Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید برای مساله درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ ها فکر شود و به دنبال منابع جدید درآمدی باشند، به ویژه که اکنون با وضعیت رکود در صنعت ساختمان مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت ‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار شهردار قم، با اشاره به ضرورت تکمیل کارهای عقب مانده در شهر قم، اظهار کرد: مدیریت شهری باید با بودجه کنونی این کارها را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شهرداری قم باید با استفاده از تریبون‌ های نماز جمعه و مساجد گزارشی از فعالیت ‌های خودش ارائه دهد و مرتب این کار صورت بگیرد، اطلاع رسانی اهمیت زیادی در اقدام های اجرایی دارد و با پرداختن به این مساله موفقیت‌ های شهرداری افزایش پیدا می ‌کند.
وی به رویکرد مدیریت شهری قم اشاره و اظهار کرد: شهردار قم با نگاه بلندی که دارد، با افقی روشن اقدام های خوبی را انجام داده است و در این راستا شاهد انتخاب دوباره وی با اجماع توسط اعضای شورای پنجم بودیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اداره شهر قم مدت ‌ها مورد بی مهری قرار گرفت و به همین دلیل سخت است تا این شهر به سرعت به تراز کلانشهرهایی هم چون اصفهان و شیراز برسد، باید دولت سرمایه ‌گذاری ‌های کلان را برای شهر قم انجام می ‌داد، اما این اتفاق نیفتاد و هنوز بخشی از زیرساخت ‌ها در این شهر ایجاد نشده است.
وی گفت: از دولت انتظار داریم که بودجه خوبی به مدیریت شهری قم اختصاص بدهد و موانعی بر سر راه شهرداری ایجاد نشود، مدیریت شهری قم باید ایجاد شهری در تراز جمهوری اسلامی را پیگیری کند.
وی افزود: باید نیروهای خدمات شهری درآمد مناسبی را داشته باشند تا بتوانند خدمات مناسب را به مردم ارائه بدهند، هر چه شهرداری‌ ها از دولت و مجلس مورد حمایت قرار بگیرند، سود آن به نظام جمهوری اسلامی می ‌رسد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: داشتن دغدغه در زمینه پرداخت حقوق کارمندان، شهرداری ‌ها را از داشتن نگاه ‌های کلان نگر بازمی ‌دارد و جامعه مدرسین هر قدمی که بتواند برای کمک به مدیریت شهری قم برمی‌ دارد.

** حقوق شهرداری ‌ها در زمینه مالیات بر ارزش افزوده باید پرداخت شود
شهردار قم نیز در این دیدار، با اشاره به ویژگی‌ های مالیات بر ارزش افزوده گفت: این مالیات بر مصرف است و باید حق و حقوق شهرداری‌ ها در زمینه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود، این مالیات حق شهرداری‌ هاست.
سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به چالش ‌های شهرداری‌ ها اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرداری ‌ها، درآمدهاست، اکنون برخی از شهرداری ‌ها در پرداخت حقوق کارمندهایشان مشکل دارند، مالیات بر ارزش افزوده از درآمدهای پایدار برای شهرداری ‌هاست، به دنبال گرفتن هیچ کمکی از دولت نیستیم، اگر درآمدها و هزینه‌ ها در شهر به مدیریت شهری واگذار شود، مشکلی پیدا نخواهیم کرد.
وی افزود: از سال 1362 به دلیل جنگ تحمیلی قرار شد که شهرداری ‌ها خودکفا شوند، دولت در آن زمان قرار شد لایحه ای را برای درآمدهای پایدار شهری به مجلس ارائه بدهد، تدوین این لایحه سه دهه به طول کشیده است، دولت اگر هزینه ‌ها و منابع را در گستره شهری به شهرداری‌ ها واگذار کند، هیچ انتظاری از دولت نخواهیم داشت.
سقاییان نژاد با اشاره به وجود ظرفیت ‌ها برای مدیریت شهری در قانون اساسی اظهار کرد: تمام ظرفیت ‌ها در این زمینه در بندهای قانون‌ اساسی وجود دارد، باید مدیریت شهری توسعه زیرساخت‌ های شهری را دنبال کند تا زندگی برای شهروندان در شهرها مطلوب شود.
وی گفت: با ارائه مطلوب خدمات توسط مدیریت شهری به شهروندان، اقبال آنها به نظام جمهوری اسلامی بیشتر می‌ شود، در این راستا به دنبال این هستیم که خدمات مطلوبی در شان شهر قم را به شهروندان این شهر ارائه کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به آغاز فعالیت شورای پنجم اظهار کرد: حدود 2 ماه از آغاز فعالیت این شورا می ‌گذرد و امیدواریم که در طول فعالیت شورای پنجم حرکت‌ های خوبی را در شهر قم شاهد باشیم.
وی افزود: طی 2 سال گذشته بسیاری از چالش ‌های پیش روی شهرداری مرتفع شده است و شهرداری قم آمادگی لازم را برای برداشتن قدم ‌های مثبت را دارد.
وی گفت: تا پایان سال چندین طرح در شهر به بهره برداری می ‌رسد که افتتاح این طرح ها آسایش شهروندان را به همراه دارد، ایمن سازی بوستان ها و ساماندهی فضای شهر از لحاظ وانت ‌بارها و دست فروشان صورت گرفته است.
7406/ 1175 تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست