Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جلسه معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق افزود: اولین مطالبه ما از استاندار جدید اردبیل حفظ استقلال است.

وی افزود: ایشان در انتصاب به این سمت خطیر مدیون هیچ کس نیست، بلکه مدیون ملت و خون مقدس شهداء هستند به همین جهت نباید جز مصالح استان و کشور و نظام اسلامی را ملاحظه کندونبایدبه کسی باج بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردبیل ادامه داد: رمز موفقیت استاندار جدید در جذب سرمایه های داخلی و خارجی خواهد بود و این از مولفه های اصلی ارزیابی عملکرد ایشان در آینده است.

آیت الله عاملی گفت: راه آهن از مطالبات اصلی استان ماست و دولت محترم در این خصوص استان های کشور را با نگاه مساوی مورد عنایت قرار نداده است و این خود از عوامل باورسوزی و از دست دادن سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: در خصوص منطقه آزاد که برای توسعه استان امری بسیار خطیر است احتیاج به لابی گری های فراوان توسط نمایندگان محترم و استاندار جدید داریم. با کمال تاسف همیشه در آستانه رای گیری جمع زیادی از مطبوعات با مقالات ویرانگر این موضوع را مورد هجمه قرار می دهند. سخن ما دراین باب این است که اگر منطقه آزاد برای استانهای مرزی بد است پس برای همه استانها بد باشد و اگر مفید است پس تبعیض روا نیست وبدترین گره های ذهنی را درست می کند

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: صیانت از حق مسلم استان از رود ارس و قزل اوزن برای استان بسیار حیاتی است .اگر برای استان آذربایجان شرقی اجازه احداث سد شهریار در قزل اوزن را داده اند نظیر این امتیاز را از استان ما دریغ ننمایند چگونه است که رودخانه های دائم جاری درگیلان مهار نمی شود و به جای آن آب تولید منطقه خلخال به آن عزیزان داده می شود.

آیت الله عاملی افزود: یکی از مطالبات جدی استان مساله بندر خشک است که در خصوص اصلاندوز در موسم انتخابات مطرح شد و تبلیغات عظیمی بر روی آن صورت گرفت هم استانی ها با حساسیت تمام پیگیر این موضوع هستند و اگر این موضوع محقق نشود در باورسوزی بسیار مخرب خواهد بود.

وی ادامه داد: رسیدگی به واحد های صنعتی تعطیل شده و احیاء آنها و اهتمام به امور فرهنگی وایجادفضای سالم تربیتی و استفاده از تمام فرصت های مادی و معنوی استان و مخصوصا استفاده از عنصر زمان برای مدیریت استان بسیار مهم است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قابلیت گردشگری و جذب گردشگر در استان اردبیل قطعا در دنیا بی نظیر است. در این خصوص استان مادرحسرت مدیریت علمی و فنی و به روزوجامع است چنین مدیریتی قطعا مولد ثروت استثنایی خواهد بود و جاداردکه استاندار جدید از این فرصت استثنایی به نحو شایسته استفاده کند.

آیت الله عاملی ادامه داد: تردیدی نیست که آقای استاندار باید از نیروهای اصلاح طلب استفاده کنند از ایشان می خواهیم در این خصوص از لحاظ توانمندی و شایستگی اغماض نکنند و فرمایش امام صادق(ع) را مد نظر داشته باشند که فرمود "برای من مساوی است که به ناشی اعتماد کنم یا به خائن."

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از بیانات خود وزیر کشور را مخاطب قرار داده و اظهار داشت: چهار بخش استان ما از رشد وسیع و قابل توجه برخوردار است و شایسته است با عنایت ویژه حضرت عالی به شهرستان تبدیل شوند. این چهار بخش عبارتند از: هشتجین، اصلاندوز، انگوت و جعفر آباد.

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت 4 ساله دکتر خدابخش در استان اردبیل از تمام مدیران و فعالان سیاسی استان خواست نهایت همکاری را با استاندار جدید که از مدیران زبده کشور است داشته باشند.

انتهای پیام/ح

راه آهن از مطالبات اصلی استان اردبیل است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم

به گزارش صدای ایران از ایسنا،آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در نماز جمعه شیراز با بیان اینکه در ابعاد مختلف جنگ ترکیبی و جنگ نظامی سر و سامانی پیدا کرده است، گفت: تقریباً بیش از ۴۰ سال این جنگ به ما تحمیل شده است. رهبر معظم انقلاب به‌تازگی در دیدار فرماندهان نظامی کشور فرمودند که هر روز مستمر و مرتب باید در عرصه نظامی نوآوری داشته باشید، در غیر این صورت دشمن ما را شکست می‌دهد.

وی ادامه داد: همان‌طور که در جنگ نظامی به این جایگاه رسیده‌ایم که فرماندهان ما به «وعده صادق» می‌رسند، در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز باید به این جایگاه برسیم. به این معنی که آنقدر آمادگی داشته باشیم و ابزار نبرد اقتصادی و فرهنگی را فراهم کنیم که دشمن وقتی به ما حمله کرد، بتوانیم به آن پاسخ دهیم.

امام جمعه شیراز به مسأله سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: در مقابل آن، سبک زندگی غیراسلامی را داریم. اسلام سبک زندگی عاقلانه‌ای دارد و غیر از آن را می‌توان غیرعلمی قلمداد کرد، پس سبک زندگی عاقلانه را باید به یکدیگر یادآور شویم.

وی بیان کرد: شنیده می‌شود در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند، اما آیا هر کاری غربی‌ها کردند ما هم باید انجام دهیم؟ چه می‌شود که این رفتار‌ها در سبک زندگی ما جاری می‌شود؟ باید سبک زندگی اسلامی را مرور کنیم. شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد و فرد عاقل به دنبال ضرر نمی‌رود؛ بنابراین زندگی اسلامی عاقلانه است و سبک زندگی غربی، عقل را کنار گذاشته است. یکی از دانشمندان گفته است که اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم.

وی در ادامه، به نقش مدیران کشور در برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: مدیران کشور در رده‌های مختلف باید برنامه‌ریزی داشته باشند. درخواست داریم مسؤولان به قانون عمل کنند و با آنچه در فضای مجازی می‌بینیم و خارج از حد قانون است، برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رسم اداره کشور اجرای عدالت در حدود الهی است، افزود: امیدوارم همه ما در چارچوب قانون شرعی و دینی اقدام کنیم و آنچه نتیجه می‌گیریم رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد. ما انقلاب کردیم و شهدا برای رضایت خداوند شهید شدند، فراموش نکنیم که کار برای رضایت خداوند آغاز شده است و باید در راه رضای خداوند ادامه داشته باشد.

امام جمعه شیراز به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امشب برای همه جهان اسلام و شیعیان اهل بیت (ع) عزای بزرگی است. رئیس مذهب جعفری فرمودند، یکی از عذاب‌های الهی که ممکن است کسی به آن مبتلا شود، عذاب استدراج است. استدراج این است که یک نفر عیب همه را می‌گوید، اما از عیب خود غافل است. در روایت آمده که انسان اگر بخواهد خطا‌های خود را جبران کند، دیگر وقت توجه به دیگران را ندارد.

دژکام اظهار کرد: به همان نسبت که خوب است انسان مخالف معصیت باشد، خوب نیست به‌دلیل مخالفت با معصیت، آبروریزی کند؛ بنابراین در شریعت ما مخالفت با معصیت نیز شرایط و روش خاصی دارد.

وی ادامه داد: رسمی به اسم مطالبه‌گری در برخی افراد ایجاد شده است که بدون حتی ذره‌ای تشکر از اقدامات صورت‌گرفته، تنها به مطالبه می‌پردازند. مطالبه‌گری خوب و لازم است، اما باید ضمن تشکر از زحمات گذشته، مطالبات مطرح شود.

او در ادامه به ۱۵ اردیبهشت، روز شیراز اشاره و بیان کرد: نامگذاری این تاریخ به نام شیراز، نخستین بار در کشور رخ داد و بعد از شیراز، شهر‌های دیگر روز خود را معین کردند که این یکی از نوآوری‌های شورای شهر شیراز بود.

دژکام به اقدامات خوب مسؤولان شهر شیراز در راستای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: تاکنون در برخی محلات شهر، اقدامات موثری صورت گرفته است و مردم آنجا قدردان بوده‌اند. امیدواریم مدیران شهری توفیق پیدا کنند که برای همه محلات شیراز خدمات را توسعه دهند، چراکه از محرومان فریاد رسی کردن، کار بسیار پسندیده و نیکویی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در عرصه خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شهری تلاش‌های خوبی انجام شده است که گزارش اقدامات صورت‌گرفته به‌مناسبت روز شیراز منتشر خواهد شد، اضافه کرد: متروی حرم مطهر باید مورد توجه مسؤولان باشد که اقداماتی هم انجام شده است، اما تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب، باید مطالبه را ادامه دهیم تا شرایط عرض ادب مردم به ساحت مقدس حرمین تسهیل شود.


دیگر خبرها

  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • مطهری و استفاده بهینه از ستاره استقلالی
  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • ببینید | اولین واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم باشگاه استقلال
  • مطهری و استفاده بهینه از مطهری!