Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، چهارشنبه، دهم آبان در بازدید از موکب حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در نجف اشرف با اشاره به این‌که اربعین امسال هم توفیق پیدا کردیم تا از نزدیک شاهد این حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین باشیم و ثوابی در جمع زائران حضرت اباعبدلله الحسین(ع) داشته باشیم، پیاده‌روی اربعین یک سنت حسنه‌ای دانست که آثار و برکات فراوانی دارد و گفت: اربعین حسینی آثار اخلاقی، آثار تربیتی و آثار معنوی‌ای که در این پیاده‌روی وجود دارد بسیار ارزشمند و والاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که پیاده‌روی اربعین اباعبدلله الحسین(ع) در حقیقت آماده شدن برای زیارت است، عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین در حقیقت یک قدرت‌نمایی از جهان اسلام علیه استکبار جهانی است، این پیاده‌روی از نظر معنوی باعث قرب به سوی خداست، زائری که از نجف راه می‌افتد با اخلاص و برای رضای خدا به سوی کربلا حرکت می‌کند تفکر می‌کند و می‌اندیشد و مجالی است برای این‌که بداند چه کسی را زیارت می‌کند و این باعث تقرب به سوی خدا می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین قابل وصف نیست، به‌طوری‌که مقام معظم رهبری راجع به جهاد و رزم لرها مطلبی را فرموند که رزم لرها بیش‌از این‌که شنیدنی باشد دیدنی است و پیاده‌روی اربعین هم واقعا دیدنی است، آن صفا، صمیمیت، اخلاص، محبت  توصیف ناشدنی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان کربلا را مدرسه عشق و دانشگاه تربیت و فضیلت برشمرد و تاکید کرد: آثار روحی و روانی‌ای که زیارت و این پیاده‌روی دارد باعث می‌شود که افراد توبه و استغفار کرده و به اهل‌بیت عصمت و طهارت معرفت و توسل پیدا کنند.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که حرکت عظیم اربعین به‌عنوان یک قدرت جهان تشیع امروز مطرح شده و جهانی شده است، افزود: از کشورهای مختلف دنیا نه فقط شیعیان بلکه اهل سنت و مسیحیان و سایر مذاهب در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و عشق امام حسین(ع) در دل‌شان وجود دارد.
وی با اشاره به این‌که این پیاده‌روی اربعین توانسته امام حسین(ع) را جهانی کرده و همه را زیر چتر امام حسین(ع) جمع کند که این خود دستاورد بسیار بزرگی است، اظهارکرد: حضور مردم استان لرستان در پیاده‌روی اربعین بسیار چشم‌گیر است. در ارزیابی‌هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که امسال مردم لرستان بیشتر از سال قبل در این پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کردند و نکته‌ای که باعث تقویت این حرکت شده خدمت کردن به این زائرین است.
 آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: مردم ما به عشق امام حسین(ع) مال و جان‌شان را فدا کرده و ایثار می‌کنند، مردم لرستان در سال‌های گذشته و امسال هم پای کار آمدند و کسانی‌که نتوانستند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند با مال و کمک‌های نقدی خود را در ثواب پیاده روی اربعین شریک کردند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که ستاد اربعین امسال منسجم‌تر، منظم‌تر و با آمادگی بیشتر حضور پیدا کردند، اظهارکرد: کسانی‌که از استان لرستان حرکت می‌کنند آدرس ۱۶ موکب لرستان در عراق را دارند و در آن‌ها حاضر می‌شوند اما این خدمات و پذیرایی و حتی خدمات پزشکی ستاد اربعین استان به همه زائران اعم‌از لرستانی و غیرلرستانی و حتی غیرایرانی ارائه می‌شود.
 امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌‎که موکب حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در میان موکب‌هایی که ما مشاهده کردیم بسیار خوش درخشیده و مکان مناسب و خدمات بسیار خوب و لایق زائران امام حسین(ع) فراهم شده است، عنوان کرد: اخلاص و صمیمیت خادمین لرستان باعث شده که رضایت بسیار خوبی را در میان زوار شاهد باشیم که از همه عزیزان برپاکنندگان و خادمان این موکب تقدیر و تشکر می‌کنم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس

 مصطفی رجبیان مسئول برگزاری هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان گفت: برنامه‌های دهه کرامت در استان از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

 رجبیان افزود: برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» آغاز و با حضور سه کاروان که شامل خادمان و مبلغان استان قدس رضوی و پرچم بارگاه امام رضا (ع) است که در همه شهرستان‌های هرمزگان ادامه می‌یابد.

وی افزود: هدف از برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید توسعه معنوی و مردمی زیارت امام رئوف است که حضور این سفیران تداعی کننده فضای خاص زیارت بین مردم است.

رجبیان گفت: برنامه‌های زیر سایه خورشید در دو نوبت صبح و عصر در بین مردم خواهد بود و در نوبت صبح حضور در کارخانجات و تولیدی‌های کارآفرین، حضور در مراکز نظامی، عیادت از بیمار‌ها در بیمارستان‌ها و بازدید از برخی ادارات در استان است.

وی افزود: مردمان خطه جنوب، هرمزگانی‌های عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، امسال برای هفدمین سال متوالی میزبان کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) و پرچم متبرک رضوی هستند.

معاون کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان گفت: اجتماع امام رضایی‌ها در شب میلاد امام رضا (ع)، ایستگاه‌های ورزشی با هدف ارایه خدمات ورزشی، کوچه‌های شهدایی و اجرای برنامه فرهنگی ویژه شهدا با همکاری خانواده شهیدی که در همان کوچه سکونت دارد، از شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه در استان هرمزگان است.
رجبیان افزود: اجرای پویش ملی نذر آزادی پدران و مادران زندانی، برپایی میز مشاوره در بقاع متبرکه، ارایه خدمات پزشکی (دندانپزشکی) و اجرای برنامه «کبوترانه» ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

در پایان این نشست خبری، پوستر هفدمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید رونمایی شد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش