Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@17:58:27 GMT

نیروی انتظامی در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۰۳۰۸

نیروی انتظامی در یک نگاه

هر روز اخبار نیروی انتظامی استان اصفهان را از اینجا دنبال کنید.

پدافند غیرعامل؛ بهترین راهبرد برای مقابله با تهدیدهای دشمن است

سردار "مهدی معصوم بیگی" در آیین صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه، انسجام درونی و دلسوزی مأموران، طرح‌ریزی دقیق، اجرای خوب و بهنگام طرح‌ها توانسته نظم و امنیت پایداری را در سطح استان برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توفیقات این فرماندهی در اجرای طرح‌های عملیاتی، کشف و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر، انهدام اراذل‌ و اوباش شاخص و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، نظم ترافیکی در راه‌های شهری و برون‌شهری و مقابله با مجرمان سایبری طی ۱۰ روز گذشته اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده وجود تحرک و پویایی در بین کارکنان این فرماندهی است به‌گونه‌ای که در ارزیابی هیئت بازرسان ناجا که هفته گذشته  انجام شد این فرماندهی توانست نمره مطلوب را دریافت کند.

سردار معصوم بیگی در ادامه به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: پدافند غیرعامل به این معنی است که در گام اول بتوانیم یک مصونیت دقیق و همه‌جانبه در کشور ایجاد کنیم به‌طوری‌که دشمن از تهدید و عملیاتی کردن تهدید خود علیه ما منصرف شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بایستی زیرساخت‌ها و توان دفاعی کشور به‌قدری بالا باشد که برآورد هزینه حمله برای دشمن زیاد باشد  و به همین جهت از تصمیم خود منصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز پدافند غیرعامل وظیفه‌ای همگانی است اما نیروهای مسلح به دلیل اینکه در نوک پیکان تهدید دشمن و در خط مقدم دفاع از کشور و مردم قرار دارند بایستی به‌طور ویژه این موضوع را دنبال کنند.

فرمانده انتظامی استان گفت: در گام بعدی باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که اگر به هر دلیلی دشمن به ما حمله کرد هزینه و خسارت این حمله برای دشمن حداکثر و برای ما حداقل باشد و ضمن اینکه نباید اشکالی درروند امور ایجاد شود، دستاوردی هم برای دشمن به همراه نداشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی استان عنوان داشت: در اصل هدف از توجه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و همه مردم به موضوع پدافند غیرعامل که مورد تأکید بسیار مقام معظم رهبری هست این است که بایستی در هر شرایطی زندگی در جریان باشد و بتوانیم مأموریت خود را انجام دهیم و خللی درروند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

وی افزود: دستورالعمل‌های خاص استفاده از پدافند غیرعامل به بخش‌های مختلف انتظامی استان صادرشده و به حمدالله این فرماندهی آمادگی لازم برای روبرو شدن با هر شرایطی را دارد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که در صورت بروز هر اتفاق و حادثه پیش‌بینی‌نشده‌ای هیچ‌گونه خللی در اجرای مأموریت‌های پلیس استان به وجود نخواهد آمد.

سردار معصوم بیگی تأکید کرد: مطمئناً تهدیدهای دشمن و نظام سلطه دائماً وجود دارد و یکی از اقدامات مؤثری که می‌توانیم به‌وسیله آن دشمن را ناکام گذاشته و از تهدیدهای خود منصرف کنیم استفاده از راهبرد پدافند غیرعامل است.

این مقام انتظامی توفیق سربازی برای مقام معظم رهبری و انجام خدمت بی‌منت به مردم شهیدپرور، ولایتمدار، همیشه درصحنه، شهیدپرور و فرهنگ‌پرور اصفهان را افتخاری برای کارکنان انتظامی استان عنوان کرد و گفت: مردم ایران و به‌ویژه مردم اصفهان که همیشه و در همه صحنه‌ها همراه انقلاب و نظام بودند شایسته بهترین‌ها هستند و حقیقتاً باید خداوند را به دلیل داشتن چنین مردم خوب و قدردان شکر گذار باشیم.

کشف محموله میلیاردی قاچاق در شهرضا

سرهنگ" محمدحسین با باکلانی" فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده دنگ و فنگ که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کشنده چندین محموله کالای خارجی شامل ۱۰۰ کارتن لنز و عدسی عینک، ۶۳۶ بسته دارو، هشت عدد لاستیک کامیون و ۱۱۲ ثوب پوشاک زنانه که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بودند کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش کالاهای خارجی قاچاق کشف‌شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خودرویی پر از سیگارهای قاچاق

سرهنگ "محمدرضا خدادوست " فرماندهی انتظامی شهرستان نجف‌آباددر تشریح این خبر گفت: طرح تشدید و مبارزه با کالای قاچاق و جرائم اقتصادی، مبارزه با کالای قاچاق از مأموریت‌های مهم انتظامی این فرماندهی قرار است.

وی افزود: بر همین اساس مأموران این فرماندهی روز گذشته حین کنترل خودروهای مظنون به حمل کالای قاچاق در مبادی ورودی و برقرار نمودن ایست و بازرسی‌های مقطعی به یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ مشکوک که در بازرسی از این خودرو مقدار ۶۳ هزار نخ سیگار خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

سرهنگ خدادوست بابیان اینکه پلیس با متخلفان به‌شدت برخورد و فرصت ارتکاب جرم قاچاق به فرصت‌طلبان و مجرمان اقتصادی را نخواهد داد افزود: در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی در خصوص اثرات مخرب و مبارزه جدی با قاچاق کالا افزود: قاچاق تنها یک رخنه در سرمایه کشور نیست، بلکه بر مباحث فرهنگی، دینی و اقتصادی مردم نیز هزینه جدی وارد می‌کند.

سرهنگ خدادوست در خاتمه گفت: قاچاق کالاهای دخانی و دیگر کالاهای غیرمجاز، موجب خروج میلیون‌ها دلار از منابع کشور شده و از سوی دیگر ورود این‌گونه کالاها در ظواهر لوکس باکیفیت پایین عواقبی چون به خطر افتادن سرمایه‌های ایرانی را در پی خواهد داشت که می‌بایست همه با این پدیده مقابله کنند.

بیش از ۱۵۹ کیلوگرم تریاک در اصفهان کشف شد

سرهنگ" جهانگیر کریمی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: عوامل یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان حین گشت زنی در نو گنبد نائین به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و به آن دستور ایست دادند که راننده بدون توجه به اخطار مأموران اقدام به فرار کرد.

وی افزود: بلافاصله مأموران به تعقیب خودروی مذکور پرداخته و سرانجام توانستند آن را متوقف کنند که در بازرسی از این خودرو مقدار ۹۶ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همچنین مأموران ایست و بازرسی شهید شرافت نائین حین کنترل خودروهای عبوری طی بازرسی از یک دستگاه خودری ام وی‌ام مقدار ۱۷ کیلوگرم تریاک را کشف و دو نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی در ادامه از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در پوشش مسافر اتوبوسی که از جنوب کشور به سمت تهران درحرکت بود خبر داد و گفت: این فرد که مقدار ۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک را به طرز ماهرانه‌ای در داخل قوطی‌های کنسرو ذرت جاسازی کرده بود که با هوشیاری به‌موقع مأموران در عملی کردن نقشه خود ناکام ماند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: درمجموع این سه عملیات تعداد دو دستگاه خودرو توقیف، چهار سوداگر مرگ دستگیر و به همراه پرونده تشکیل‌شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انهدام باند سارقان داخل خودرو در خمینی‌شهر

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان و شکایت مالباختگان، تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی انجام گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با یک سری اقدامات خاص علمی و تخصصی ویژه دریافتند که این سرقت‌ها توسط یک باند پنج نفرِ از سارقان حرفه‌ای صورت گرفته است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در ادامه، کارآگاهان مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه به مخفیگاه آنان واردشده و هر پنج متهم اصلی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان سه دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی به همراه مقدار زیادی اموال مسروقه داخل خودرو شامل دستگاه پخش، دوربین عکاسی وفیلمبرداری، گوشی تلفن همراه، انواع باندهای داخل خودرو، انواع مختلف ابزارآلات و دچار، کیف زنانه، لوازم خودرو و انواع دوچرخه کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش کل اموال مسروقه کشف‌شده از مخفیگاه سارقان را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در ادامه این عملیات مال‌خر اموال مسروقه که با اعضای باند مذکور همدست بود نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در این زمینه تعدادی از مالباختگان شناسایی و شکایت علیه متهمان تنظیم‌شده و هر پنج نفر پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

سرهنگ "جعفری نژاد" بابیان اینکه متهمان همگی اعتیاد به مواد مخدر داشته و دارای سوابق متعدد کیفری هستند گفت: سارقان تاکنون به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند اما تحقیقات در خصوص سرقت‌های احتمالی دیگر توسط آنان کماکان ادامه دارد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر از واژگونی یکدستگاه خودرو وانت نیسان حامل سوخت قاچاق و فوت راننده و یک نفر از سرنشینان آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی امروز هفتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان بندرخمیر حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک‌دستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، خودرو واژگون  و دچار حریق شد و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم و جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین