Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: همه زائران عزیز پاکستانی در بدو ورود به خاک ایران واکسن فلج اطفال دریافت کرده و از نظر ابتلا به بیماری‌هایی مانند وبا و مالاریا بررسی می‌شوند تا در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند و پیام‌های بهداشتی به ۳ زبان فارسی، اردو و انگلیسی در محل‌های عبور این افراد نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه پرسنل حوزه بهداشت و درمان استان خدمت‌رسانی به زائران را عبادت می‌دانند، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده کارشناسان بهداشت محیط ما نظارت بر سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرفی زائران پاکستانی را به طور کامل بر عهده گرفته‌اند و با توجه به مسیر طولانی آن‌ها تا عراق، تلاش می‌شود سلامت این عزیزان به خطر نیفتد.

همه پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم جهت خدمت‌رسانی مطلوب به زائران پاکستانی انجام شده، افزود: در همین راستا ۱۰۰ تخت بستری در بیمارستان‌های سطح شهر زاهدان جهت ارائه خدمات به زائرانی که ممکن از نیاز به خدمات بستری داشته باشند در نظر گرفته شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان