Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از حسين علي پناهي: ايوانکا ترامپ حتي قبل از سال 2016 نيز به خاطر پدر ثروتمندش که غولي در دنياي املاک منهتن به شمار مي آمد يک چهره ي اجتماعي شناخته شده بود اما وقتي که پدرش درکمال ناباوري و با حواشي بسيار برنده رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري ايالات متحده شد، شهرت ايوانکا نيز از قاره آمريکا فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدنبال آن خيلي زود، ايوانکا از رئيس شرکت مد و لباس خود به مشاور رييس جمهور قدرتمندترين کشور جهان تبديل گرديد. اما مردم جهان واقعاً تا چه اندازه در مورد ايوانکا ترامپ اطلاعات دارند؟ در اينجا مي خواهيم واقعيت هايي گفته نشده در مورد دختر اول ايالات متحده را براي شما بازگو کنيم.
1-اسم واقعي او ايوانکا نيست
زماني که ايوانکا در سال 1981 از ازدواج دونالد ترامپ با ايوانا ترامپ به دنيا آمد در واقع نام مادرش را بر او گذاشتند و اين اسم در شناسنامه ي او نيز ثبت گرديد. در مورد اين که چطور نام او به ايوانکا تغيير کرد بايد بگوييم که به احتمال فراوان اين اسم مستعار اوست که به خاطر ريشه ي مادرش که اهل کشور چک است براي وي انتخاب شده. علاوه بر اين ايوانکا شکل صغير اسم مادرش (ايوانا) است که در فرهنگ مردمان اهل چک چنين شيوه ي نامگذاري بسيار رواج دارد.

2- جنيفر لوپز از شغل مدلينگ او انتقاد کرده بود
در سن 14 سالگي ايوانکا تصميم گرفت که از دبيرستان شبانه روزي خارج شده و آينده اش را در دنياي مد و لباس دنبال کند. او ابتدا با والدينش يک قرارداد بست و بر مبناي آن بايد رضايت مسئولين مدرسه را جلب کرده و اين موضوع صدمه اي به نمرات درسي و حضور او در کلاس هاي درس نزند. به گفته ي خود ايوانکا، قانع کردن مسئولين مدرسه بسيار سخت تر بوده و وي براي جلب رضايت آن ها دست به يک ابتکار زد. او مي دانست که مسئولين مدرسه به کسي که بخواهد در رشته ي اسکي جواز المپيک را دريافت کند اجازه خروج از مدرسه مي دادند و او نيز از همين موضوع استفاده کرده و به خواسته اش رسيد.
ايوانکا بلافاصله پس از امضاي قرارداد با يک کمپاني مد و لباس به نام « Elite Model Management» براي خود نامي دست و پا کرده و با کمپاني بزرگ تامي هايلفيگر در چندين مورد همکاري کرد. با اين وجود به دليل اين که از رفتار ديگر مدل ها خوشش نمي آمد اين کمپاني را ترک کرد. وي ديگر مدل هاي نوجوان اين کمپاني را حيله گر، حسود، بي سواد و نازپرورده توصيف مي کرد. اما حيله گري صفتي بود که هميشه به وي نسبت داده مي شود به نحوي که جنيفر لوپز درباره حضور او در صنعت مد چنين گفت:" او فقط به خاطر پدرش اينجاست". بسياري ديگر نيز بر اين باور بودند که به دليل نام خانوادگي اش هيچ گاه در اين صنعت موفق نخواهد بود.
3- او نامزدهاي بسيار معروفي داشته است
قبل از ازدواج با جارد کوشنر که پدر او نيز يکي از بزرگ ترين افراد فعال در حوزه املاک بود، ايوانکا با پسران بسيار سرشناسي رابطه داشت. او در سال 2006 براي مدتي با لانس آرمسترانگ، دوچرخه سوار نامدار آمريکايي وارد رابطه شده اما رابطه ي اين دو خيلي زود به پايان رسيد. خيلي زود او با توفر گريس وارد رابطه شد ولي اين رابطه نيز خيلي زود با مشکل همراه گرديد و ايوانکا خيلي زود توفر را نزد پدرش برد هر چند ادعا کرد که از اين کار هدف خاصي نداشته است در نهايت او همسر کنوني اش، جارد کوشنر، را به عنوان نامزد جديدش به پدر معرفي کرد و ترامپ نيز او را تاييد نمود. ايوانکا در اغوا کردن پسران ثروتمند دختر ماهري بود.

4- بازيگر مورد علاقه ي او کريستين بيل است
در سال 2015، ايوانکا در برنامه اي تلويزيوني اعلام کرد که علاقه ي فراواني به يکي از بازيگران نقش بتمن دارد. وي در اين باره چنين گفت:" بازيگري که بيش از همه براي هميشه دوستش داشته ام کريستين بيل است- البته کاملاً بر اساس شکل ظاهري.
هيچ وقت با او ديداري نداشته ام. از لحظا زيبايي شناختي کريستين بيل بي همتاست. به نظر من او بسيار خوش قيافه است. منظورم اين است که او در رواني آمريکايي فوق العاده بود، بسيار جذاب". البته ايوانکا راست مي گفت زيرا هشت سال قبل نيز در مصاحبه اي از عشق و علاقه ي خود به اين بازيگر هاليوودي صحبت کرده بود. البته به نظر مي رسد که در سال هاي اخير علاقه ي او به بيل کاهش يافته و سخنان مشابهي را در مورد جاستين ترودو، نخست وزير کانادا، به زبان آورده است.
5- او براي بازي در نمايشنامه «بينوايان» در برادوي تست داد
عليرغم اين که هيچ سابقه بازيگري يا تجربه موسيقي نداشت اما ايوانکا گفته که براي ايفاي نقيش کوزت در تئاتر بينوايان در برادوي تست داده است. البته همانطور که انتظار مي رفت اوضاع خوب پيش نرفت و وي شانسي براي حضور در اين تئاتر نداشت. به نظر مي رسد که ايوانکا مي خواسته از شهرت خود و پدرش براي باز کردن هر دري استفاده نمايد.
6- او به طور کامل از تيفاني ترامپ حمايت کرده است
در حالي که ايوانکا و برادرانش به عنوان مشهورترين فرزندان ترامپ در رسانه ها شناخته مي شدند اما ترامپ يک دختر کمتر شناخته شده ديگر به نام تيفاني از ازدواجش با مارلا مپلز دارد. اما علي رغم اين که ترامپ به مادر ايوانکا خيانت کرده و با مپلز وارد رابطه شد، ايوانکا به خوبي با اين موضوع کنار آمده و بعد از مدتي ناراحتي خواهر ناتني اش را به عنوان عضوي از خانواده ترامپ پذيرفت.

بر اساس گزارش ها زماني که تيفاني در دانشگاه پنسيلوانيا درس مي خواند ايوانکا از پدرش خواست که يک کارت اعتباري براي وي تهيه کند. اين دو در زمان رقابت هاي انتخاباتي دونالد ترامپ بيش از پيش به هم نزديک شدند. به گفته ي رسانه ها وي در زمينه ي سياست، رابطه با مردان و نحوه لباس پوشيدن نيز به خواهر کوچک خود مشاوره مي دهد.
7- او در انتخابات سال 2008 به ستاد انتخاباتي هيلاري کلينتون کمک کرد
در حالي که رقابت هاي انتخاباتي سال 2016 يکي از تفرقه انگيز ترين رقابت هاي رياست جمهوري در تمام تاريخ ايالات متحده بود اما حضور ايوانکا در اين رقابت ها بيشتر از هر چيز ديگري جالب و باورنکردني به نظر مي رسيد. قبل از اينکه هيلاري کلينتون و دونالد ترامپ به عنوان نامزدهاي نهايي حزب هاي متبوع خود انتخاب شوند، ترامپ ها و کلينتون ها در واقع دوستان بسيار نزديکي بودند. حتي ايوانکا در سال 2008 به کمپين انتخاباتي هيلاري کلينتون کمک مالي کرده بود.
اما در طول دوران رقابت هاي انتخاباتي سال 2016 که به درگيري هاي شديد لفظي بين کلينتون و ترامپ همراه بود و حتي پس از آن نيز ايوانکا همواره دوستي خود را با چلسي کلينتون، دختر هيلاري، حفظ کرده و همه جا با احترام از او ياد مي کرد. وي در اين مورد چنين گفته بود:" وي سال ها قبل از کمپين انتخاباتي با من دوست بود، در حين کمپين ها نيز دوست من ماند و بعد از آن نيز دوست من باقي خواهد ماند". البته در طول دوران رقابت هاي انتخاباتي اين دو با هم صحبت نمي کردند.
8- او به کارمندان زنش مرخصي زايمان نمي داد
به عنوان مشاور کاخ سفيد وي همواره در مسايل مربوط به زنان مانند مرخصي زايمان و حقوق فرزندآوري به پدرش مشاوره مي دهد که هر دو در طول دوران کوتاه رهبري ترامپ شرايط خوبي نداشته اند. اما اوضاع براي ايوانکا زماني بد شد که مشخص گرديد وي با کارمندان زن باردار خود با ملايمت چنداني رفتار نمي کرده است.
ماريسا کراکسبرگر يک مدير اجرايي بود که در تابستان 2013 و در حالي که باردار بود از طرف ايوانکا به او پيشنهاد کار شد و وقتي که در مورد مرخصي زايمان باحقوق از او سوال کرد ايوانکا جواب داد که او در شرکتش چنين سياستي را دنبال نمي کند و ماريسا مجبور شد يک هفته پس از به دنيا آوردن فرزندش سر کار بازگردد.. البته سال بعد اين موضوع در شرکت ايوانکا اصلاح شده و ايوانکا اعلام کرد که شرايط ديگر مادران را درک کرده و براي آن ها مرخصي زايمان باحقوق در نظر خواهد گرفت.
9- او از تاريخچه ي سوال برانگيز روابط پدرش با زنان دفاع مي کند
يک ماه قبل از روز انتخابات رياست جمهوري، نوار ويديويي ضبط شده اي از سخنان تحقير آميز ترامپ در مورد زنان در رسانه ها منتشر شد. شرايط چنان بد شد که خود ترامپ نيز مجبور به عذرخواهي گرديد در حالي که وي به ندرت اين کار را مي کرد. اما ايوانکا نيز در مصاحبه اي به کمک پدرش آمد و چنين گفت:" سخنان پدرم واقعاً نامناسب و زننده بودند و خوشحالم که او خود نيز به اين موضوع اعتراف کرده و بلافاصله از خانواده من و مردم آمريکا عذرخواهي نمود".
البته در پشت صحنه ايوانکا بسيار خشمگين بود. در واقع ابتدا ترامپ به زبان آوردن اين سخنان را رد کرده بود ولي وقتي تيم مشاوران ترامپ، از جمله ايوانکا، ويديو را تماشا کردند ناگهان صورت ايوانکا برافروخته شده و با گريه از محل خارج شد. بعد از آن بود که ترامپ عليرغم تصميم قبلي براي عذرخواهي نکردن تصميم گرفت تاسف خود را از سخنانش ابراز نمايد. وي بار ديگر در سال 2017 در گردهمايي بزرگي در آلمان اعلام کرد که هزاران زناني که با پدرش همکاري کرده يا کارمند او بوده اند بدون شک حمايت و اعتقاد او به زنان را تاييد خواهند کرد.

10- نقش او در تيم مشاوران رياست جمهوري دردسرساز شده است
وقتي که ايوانکا در مارس 2017 به طور رسمي به عنوان يکي از اعضاي اصلي مشاوران مديريتي پدرش انتخاب شد اين موضوع با مخالفت هاي زيادي همراه بود. حتي برخي اين حرکت را براي امنيت ملي کشور خطرناک توصيف کردند زيرا خانواده ي ترامپ سرمايه گذاري هاي خارجي وسيعي دارند که مي تواند سياست گذاري هاي آن ها را تحت تاثير قرار دهد. اما وقتي که شرکت متعلق به ايوانکا شروع به همکاري با شرکت هاي چيني و سرمايه گذاري در اين کشور کرد اوضاع بدتر نيز شد. اما کمپاني ايوانکا اعلام کرده که اين موضوع تنها به مسايل تجاري مربوط شده و براي جلوگيري از سوء استفاده از نام تجاري ايوانکا چنين تصميمي اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور تحولات و حذف دشمن مشترک

به گزارش قدس آنلاین، در این یادداشت آمده است: همکاری این کشورها فقط منحصر به نبرد روسیه و اوکراین نیست.

این فقط نوک کوه یخ است و عمق همکاری‌ها بسیار بیشتر است. جنگ اوکراین صرفاً به تعمیق روابط اقتصادی، نظامی، سیاسی و فناوری آن‌ها سرعت بخشیده است. در حال حاضر همگرایی در روابط این کشورها به ایجاد یک محور جدید تحولات منجر شده که می تواند چشم انداز ژئوپلتیکی جهان را تغییر دهد.

وقتی دولت‌های ناراضی کارشکنی می‌کنند
این اندیشکده آمریکایی تأکید می‌کند : همگرایی این گروه، به منزله ایجاد یک بلوک انحصاری و متحد نیست، بلکه به منزله شکل‌گیری مجموعه‌ای از دولت‌های ناراضی است که بر سر هدف مشترکی برای براندازی اصول فعلی، اتفاق‌نظر دارند. وقتی این چهار کشور همکاری می‌کنند، اقدامات آن‌ها هم‌افزایی پیدا می‌کند و اثربخشی ابزارهای سیاست خارجی ایالات متحده برای تحریم‌ها را کاهش می‌دهند. در حقیقت باید گفت هدف جمعی آن‌ها ایجاد جایگزینی برای نظم فعلی است که به نظر آن‌ها تحت سلطه ایالات متحده است. 

تشکیل باشگاه ضدغرب
این دو عضو ارشد برنامه‌های امنیتی ایالات متحده ادامه می‌دهند: همکاری میان اعضای این محور چیز جدیدی نیست. چین و روسیه شراکت خود را از پایان جنگ سرد تقویت کرده‌اند. ایران و روسیه نیز پس از شروع جنگ سوریه با یکدیگر همکاری کردند. چین با پیوستن به همکاری‌های روسیه و مشارکت در توافق‌نامه‌های انرژی با ایران، از تهران در برابر اثرات تحریم‌های ایالات متحده حمایت کرده است. مسکو در دو دهه گذشته یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تسلیحات تهران بوده و اکنون بزرگ‌ترین منبع سرمایه‌گذاری خارجی آن است. صادرات روسیه به ایران در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۲۷ درصد افزایش یافته است. برای سه سال متوالی چین، ایران و روسیه مانورهای دریایی مشترکی را در خلیج عمان برگزار کرده‌اند که آخرین آن در مارس ۲۰۲۴ بود. 

مجله فارین افرز معتقد است: همکاری فزاینده میان چین، ایران، کره شمالی و روسیه ناشی از مخالفت مشترک آن‌ها با نظم جهانی تحت سلطه غرب است؛ رویکردی که ریشه در این باور دارد که این سیستم به آن‌ها موقعیت یا آزادی عملی را که شایسته آن هستند، نمی‌دهد. البته تاریخ نشان می‌دهد ممکن است برای گروهی از قدرت‌های ناراضی، آینده مثبت پیش‌رو نباشد. مانند پیمان سه‌جانبه ۱۹۴۰ که آلمان، ایتالیا و ژاپن را متحد کرد و آن‌ها موفق نشدند، اما جنگ جهانی دوم قطعاً تحولات جهانی را به همراه داشت.
 
تهدید چهار قدرت
آندریا کندال-تیلور و ریچارد فونتین ضمن بررسی همکاری رو به رشد میان چین، ایران، کره شمالی و روسیه معتقدند اختلافات جدی میان این کشورها وجود دارد؛ چرا که با روی آوردن مسکو به پکن، مسکو به پذیرش نقش شریک کوچک‌تر باید قانع باشد. البته در چنین تحلیلی شدت تهدید نادیده گرفته می‌شود. از سویی دیگر اقتصاد آمریکا بسیار بزرگ‌تر، ارتش آن به طور قابل توجهی قدرتمندتر و سیستم دموکراتیک آن پایدارتر است و واشنگتن هنوز هم می‌تواند از تحولات این محور جلوگیری کند.

زینب اصغریان

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • آیا چین می‌تواند؟
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری