Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مرز بین المللی مهران در آستانه اربعین 96 بار دیگر پذیرای صدها هزار انسان عاشق حریم یار شده تا از این نقطه خود را به قتلگاه امام رئوفی برسانند که درس آزادگی را به جهانیان در طول تاریخ آموخت که اگر دیندار نیستید ، لااقل آزاده باشید.

به گزارش حبرنگار ایرنا ار مرز مهرلان اولین ساعت بامداد پنجشنبه ، باز هم اربعین و بازهم حضور میلیونی زائران منتظر زیارت حریم یار، این چه شور و حرارتی است که زن و مرد ، پیر و جوان ، دارا و ندار را به این وادی کشانده است، قرار است در این مکان که کربلایش می نامند چه امتیاز مادی و دنیوی به این جمعیت میلیونی داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازهم اربعینی دیگر و باز هم خیل مشتاقان که خود را با هر وسیله ای در حال رساندن به کربلای معلی می کنند، چرا این شور و اشتیاق خاموش نمی شود، عشق حسین بن علی (ع) چنان در تار و پود میلیون ها عاشق دلسوخته غریب دشت نینوا رسوخ کرده که با گذشت بیش از 1400 سال نه تنها کمررنگ و سرد نشده بلکه هر سال بر عظمت و بزرگی آن افزوده می شود.
چگونه می توان اجتماع دهها میلیونی هزاران انسان آزاده را در کربلای معلی توصیف کرد ، همه آمده اند ، همه حضور دارند، از ایرانی و عراقی گرفته تا افغانی و پاکستانی و هندی ، حتی از آسیای جنوب شرقی و چین نیز می توان تعداد کثیری از محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) را مشاهده کرد که با تحمل سخت ترین مشقت ها تلاش می کنند خود را برای شرکت در کنگره عظیم اربعین به کربلا برسانند.
اما در این میان مرز مهران به نقطه اتصال صدها هزار عاشق دلسوخته حریم اباعبدالله الحسین (ع) تبدیل شده که می خواهند خود را به حریم یار برسانند. جای جای این شهر که زمانی محل عروج بیش از 6 هزار شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس بوده است مملو از خیل جمعیتی است که با هر وسیله ممکن خود را به این مکان رسانده اند تا از نزدیک ترین مکان در ایران اسلامی به کربلای معلی بر امام سر از تن جدای خویش سلام بگویند و اعلام کنند، آقای من اگر در صحرای دشت نینوا حاضر نبودیم ، ولی امروز در دفاع از حریم خواهرت زینب (س) سر از پا نشناخته و اجازه نخواهیم داد یزیدیان زمان کوچکترین جسارتی بر حریم خاندان آل الله روا بدارند.
شهر 15 هزار نفری مهران از ابتدای ماه صفر تاکنون پذیرای بیش از 400 هزار زائر بوده تا از طریق این مرز بین المللی وارد عراق شوند، تمامی ارگان ها و دستگاه ها امکانات خود را به این نقطه مرزی گسیل داشته اند تا شرایط را برای عزیمت زائران فراهم کنند ولی بازهم نمی توان به نحو شایسته پاسخگوی این خیل جمعیت مشتاق بود.
همواره از سوی مسئولان تاکید شده اجازه خروج افراد فاقد روادید از مرزهای سه گانه تعیین شده داده نخواهد شد، طی سال های گذشته در مرز مهران شاهد حضور صدها زائر افغانی ، پاکستانی و هندی بودیم که بدون ویزا و گذرنامه خواهان خروج از مرز می بودند ولی امسال خبری از آنان در مرز مهران نیست و برای خروج آنها مرز شلمچه تعیین شده ولی در مقابل تعداد افراد ایرانی که می خواهند بدون مدرک از مرز مهران عازم کشور عراق شوند امسال افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و علیرغم ممانعت نیروهای نظامی و انتظامی حضور این افراد که تعداد آنها کم هم نیست، روند خروج افراد دارای مجوز را نیز با اختلال روبرو کرده است.
در حالیکه بیشتر از یک هفته به مراسم اربعین حسینی باقیمانده ولی آمارها از افزایش 20 درصدی تردد زائران از مرز مهران خبر می دهد و به نظر می رسد این وضعیت در روزهای آینده نمود بیشتری نیز داشته باشد.
از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 800 هزار نفر از طریق مرزهای سه گانه مهران ، شلمچه و چزابه راهی کربلای معلی شده اند که افزون بر 400 هزار نفر از این تعداد مرز مهران را برای عزیمت انتخاب کرده اند.
گزارش از حسن کهزادیان **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/60346119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • تخمین زده می شود 10 هزار فلسطینی در غزه زیر آوار مدفون باشند
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • رونالدو را راحت خریدیم چون عاشق رئال بود
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • فدریکو والورده: عاشق بازی با تونی کروس هستم؛ منچسترسیتی را نمی‌توان با شانس شکست داد
  • کافی است انسان باشد!
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)