Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: از آنجا که محله نقطه شروع آسیب های اجتماعی است، برنامه های کاهش آسیب ها باید محله‌محور باشد.

به گزارش ایرنا، امیر بینایی روز پنجشنبه در همایش خانواده و سلامت اجتماعی استان سمنان با حضور رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سالن یادگار امام استانداری، گفت: برای تاثیر مستقیم بر آسیب‌های اجتماعی باید برنامه ها را از محله آغاز کنیم تا نتیجه‌بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جنس آسیب‌های اجتماعی هر منطقه و محله متفاوت است، گفت: در طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان که در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح و مصوب شده است، واکاوی آسیب‌های اجتماعی هر محله در قالب های کالبدی، فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی تعریف شده است.
وی به برخی از آسیب های برنامه های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره و اضافه کرد: نبود ادبیات واحد درباره آسیبها، نبود یک مرکز کنترل برای اجرای برنامه‌های مقابله ای، فقدان آمار و نداشتن پایش و تحلیل به همراه آمار برای شناسایی دقیق تر آسیب های اجتماعی از معضلات این حوزه است.
مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به تاکید رهبری و نگاه ریشه ای دولت تدبیر و امید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: سه منبع قرآن، نهج البلاغه و فرهنگی متعالی ایرانی می توانند در مسیر مقابله با آسیب‌های اجتماعی راهگشا باشند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این هماش، بهبود سلامت را به بهبود سه شاخص ابعاد زیستی، اجتماعی و دینی افراد وابسته دانست و گفت: در برنامه های کلان سلامت همیشه به بعد زیستی توجه شده، غافل از اینکه سلامت اجتماعی نقش بسیار مهمی در بهبود سلامت انسان در جامعه دارد.
علیرضا ایزدپور با تاکید بر کار و برنامه ریزی بیشتر در حوزه سلامت اجتماعی از سوی مددکاران به عنوان سفیران سلامت اجتماعی، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته تا 80 درصد از منابع مالی به حوزه سلامت و 20 درصد به حوزه درمان اختصاص دارد ولی در ایران این مساله وارونه است و به درمان بیش از سلامت توجه شده، در حالی که با برنامه ریزی درست برای سلامت، بسیاری از بیماری ها کاهش خواهد یافت، زیرا بسیاری از بیماری ها ریشه در بعد اجتماعی دارد.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تعدد و تنوع آسیب‌های اجتماعی جامعه ، گفت: وجود تعداد بالای مددکاران اجتماعی برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایران به همین دلیل است، در حالی که در کشورهای پیشرفته مانند سوئد به ازای هر 600 نفر و در انگلستان به ازای هر یکهزار و 600 نفر یک مددکار اجتماعی فعالیت دارد.
در این همایش سیدحسن موسوی چلک مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، جمعی از مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی و مشاوران، مددکاران و فعالان حوزه های اجتماعی استان سمنان حضو رداشتند.
بر اساس آمار وزارت بهداشت از هر چهار نفر در کشور یک نفر به یکی از اختلالات روانی مبتلاست و برخی آسیب های اجتماعی مانند خشونت، نزاع، طلاق و اعتیاد، علت اصلی بسیاری از پرونده های قضایی کشور است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: حانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است

 زهره الهیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم. 

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب