Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که افزایش قیمت سیگار به کاهش مصرف آن منجر می شود، ایران پایین ترین رقم مالیات بر سیگار در جهان را داراست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ابراهیم گلمکانی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: از ابتدای کار مجلس دهم شورای اسلامی حدود 330 طرح و لایحه در مجلس اعلام شده که 80 مورد از آنها در حوزه سلامت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر بهداشت درخصوص لایحه مالیات بر کالاهای آسیب رسان نیز گفت: این نوع مالیات ها درآمد پایدار برای حوزه سلامت در کشورهای توسعه یافته است.
گلمکانی خاطرنشا نکرد: کالاهای آسیب رسان، بالقوه برای سلامت افراد ضرر دارد و در صدر آنها سیگار است.
وی با انتقاد از اینکه ایران پایین ترین میزان مالیات بر سیگار را در میان کشورهای جهان دارد، گفت: میزان مالیات بر سیگار در ایران تنها 15 درصد است درحالیکه در کشورهای توسعه یافته این رقم 84 درصد تعیین شده است.
گلمکانی با بیان که افزایش قیمت سیگار سبب کاهش مصرف می شود، افزود: اصل موضوع در لایحه افزایش مالیات بر کالاهای آسیب رسان، کاهش مصرف اینگونه کالاها از سوی مردم است نه هزینه ای که از آن طریق در اختیار حوزه سلامت قرار می گیرد.
وی گفت: در لایحه ای که تقدیم مجلس شده، درخواست افزایش مالیات بر انواع سیگارهای داخلی، مشترک و وارداتی را ارائه کرده ایم.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نامه سازمان بهداشت جهانی به ایران گفت: در این نامه ضمن تشکر از ایران در کنترل برخی بیماری ها، از کم بودن مالیات بر سیگار در ایران انتقاد شده است.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به افزایش رقمی از مالیات که سبب کاهش مصرف شود، متقاعد شوند.
گلمکانی گفت: یکی دیگر از مهمترین لایحه هایی که هم اکنون در حوزه سلامت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، لایحه ارزش افزوده است و با اینکه به نظر می رسد این لایحه، لایحه اقتصادی است ولی از منظر ما به حوزه سلامت مربوط است.
وی از مالیات ارزش افزوده به عنوان یکی از منابع پایدار در حوزه سلامت یاد کرد و گفت: انتظار داریم متناسب با افزایش مالیات بر ارزش افزوده، سهم حوزه سلامت نیز افزایش یابد.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای علاقه مندان است.
اجتمام**3377**1055
خبرنگار: سمانه زین العابدین**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار