Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@23:26:09 GMT

ضرورت آموزش مسائل ایمنی به مردم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۷۶۱۱

ضرورت آموزش مسائل ایمنی به مردم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: اطلاعات و آموزش‌های لازم در زمینه ایمنی و حفاظت از جان و مال به مردم داده نشده و آگاه‌سازی‌های لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش ایمنا، سردار سعید شریف‌زاده در کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد ایمنی، بهداشت، محیط زیست که در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور برگزار شد، اظهارکرد: بالاترین آسیب‌های شهری و حوادث در کلانشهرها در درجه اول در حوزه ساخت و ساز رخ می‌دهد و حوادث ترافیکی و برق گرفتگی در درجات بعدی حوادث کلانشهرها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه آتش‌نشانی مردم حلقه مفقوده‌ای هستند که نادیده گرفته شده‌اند در واقع اطلاعات و آموزش‌های لازم را در اختیار مردم قرار نداده‌ایم تا بتوانند در مواجه شدن با حوادث از جان خود محافظت کنند.

شریف‌زاده با بیان اینکه مردم هزینه در حوزه ایمنی را هزینه زائدی می‌پندارند، تصریح کرد: باید در زمینه آموزش مردم برای حفاظت از جان و مال خود اقدامات فرهنگی جهت‌دار صورت گیرد چراکه اگر شهروندان از روش‌های ایمنی آگاه باشند می‌توانند به عنوان یک مأمور در منزل و محل کار خود در مواقع اضطراری اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مسئولیت سازمان آتش‌نشانی در زمینه مباحث دفاعی است.

وی تأکیدکرد: اگر مشکلات و نتایج بررسی‌ها در زمینه مباحث ایمنی را به مردم بگوییم و آن‌ها را آگاه کنیم و ساز و کار لازم را در اختیارشهروندان قرار دهیم مردم می‌توانند حتی به ما کمک کنند و ایده‌های خود را با ما درمیان گذارند.

شریف‌زاده تصریح کرد: در انتهای سال ۹۵ به اصرار سازمان آتش‌نشانی لایحه‌ای تصویب شد که به هیچ مکانی بدون تأیید سازمان آتش‌نشانی تأییدیه کار داده نشود که در حال حاضر این طرح در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تنها مسئله‌ای که مشکلاتی را برای ما به وجود آورده، همراه کردن مردم با سازمان آتش‌نشانی است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی