Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از شیراز، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، یلدا راهدار در جلسه هسته مدیریت شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز اظهار داشت: انجام کارهای پژوهشی در استان با چالش‌های بسیاری از جمله قراردادهای از پیش تعیین شده با ارگان‌های خاص، انجام می‌شود که متاسفانه از بخش خصوصی در این پژوهش‌ها اعمال نظر نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین دلیل اتاق بازرگانی شیراز به صورت مستقل در بخش پژوهش‌های اقتصادی استان و فضای کسب و کار فعالیت‌هایی را انجام داده است که در زمینه اعتبار این طرح‌ها محدودیتی نداریم.

راهدار اظهارداشت: رویکرد ما در انجام فعالیت‌های پژوهشی در استان تاثیر مثبت بر فضای اقتصادی و بهبود شرایط کسب و کار در فارس است که اتاق بازرگانی ایران و شیراز اعتبارات مناسبی را برای حمایت از طرح‌های پژوهشی در نظر گرفته است.

معاون اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به اینکه ما در اتاق بازرگانی شیراز، آماده همکاری با پژوهشگران استان هستیم، بیان کرد: فضای استان در بخش پژوهش نیاز به تحویل دارد که در این میان باید به پژوهشگران استان اعتماد بیشتری شود.

وی افزود: پژوهش کاربردی و علمی بودن فعالیت‌ها مورد توجه اتاق ایران و شیراز بوده است که بر این اساس دفتر مطالعات اقتصادی در اتاق‌ها تشکیل شده که برای انجام فعالیت‌ها تقسیم کار ملی شده و پنج اتاق کلان کشور از جمله اتاق شیراز بیشترین حجم ورودی فعالیت‌های پژوهشی را دارد.

داهداز عنوان کرد: اتاق بازرگانی شیراز با هدف بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی در استان، فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه‌های اقتصادی استان را بر مبنای اصول علمی و فعالیت‌های پژوهشی دنبال کرده تا خروجی مناسبی از این فعالیت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: تمرکز ما در اتاق شیراز بر انجام پژوهش‌های کاربردی، اثربخش و موثر در روند توسعه استان است و بر این باوریم هزینه در بخش پژوهش، نوعی سرمایه‌گذاری برای ما است.

راهدار تصریح کرد: رسالت اتاق بازرگانی رصد و پایش فضای کسب و کار و ارائه پیشنهاد برای حل موانع در بخش اقتصادی و ارائه مشاوره و نظر به تصمیم‌گیران در سطوح عالی تصمیم‌گیری در کشور است لذا نظرخواهی‌های ما باید علمی و پژوهشی باشد.

راهدار با بیان اینکه پنج اتاق کلان در کشور از جمله شیراز سهم قابل توجهی در پژوهش در فضای کسب و کار کشور تحت عنوان” تقسیم کار ملی” دارند اظهار داشت: با توجه به این رسالت اتاق، انجام امور پژوهشی در چند بخش کارشناسی لوایح- قوانین و دستورالعمل‌ها و تهیه گزارش‌های مطالعاتی را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر هسته مدیریت، خدمات و گردشگری شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: شورای پژوهشی اتاق بازرگانی شیراز با هدف استفاده از تجربه‌های جامعه دانشگاهی، کاربردی سازی علوم دانشگاهی در بخش صنعت و ایجاد تعامل و همیاری بین بخش خصوصی- دولتی و دانشگاه در اتاق شیراز در حال فعالیت است.

عباس عباسی تصریح کرد: در این شورا هفت هسته پژوهشی به در بخش‌های صنعت، کشاورزی، مدیریت- خدمات و گردشگری، اقتصاد کلان (صادرات و واردات)، حقوق – علوم اجتماعی، صنایع تبدیلی و تلفیق تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در هسته‌های پژوهش مسایل در حوزه‌های اقتصادی و کسب و کار استان به صورت تخصصی در قالب گزارش‌های کارشناسی و طرح‌های پژوهشی احصا و بررسی می‌شود.

رئیس بخش مدیریت دانشگاه شیراز اظهارداشت: در بخش طرح‌های پژوهشی به فراخور موضوع و نیاز، شورای هسته پژوهش پیرامون پیشنهاد تألیف کتاب با محوریت کاربردی بودن برای صنعت و به ویژه بخش خصوصی اظهار نظر می‌کند.

عباسی اضافه کرد: بحث نظام حرفه‌ای مدیریت در کشور را با جدیت و به صورت گفتمان‌سازی در این شورا دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند

معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: در مدت ۵ روز نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران از ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی دعوت به عمل آمده است و پذیرای ۲۲ هیئت تجاری از کشورهای مختلف هستیم. - اخبار اقتصادی -

علی چاغروند معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق بازرگانی ایران و در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در قانون اتاق ایران به صراحت اشاره شده که اتاق باید در راستای توسعه تجارت خارجی همانند برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی نقش‌آفرینی کند. بر این اساس، حضور منسجم و گسترده اتاق ایران در نمایشگاه ایران‌اکسپو 2024 در راستای تکالیف قانونی است که تاکنون انجام نگرفته بود.

وی افزود: 20 اتاق استانی و 18 اتاق مشترک بازرگانی با سایر کشورها، چند تشکل ملی و اعضای اتاق بازرگانی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور دارند.

رئیس ستاد اکسپو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کمیسیون های اتاق بازرگانی 5 همایش بین المللی در حوزه های انرژی، صنعت، گردشگری و احداث برگزار و سعی می کنند تا توانمندی های صادراتی ایران را به سایر کشور ها معرفی کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس تقسیم کاری که با ستاد ملی اکسپو انجام شد، مقرر شد دعوت از بخش های خصوصی در سطح بین المللی را ما انجام دهیم به طوری که از 30 رئیس اتاق بازرگانی دعوت به عمل آمد و پذیرای 22 هیئت تجاری از کشورهای مختلف در مدت 5 روز نمایشگاه هستیم.

چاغروند  گفت: در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران هیئت های تجاری از کشور های اروپایی آسیایی و آفریقایی حضور دارند  دارند به طوری که در تنها در روز اول نشست های رو در رو با برخی از کشوری های آفریقایی روسیه و چین را داشتیم.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارها تا به امروز نسبت به سال قبل رشد خوبی را شاهد هستیم. به عنوان مثال در سال قبل حدود 1300 تاجر خارجی در نمایشگاه حاضر شدند که امسال این رقم به حدود 2500 بازرگان رسیده است.

معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید در حوزه بازاریابی به آن توجه کنیم این است که تجمع این تعداد تاجر و بازرگان خارجی در یک برنامه چند روزه فرصت خوبی برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

چاغروند  افزود: به عنوان اتاق ایران نیز سعی کردیم با تمام توان خود در این نمایشگاه حاضر شویم. از سوی دیگر، دولت هم سعی کرده از مقامات عالی‌رتبه سایر کشورها دعوت کند. همچنین بالغ‌بر 15 اتاق بازرگانی از دیگر کشورها در سطح روسا و مقامات عالی‌رتبه در این نمایشگاه حاضر هستند که بسیار امیدوارکننده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی