Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@23:42:33 GMT

رد روزانه ۲هزار خودرو در مراکز معاینه فنی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۷۳۲۶

رد روزانه ۲هزار خودرو در مراکز معاینه فنی

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: روزانه ۲ هزار خودرو به دلیل آلاینده بودن در مراکز معاینه فنی پایتخت رد می‌‌شوند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: پارسال حدود ۲۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی به دلیل آلاینده بودن رد می شدند اما در حال حاضر این آمار به ۵۰ درصد افزایش یافته است

 محمد رستگاری افزود: روزانه در شهر تهران ۵ هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز سطح شهر مراجعه می کنند که از این تعداد ۲ هزار خودرو به دلیل نقص فنی و آلاینده بودن در مراکز معاینه فنی رد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از زمانی که سامانه سیمفا اجرایی شده در خصوص شناسایی خودروهای آلاینده اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است تا جایی که پارسال حدود ۲۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی به دلیل آلاینده بودن رد می شدند اما در حال حاضر این آمار به ۵۰ درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که سامانه سیمفا یک سامانه مناسب و کارآمد برای شناسایی خودروهای آلاینده است.
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به حذف کاتالیست در برخی خودروها گفت: در این سامانه اگر کسی کاتالیست خودرویش دارای نقص فنی و از کار افتاده باشد امکان اخذ برگه معاینه فنی برای صاحب خودرو وجود ندارد و باید نسبت به کاتالیست جدید اقدام کند.
رستگاری با اشاره به اینکه برخی افراد هنوز برگه معاینه فنی شان اعتبار داشته و طبق سامانه جدید به مراکز هنوز مراجعه نکرده اند تصریح کرد: برخی از مراجعه کنندگان به دلیل اینکه هنوز برگه معاینه فنی آنان اعتبار دارد و سابق نسبت به حذف کاتالیست در خودرو به عنوان یک نقص محسوب نمی شد لذا در حال حاضر بدون کاتالیست و ایراد آن در سطح شهر تردد می کنند که بعد از پایان اعتبار برگه معاینه فنی زمانی که به مراکز مراجعه نمایند قطعاً با آنان برخورد خواهد شد تا نسبت به نصب کاتالیست جدید بر روی خودرویشان اقدام کنند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی