Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:19:53 GMT

کسری قابل ملاحظه بودجه دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۹۳۴۵

کسری قابل ملاحظه بودجه دانشگاه‌ها

معاون اداری مالی وزارت علوم از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای افزایش بودجه دانشگاه ها در سال ۹۷ خبر داد و گفت: دانشگاهها با کسری قابل ملاحظه بودجه مواجه هستند.

به گزارش مشرق، حسین عسکریان ابیانه با اشاره به بودجه سال ۹۷ آموزش عالی گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری یک ماموریت تحقیقاتی و فناوری دارد و باید براساس جداولی که هیات امنای دانشگاه ها ارائه می دهند حداقل ۱۵ درصد اعتبارات خود را صرف تحقیقات، پژوهش و فناوری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر این ۱۵ درصد اختصاص داده شود، دانشگاه ها با کسری بودجه مواجه می شوند، بنابراین مجبور هستیم بخشی از اعتبارت فناوری را صرف هزینه های جاری کنیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم تصریح کرد: این موضوع به کیفیت آموزش عالی لطمه می زند با احتساب این موضوع و اینکه دستمزد حق التدریس ها را چند ترم است که هنوز پرداخت نکرده ایم با کسری بودجه قابل ملاحظه ای مواجه می شویم.

وی از دولت تشکر کرد و افزود: سال گذشته در قالب اوراق خزانه مقداری از کسری بودجه دانشگاه ها را پوشش داد ولی چون تمام کسری ها پرداخت نشده است اگر به عنوان مثال دولت بخواهد ۶۰۰ میلیارد تومان از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سال گذشته را به وزارت علوم اختصاص دهد، بخش قابل توجه ای از کسری های دانشگاه ها پوشش داده می شود.

عسکری ابیانه درباره بودجه سال ۹۷ افزود: باید سال جاری تمام شود تا بتوانیم مشخص کنیم که برای سال ۹۷ چه مقدار بودجه نیازمندیم، فکر می کنم اگر در تبصره ها بودجه خوبی به وزارت علوم اختصاص دهند، بتوانیم کسری های خود را پوشش دهیم ولی درحال حاضر نمی توانم یک مبلغ مشخص برای بودجه سال ۹۷ اعلام کنم.درحال حاضر مشغول رایزنی با سازمان برنامه برای افزایش  بودجه هستیم.

وی ادامه داد: ولی در مجموع وزارت علوم و دانشگاه ها به رشد قابل ملاحظه ای در بودجه نیاز دارند.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات