Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در هفت ماه امسال پنج هزار و 950 پرونده در تعزیرات حکومتی این استان رسیدگی شده است.

به گزارش ایرنا ، حسین نجف زاده روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران استان افزود: چهار هزار و 327 فقره از این پرونده ها در حوزه کالا ، خدمات و تخلفات صنفی ، 625 مورد در مورد قاچاق کالا و ارز و 979 پرونده هم در حوزه جرایم بهداشتی و درمانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بررسی سریع شاخص اصلی در پرونده های تشکیل شده و ارسالی در تعزیرات حکومتی است، اظهار کرد: ماهانه به طور متوسط یک هزار پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل و رسیدگی می شود و آخر سال کمتر از یکصد پرونده بدون رسیدگی و صدور حکم می ماند که تلاش می شود این رقم به 50 پرونده برسد.
وی با اشاره به اینکه در هفت ماه امسال متخلفان 66 میلیارد و 858 میلیون و 624 هزار ریال جریمه نقدی شدند، بیان کرد: همچنین غیر از جرایم نقدی مجازت های غیر نقدی مانند ضبط کالای قاچاق به نفع دولت هم اعمال شده است.
وی با قدردانی از اعتماد مردم به تعزیرات حکومتی گفت: حدود 20 درصد پرونده های تشکیلی و رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان به دلیل شکایات شاکیان خصوصی بوده که بعد از کارشناسی و پیگیری تشکیل شده و تلاش می شود پرونده های تشکیل شده اگر برای بار اول باشد ختم به مصالحه شود و با قرار منع تعقیب پرونده مختومه شود.
نجف زاده افزود: بیشترین شکایت در اصناف در صنف خرید و فروش موبایل و لوازم جانبی در استان است و برای کاهش آن اگر طرفین هم مصالحه کنند از جنبه عمومی تخلف مورد رسیدگی قرار می گیرد و این کار باعث شده شکایت در این حوزه نسبت به قبل کاهش یابد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: تخلفات بهداشتی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد کاهش یافته و عمده دلیل این کاهش هم تعامل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی استان می باشد.
عضو شورای عالی قضایی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه با اجرای طرح سلامت پرونده زیرمیزی پزشکان کاهش یافته اظهار کرد: در این مدت به دلیل رکود بازار و برنامه های تدوینی در این حوزه هم با کاهش نسبی پرونده ها مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه در هفت‌ ماه امسال با تشکیل 652 پرونده قاچاق کالا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته گفت: افزایش قاچاق سیگار در استان جای نگرانی دارد و در هفت‌ ماه امسال 145 پرونده در این ارتباط تشکیل شده است.
وی همچنین با اشاره به قاچاق چوب و زغال در استان اضافه کرد: در هفت ‌ماه سال 94، 43 پرونده ، در سال 95 حدود 70 پرونده و امسال نیز 72 پرونده در این ارتباط تشکیل شده است.
نجف زاده گفت: کم فروشی مختصری در برخی نانوایی های استان اتفاق می افتد که علت آن هم عدم واقعی بودن قیمت نان های عرضه شده می باشد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با اشاره به قاچاق پوشاک در استان افزود: بیشتر قاچاق پوشاک به صورت سازمان یافته از مناطق آزاد صورت می گیرد و گاهی مشاهده می شود که تولید داخلی هم با مارک و به عنوان تولید خارجی به مردم عرضه می شود و باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد.
وی از تشدید نظارت و بازرسی به ویژه در حوزه تخلفات مرتبط با قاچاق خبر داد و اظهار کرد: تلاش می شود در راستای فرهنگ سازی از اصناف خوش نام در آئینی در آینده نزدیک تجلیل شود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این پرونده در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

لقمانی تصریح کرد: مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بیان داشت: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، دانسته و علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

لقمانی افزود: همچنین پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گران فروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال محکوم کرد و با قطعیت رأی صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شد.

وی اظهار داشت: پیشگیری از تخلفات اقتصادی و پایش بازار همواره در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌شود.

کد خبر 6092008

دیگر خبرها

  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد