Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از اردبیل، علی منصور لکورج مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموزی در مسجد قدس اردبیل اظهار داشت: احترام و تکریم به شهدا و خانواده‌های آنها در حقیقت حق‌شناسی در باب رسالت و وظیفه‌ای است که شهدای ما به شایستگی آن را در دفاع از این مرز و بوم به سرانجام رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور زمینه سعادت و سرافرازی این مرز و بوم را فراهم کرده است، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت پایدار در این کشور برقرار شده و ما باید قدر این امنیت و عزت و صلابت خود را بدانیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: شهدای دانش‌آموز با نثار جان بهترین سرمایه خود را فدای نهضت حسینی و انقلاب کردند و امروز وظیفه تک تک ماست که امانتدار خون شهدا باشیم و اجازه ندهیم در عرصه‌های مختلف عده‌ای ارزش‌های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

لکورج زمینه عزت این کشور را خون شهدا و حفظ حرمت آنها دانستو بیان کرد: به طور قطع در انتقال این فرهنگ امروز انقلاب اسلامی راه درستی را در پیش گرفته که تقدیم صدها شهید در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب و حریم اهل بیت نماد و نماینده این حقیقت است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۶۱۹ دانش‌آموز شهید در استان اردبیل گفت: از این تعداد بیش از 303 شهید متعلق به شهرستان اردبیل است که امروز آئین گرامی‌داشت آنها به همراه 266 شهید فصل پائیز اردبیل در مسجد قدس برگزار می‌شود و امیدواریم با این یادواره‌ها زمینه انتقال مواریث ارزشی شهدا به نسل حاضر و آینده فراهم شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل اظهار کرد: دانش‌آموزان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت با قوت و قدرت تمام باید زندگینامه و خاطرات این شهدا را مرور کنند و در پیروی از سیره آنها از هیچ حرکتی قصو و کوتاهی نکنند چرا که شهدای دانش‌آموز ما امروز از نسل حاضر می‌خواهند تا در سنگر تعلیم و تربیت با قوت و قدرت حاضر شده و زمینه عزتمندی واقعی را برای این مرز و بوم در عرصه علم و توسعه دانش و مهارت‌ها فراهم آورند.

لکورج با بیان اینکه در برگزاری این مراسم آموزش و پرورش همکاری نزدیکی را با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته است، اظهار کرد: قطعا آموزش و پرورش نیز در کتاب‌های درسی و توزیع کتاب‌های جدید برای دانش‌آموزان تلاش می‌کند تا به نوعی فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایثارگری‌ها در این کشور به نسل آینده منتقل شود.

همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی و در گرامیداشت یاد و نام شهدای دانش‌آموز آئین پاسداشت 619 شهید دانش‌آموز استان اردبیل و شهدای فصل پائیز اردبیل با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آحاد مردم برگزار شد که در این مراسم مداحی و شعرخوانی شده و یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد که همزمان برای بانوان نیز مراسمی در مسجد انصارالحسین(ع) تدارک دیده شده بود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه مسئولان با حضور در منزل شهید عبدالله جنگلی و شهیدان علی پنجه از سالها صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.  

رسولی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و امنیت و آسایش کنونی کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی و خون آنان است.

شهرستان مهاباد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز  11 شهید فرهنگی و 67 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد