Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار با سفیر اوکراین  سرمایه‌گذاری و مناسبات دوجانبه میان این استان و کشور اوکراین را  ضرورتی انکارناپذیر  تلقی کرد و اظهار داشت: استان فارس به لحاظ برخورداری از اقلیم‌های مختلف و تنوع محصولات فرصتی غیر قابل اغماض است که همواره توجه فعالان اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین به توانمندی‌های استان فارس در زمینه‌های نفت و گاز اشاره کرد و گفت: این استان دارای مخازن متعدد نفت و گاز و چندین پالایشگاه است و بر همین اساس آماده همکاری با اوکراین در این زمینه‌ها هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه رابطه بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را به لحاظ سیاسی با قوام و دوام خواند و افزود: امیدوارم در سایه این تعامل مناسب، روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، علمی و صنعتی نیز گسترش بیشتری یابد.

تبادار با بیان اینکه استان فارس در زمینه کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور داشته و 20 درصد از اشتغال استان در این بخش رقم خورده است، افزود: استان فارس در مجموع تولیدات زراعی، باغی و دامی رتبه دوم ایران را در اختیار دارد و در زمینه صنایع تبدیلی  نیز جایگاه  سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به وجود نیروی انسانی فوق‌العاده در استان فارس اشاره کرد و با بیان اینکه 160 واحد دانشگاهی در این استان وجود دارد، گفت: دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز آوازه بین‌المللی دارند و به لحاظ علمی در سطح دنیا دارای رتبه هستند.

سفیر اوکراین در ایران نیز با بیان اینکه میان استان فارس و اوکراین زمینه‌های مشترک فراوانی وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم توسعه روابط  با جهشی رو به جلو همراه باشد.

شانا سرهی بوردیلیاک با تأکید بر اینکه اوکراین کشوری دوست برای ایران در سطح قاره اروپا است، تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند در روابط خوب میان ایران و اوکراین تاثیر بگذارد و این روابط خوب در زمان تحریم‌ها نیز ادامه داشته است.

سفیر اوکراین در ایران با تاکید بر اینکه در تمام حوزه‌ها آماده همکاری با ایران هستیم، افزود: اوکراین دارای چرخه کامل تولید هواپیما و تولید کشتی است و برای تولید هواپیما در ایران نیز به تفاهم دست پیدا کرده‌ایم.

شانا سرهی بوردیلیاک با بیان اینکه اوکراین سالانه ۶۵ میلیون تن گندم تولید می‌کند و پنجمین کشور دنیا در زمینه تولید محصولات کشاورزی است، افزود: تلاش می‌کنیم میزان تولید گندم خود را به یکصد میلیون تن در سال برسانیم.

سفیر اوکراین در ایران همچنین خواستار همکاری صنایع دارویی استان فارس با اوکراین شد و افزود: اوکراین در تولید داروهای تزریقی پیشرفت قابل توجهی داشته است که این مهم می‌تواند نقش قابل ملاحظه‌ای در حوزه دارو و درمان فارس ایفا کند. 

انتهای پیام/ 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است