Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@23:38:27 GMT

یادواره شهدای دانش آموز اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۹۰۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل، در مراسمی که در مسجد قدس اردبیل برگزار شد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشت و اظهار داشت: احترام و تکریم به شهدا و خانواده های آنها در حقیقت حق شناسی در باب رسالت و وظیفه ای است که شهدای ما به شایستگی آن را در دفاع از این مرز و بوم به سرانجام رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی منصور لکورج با یادآوری اینکه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور زمینه سعادت و سرافرازی این مرز و بوم را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امنیت پایدار در این کشور برقرار شده و ما باید قدر این امنیت و عزت و صلابت خود را بدانیم.

وی افزود: شهدای دانش آموز با نثار جان بهترین سرمایه خود را فدای نهضت حسینی و انقلاب کردند و امروز وظیفه تک تک ماست که امانتدار خون شهدا باشیم و اجازه ندهیم در عرصه های مختلف عده ای ارزش های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل زمینه عزت این کشور را خون شهدا و حفظ حرمت آنها خواند و ابراز داشت: قطعا در انتقال این فرهنگ امروز انقلاب اسلامی راه درستی را در پیش گرفته که با تقدیم صدها شهید در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب و حریم اهل بیت نماد و نماینده این حقیقت است.

لکورج یاد و خاطره 619 دانش آموز شهید در استان اردبیل را گرامی داشت و بیان کرد: از این تعداد بیش از 303 شهید متعلق به شهرستان اردبیل است که امروز آئین گرامی داشت آنها را به همراه 266 شهید فصل پائیز اردبیل در مسجد قدس برگزار می شود و امیدواریم با این یادواره ها زمینه انتقال مواریث ارزشی شهدا به نسل حاضر و آینده فراهم شود.

وی گفت: دانش آموزان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت با قوت و قدرت تمام باید زندگینامه و خاطرات این شهدا را مرور کنند و در پیروی از سیره آنها از هیچ حرکتی قصو و کوتاهی نکنند چرا که شهدای دانش آموز ما امروز از نسل حاضر می خواهند تا در سنگر تعلیم و تربیت با قوت و قدرت حاضر شده و زمینه عزتمندی واقعی را برای این مرز و بوم در عرصه علم و توسعه دانش و مهارت ها فراهم آورند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه در برگزاری این مراسم آموزش و پرورش همکاری نزدیکی را با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته است، اظهار داشت: قطعا آموزش و پرورش نیز در کتاب های درسی و همچنین توزیع کتاب های جدید برای دانش آموزان تلاش می کند تا به نوعی فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایثارگری ها در این کشور به نسل آینده منتقل شود.

در این مراسم که جمعی از مسئولان، خانواده های شهدا، ایثارگران و آحاد مردم حضور داشتند مداحی و شعرخوانی شده و یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فصل پاییز اردبیل گرامی داشته شد.

همزمان برای بانوان نیز مراسمی در مسجد انصارالحسین تدارک دیده شده بود تا با حضور در این یادواره یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی بدارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لایینی، در یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه این یادواره را در راستای همزمانی روز کارگر و اردیبهشت مقاومت عنوان کرد و با اشاره به ۱۴ هزار شهید کارگری کشور، گفت: از این تعداد هزار و ۱۱۸ شهید مربوط به جامعه کارگران مازندران است؛ به این معنا که بیش از یک چهاردهم شهدای کارگری کشور از مازندران است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به محوریت ۳۰ شهید کارگر شهرستان سوادکوه، در این یادواره، خاطرنشان کرد: شهرستان سوادکوه نیز نه فقط در کل استان، بلکه در ایران از نظر تعداد شهدا سرآمد است.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه نیز در جامعه کارگری از نظر تعداد شهدای کارگر و جانباز در استان بیشتر است، از برگزاری یادواره شهدای کارگری در این شهرستان تشکر کرد.

آیت الله لایینی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره بسیار ارزش قائل است، به قطره خون شهدا و جانباز، قطره اشکی از خوف خدا در دل شب، قطره مرکب و جوهر علما و دانشمندان و قطره عرق کارگران برای روزی حلال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ جز عبادت، ۹ جز آن کسب روزی حلال است، این امر را بیانگر اهمیت اسلام برای فرهنگ کار حلال دانست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدر جامعه کارگری را بدانند و درد آنها را لمس کرده و از کارشان گره گشایی کنند، گفت: همانطور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به جامعه کارگری، رفع مشکلاتشان و تبدیل ناامیدی آنها به امید ارزشمند است.

کد خبر 6094099

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان