Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از میانه، سوم آبان ماه سال جاری بود که دفتر امتداد نیوز در شهرستان میانه، خبری با عنوان “تجمع کارگران پروژه مقاوم‌سازی‌ پل‌های راه‌آهن برای ۵ ماه از حقوق معوق خود” را در خروجی این خبرگزاری منتشر کرد.

گستره اطلاع‌رسانی این خبر به حدی بود که علاوه بر مدیران این شرکت، واکنش‌های برخی مسئولین اجرایی شهرستان میانه را هم در پی داشت؛ در این راستا رئیس هیئت‌مدیره شرکت نسران از انتشار این خبر قدردانی کرده و خواستار حضور در دفتر امتداد نیوز میانه جهت ارائه گزارش‌ها و توضیحات لازم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا خورشاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در میانه با اشاره به تجمع جمعی از کارگران بومی شرکت نسران که هفته گذشته روی‌داده بود اظهار کرد: این کارگران به دلیل اینکه ۴ ماه حقوق معوق آنان پرداخت‌نشده بود دست به تجمع دسته‌جمعی زده بودند که این خبر در امتداد نیوز انتشار یافت و ما بعد از گذشت ۳ روز از انتشار این خبر یعنی در ۶ آبان ماه بخشی از حقوق معوق این کارگران را پرداخت کردیم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت نسران بابیان اینکه ما تجمع اعتراض‌آمیز کارگران را به فال نیک گرفتیم افزود: کارگران به دلیل اینکه ما حقوق آنان را پرداخت نکرده بودیم دست به اعتراض زدند و ما هم به آنان حق داده و به‌هیچ‌وجه از این حرکت آنان دلخور نشدیم لذا شایعه شده بود که این شرکت به دلیل توهین قومیتی به‌حق و حقوق کارگران بی‌توجهی می‌کند که به‌هیچ‌وجه این موضوع صحت ندارد.

وی دلیل عدم پرداخت به‌موقع حقوق کارگران را بدعهدی دولت عنوان کرد و گفت: دولت که کارفرمای پروژه ماست در سال جاری حتی ریالی هم بابت این پروژه به ما که پیمانکار آن هستیم نداده است ما با این وضعیت چگونه حقوق کارگران را پرداخت می‌کردیم؟ چند ماه است به ما می‌گویند این ماه حقوق شمارا پرداخت می‌کنیم ولی تاکنون ما حقوقی ندیده‌ایم.

خورشاهیان با تأکید بر اینکه ما نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از شرکت راه‌آهن طلب داریم اذعان کرد: اینکه حقوق کارگران سر موعد پرداخت‌نشده است این تقصیر ما نیست دولت به ما پولی نداده است که ما نیز به‌تبع آن حقوق کارگران را پرداخت کنیم؛ با این وضعیت ما بخشی از حقوق کارگران بومی را از محل دیگری تأمین کرده و پرداخت کردیم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت نسران در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت پروژه مقاوم‌سازی پل‌های راه‌آهن میانه-مراغه متوقف نشده است ابراز کرد: بااینکه جمعی از کارگران بومی شهرستان میانه در این پروژه به دلیل حقوق معوق خود دست به اعتراض زده و چند روزی فعالیت نکردند ولی ما با این وضعیت با سایر کارگران همچنان روند فعالیت پروژه را متوقف نکرده و آن را ادامه دادیم که بعد از چند روز کارگران میانه‌ای نیز دوباره به ما ملحق شدند.

وی در پایان بابیان اینکه درمجموع ۲۰۰ کارگر در این پروژه مشغول به کار هستند گفت: در این میان حدود ۸۰ نفر از کارگران بومی شهرستان میانه و حدود ۱۲۰ نفر نیز بومی منطقه هستند.

به گزارش امتداد، پروژه مقاوم‌سازی‌ و ترمیم پل‌های راه‌آهن میانه-مراغه از سال ۹۳ به کارفرمایی شرکت راه‌آهن جمهوری‌اسلامی‌ایران و پیمانکاری شرکت نسران آغازشده که هدف از اجرای این پروژه مقاوم‌سازی‌ و‌ بهسازی لرزه‌ای پل‌های قوسی‌سنگی‌ و‌ فلزی راه‌آهن محور میانه–مراغه است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید