Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در نمایشگاه مطبوعات در مورد مسائل مختلف از جمله اولویت‌های کاری‌اش در جمعیت هلال احمر صحبت کرد و گفت: ما باید با مشارکت تمام سازمان‌ها به جلوگیری از حوادث توجه کنیم و در این راه هلال احمر نمی‌تواند تنها عمل کند.

یه گزارش ایسنا، علی اصغر پیوندی امروز در سالن نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در توضیح رویکرد جدید هلال احمر در توجه به علت‌ها به جای نشانه‌ها اظهار کرد: هلال احمر تا کنون به عنوان ارگانی شناخته شده که به جای برخورد با علت‌ها واکنشی رفتار کرده است یعنی اگر اتفاقاتی مانند سیل، زلزله و یا تصادف رخ داده در لحظات اول هلال احمر وارد شده و گرمی بخش فضا بوده است ولی سوال این است آیا ما توانستیم کارهایی انجام دهیم که اگر سیل آمد خانه‌ها ویران نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما برای پیشگیری وظیفه داریم. باید مطالبه‌گری افزایش پیدا کند و همه سازمان‌ها مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: شاید نتوانیم زلزله را کنترل کنیم ولی آیا نمی‌توانیم با ساخت ساختمان‌ها در مناطق ایمن از خسارات جلوگیری کنیم و یا به مردم که در معرض چنین حوادثی می‌توانند باشند هشدار بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر به تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد، گفت: امیدوارم با آموزش همگانی مردم و همکاری سازمان‌هایی که درگیر هستند خسارات ناشی از حوادث را کم کنیم.

پیوندی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد کمپین قند پارسی که برای کمک مالی به مسلمانان آواره میانماری تشکیل شده است، گفت: این کمپین "قند پارسی" برای کمک به مسلمانان میانمار تشکیل شده است که درگیر یک فاجعه انسانی هستند. امیدوارم با کمک نهادهای مختلف مانند شهرداری، صدا و سیما و مردم بتوانیم کمک‌های مالی مناسبی را برای این افراد جمع‌آوری کنیم و به عنوان هلال احمر پرچم‌دار این کار باشیم.

وی در ادامه گفت: مسلمانان میانماری در وضعیت سختی در منطقه‌ای بین مرز بنگلادش و میانمار  مستقر هستند و با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کنند. وظیفه انسانی و سازمانی هلال احمر است که به اینها کمک کند.

پیوندی با اشاره به کمک یک میلیاردی مقام معظم رهبری، گفت: ایشان این مبلغ را واریز فرمودند که کمک بی سابقه‌ای بود و این کار نشان از توجه مقام معظم رهبری به وضعیت آوارگان است. همه مردم باید وارد این فضا شوند و با کمک گسترده آنها بتوانیم بخشی از نیازهای این افراد را برطرف کنیم. حدود یک میلیون نفر که در بین آنان زنان باردار و کودکان هم حضور دارند در شرایط سختی به سر می‌برند و امیدواریم بتوانیم به آنها کمک کنیم.

وی افزود: این شرایط امتحانی برای ما است و امید داریم با همراهی مردم قدرشناس که برای کمک به این افراد لبیک گفته‌اند بتوانیم کاری انجام بدهیم و لبیک‌های مردم بلندتر شود.

پیوندی در مورد اقدامات هلال احمر برای مراسم اربعین، گفت: اربعین نماد ولایت و اتحاد شیعیان شده است و این حرکت بر اساس رهنمودهای رهبری روز به روز گسترده می‌شود. در این میان هلال احمر تنها ارگانی است که وظیفه دارد در خارج از کشور به ایرانیان و در صورت نیاز مردم دیگر کشورها کمک‌های امداد و نجات و بهداشتی درمانی ارائه کند.

وی اضافه کرد: تا کنون 160 تن دارو و تجهیزات به عراق منتقل شده است. همچنین پنج درمانگاه ثابت، 31 درمانگاه اقماری و چند بیمارستان سرپایی با حضور 1400 نفر پزشک در این کار شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارسال دارو به عراق نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، ادامه داد: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر نیز در استان‌های مرزی مستقر شده‌اند و در این راستا نیز توان ما نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش پیدا کرده است و ما تلاش می‌کنیم شرایطی را ایجاد کنیم که دغدغه‌های مردم کمتر شود و از برکات معنوی این مراسم بهره بیشتری ببرند.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد اینکه کمبودهای سال‌های گذشته در مراسم اربعین چه بوده و هلال احمر برای رفع دغدغه‌های مردم در سال جاری چه کار کرده است،‌ گفت: سال‌های قبل دغدغه مردم کمبود دارو، درمانگاه ثابت و اقماری و نیروهای متخصص و عمومی بود. خوشبختانه امسال ارسال دارو با افزایش همراه بود و از طرف دیگر درمانگاه‌های ما نیز در کانکس برپا شده‌اند در حالیکه سال گذشته این کار در چادر انجام شده است.

وی گفت: امسال حدود دو میلیون ایرانی در این مراسم شرکت می‌کنند ولی جمعیت منطقه در این زمان به حدود 15 تا 20 میلیون نفر می‌رسد و ممکن است این افراد نیز به ما مراجعه کنند. از همین رو ما وظیفه داریم به افراد دیگر هم خدمت ارائه بدهیم و فکر می‌کنیم که شرایط امسال نسبت به سال گذشته بهتر شده است هر چند که ممکن است باز هم مردم دغدغه‌ها و گله‌هایی داشته باشند ولی ما سعی می‌کنیم که تا جاییکه می‌توانیم این دغدغه‌ها را کاهش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد دریافت مبلغ 5000 تومان از زائران اربعین برای هلال احمر و چرایی این اتفاق گفت: هلال احمر به عنوان نهاد بین‌المللی وظیفه دارد که مسئله بهداشت و درمان ایرانیان در خارج از کشور را پیگیری کند و این کار در اربعین نیز هزینه زیادی دارد. از طرفی ما پولی هم برای این کار از دولت نمی‌گیریم و این مبلغ هم بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین دریافت می‌شود که این کار در سال گذشته هم انجام شد و 6200 تومان از مردم دریافت می‌شد و امسال این مبلغ کمتر هم شده است.

پیوندی اضافه کرد: تا کنون ما نزدیک به 10 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و اگر فکر کنیم که ما وظیفه خدمت رسانی به دو میلیون نفر زائران ایرانی را داریم حدود پنج تا هفت میلیارد تومان از این مبلغ توسط این دریافتی‌ها تامین می‌شود و باقی هزینه‌ها را باید از منابع خودمان انجام بدهیم. ضمن اینکه ممکن است هزینه‌های دیگری هم ایجاد شود اما باید آن را تامین کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه