Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:49:36 GMT

کاهش ۹.۷ درصدی طلاق در ارسباران

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۱۴۲۹

کاهش ۹.۷ درصدی طلاق در ارسباران

رئیس اداره ثبت‌احوال اهر از کاهش ۹.۷۱ درصد طلاق در هفت‌ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، ابراهیم نیک نظر عصر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر یکی از وظایف ثبت‌احوال را ثبت و انتظار آمار وقایع حیاتی عنوان و اظهار کرد: دولت اکنون بیش از هر زمان گذشته به بروز بودن آمار وقایع حیاتی مصمم بوده و بر افزایش ثبت وقایع حیاتی تأکید دارد به‌طوری که اگر به عملکرد دهه‌های گذشته نیم‌نگاهی داشته باشیم آن زمان درصد ثبت وقایع کمتر از 75 درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر با اشاره به اینکه درصد ثبت وقایع حیاتی هرسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد، افزود: آذربایجان شرقی در خصوص ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی طی سال‌های اخیر رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده و سال گذشته سازمان ثبت‌احوال طی نامه‌ای اعلام کرده بود که آذربایجان شرقی بیش‌ازحد انتظار وقایع حیاتی را در مهلت قانونی ثبت کرده است.

وی ادامه داد: 99.6 درصد ولادت‌ها و 98.8 درصد فوت‌ها در آذربایجان شرقی در مهلت قانونی ثبت‌شده است و حفظ کردن این آمارها در جای خود اقدامی بسیار سخت است و حتی اگر ولادت و یا فوتی در خارج از مهلت قانونی ثبت شود شاخص ثبت وقایع حیاتی در استان و شهرستان یقیناً کاهش خواهد یافت به همین منظور خواهشمندیم دستگاه‌ها و مردم برای ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی همکاری بیشتری داشته باشند.

نیک نظر به آمار ثبت‌شده وقایع حیاتی شهرستان اهر در طی هفت‌ماهه سال جاری اشاره کرد، بیان داشت: در طول هفت‌ماهه سال جاری یک هزار و 544 واقعه ولادت در شهرستان اهر ثبت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 122 واقعه ولادت با 7.32 درصد کاهش‌یافته که این کاهش آمار به‌هیچ‌عنوان نگران‌کننده نیست در واقع نتیجه این کاهش آمار به شعار دهه شصت فرزند کمتر زندگی بهتر بازمی‌گردد.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر نرخ فوت را در این شهرستان 5.1 درصد اعلام کرد، گفت: برخی‌ها به دلیل قطع نشدن یارانه نقدی نسبت به ثبت فوت بستگان کمی با تأخیر اقدام می‌کنند درحالی‌که عدم ثبت وقایع فوت هم برای ثبت‌احوال و هم برای خانواده‌ها مشکلات حقوقی به وجود می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه در طول هفت‌ماهه سال جاری 971 واقعه ازدواج در شهرستان اهر ثبت‌شده است، گفت: در بحث ثبت ازدواج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 101 واقعه معادل 9.42 درصد کاهش‌یافته است.

نیک نظر از کاهش 9.71 درصد طلاق طی هفت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد، گفت: در طول هفت‌ماهه امسال 158 مورد طلاق در اهر ثبت‌شده و این آمار تنها مختص شهرستان اهر نیست بلکه آمار طلاق زوجین شهرستان‌های منطقه ارسباران به لحاظ نبود دفاتر ثبت طلاق به آمار این شهرستان اضافه می‌شود.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر در ادامه با اشاره به اینکه در طول هفت‌ماهه سال جاری 10 هزار و 369 نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: تاکنون 19 هزار و 114 فقره کارت هوشمند ملی را دریافته کرده‌ایم و از این تعداد 14 هزار و 577 فقره تحویل مردم داده‌ایم.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.
محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان اس، افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.
امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.
وی گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌