بخشی ساختار نیز روی آن‌ها اجرا شد و برای مشاهده عموم دوباره در موزه قرار گرفتند.

بویری بیان کرد: موزه باستان‌ شناسی شوش در سال ۱۳۴۵، در جوار قلعه و محوطه باستانی شوش گشایش یافت و از شاخص‌ترین موزه‌های ایران به‌شمار می‌رود که آثار ارزشمندی از دوره‌های مختلف باستانی ایران را در خود جای داده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899653

دیگر خبرها

  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد