Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@02:14:16 GMT

سوء مصرف مواد مخدر در استان اردبیل 18 قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۸۸۳۸

سوء مصرف مواد مخدر در استان اردبیل 18 قربانی گرفت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در این مدت تمام تلفات سوء مصرف مواد مخدر در استان اردبیل مرد بودند.
بر اساس آمار کشوری ، در 6 ماه اول سال جاری از مجموع تلفات اعتیاد در کشور یک هزار و 361 نفر مرد و 166 نفر زن بودند. این در حالی است که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در نیمه اول سال گذشته یک هزار و 451 و تعداد زنان 153 نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مدت استان ‌ ای تهران با 349 ، فارس با 179 و اصفهان با 101 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با هشت ، مازندران و ایلام هر کدام با 9 و گلستان ، سمنان و بوشهر هر کدام با 12 فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.
بر اساس این گزارش ، در نیمه اول امسال از مجموع تلفات اعتیاد یک هزار و 337 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و 190 نفر بر اثر مصرف مواد محرک جان خود را از دست داده اند.
همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر با 290 فوتی در مرداد ماه و کمترین آن با 205 فوتی در فروردین ماه ثبت شده است.
آمار تلفات اعتیاد در شهریور ماه برابر با 252 فوتی بوده که 221 نفر از آنها مرد و 31 نفر زن بودند.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است