Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@04:54:31 GMT

روحیه انقلابی در دانش آموزان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۰۷۴۴

به گزارش امتداد نیوز، علیرضاحیدرنیا، پیش از ظهر چهارشنبه در تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی طی سخنانی اظهار داشت: ماه آبان هر ساله یادآور دلاورمردی‌های بزرگ مردان کوچکی است که هر ساله با شروع این ماه ما افتخارات این عزیزان را به یاد می‌آوریم.

وی ادامه داد: این بزرگ‌مردان با وجود صغر سنی که داشتند، در طول جنگ حماسه‌های بزرگی را آفریده‌اند که این حماسه‌ها هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز هشتم آبان که سالروز شهادت شهید فهمیده هم هست، به نام روز بسیج دانش‌آموزی نام گرفته است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: ادامه این رشادت‌ها بعد از دفاع مقدس هم ادامه پیدا کرد و بسیج دانش‌آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه از آرمان‌های انقلاب شکل گرفت و با تصویب مجلس، توانست در عرصه‌های مختلف نقش برجسته‌ای را ایفا کند.

حیدرنیا بیان داشت: حضور پررنگ این عزیزان در اردوهای جهادی باعث یادآوری کمک به محرومان و همدلی بوده و این رویه هم ادامه داشته است.

وی بیان داشت: شعار امسال ما دانش‌آموز انقلابی و مدرسه انقلابی است با تهاجماتی که امروز غرب علیه ما تدارک دیده، روحیه انقلابی‌بودن را باید در دانش‌آموزان تقویت کنیم تا بتوانیم پاسخ محکمی به دشمنان بدهیم هر ساله اعزام دانش آموزان بسیجی را به جنوب و غرب کشور داشته‌ایم امسال قرار است که ۲۴ هزار نفر از دانش آموزان را به اردوها اعزام کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برا این اساس اضافه کرد: از ۲۲ مهر ۹۶ تاکنون ۱۹ اعزام دختران انجام شده که فعلا تا اربعین به مدت ده روز تعطیل خواهد بود و بعد از اربعین، اردوهای ویژه پسران آغاز می‌شود. یکی از اهداف این اردوها آشنایی دانش‌آموزان با ایثارگری و شهادت است که روحانیون مجرب و آموزش‌دیده‌ و هم‌چنین راویان کاربلد را برای هر اتوبوس پیش‌بینی کرده‌ایم.

حیدرنیا در ادامه گفت: بیش از ۴۱ برنامه را در این هفته انجام می‌دهیم، که مهم‌ترین مراسم‌ها مراسم تجدید میثاق با حضرت امام با حضور در مرقد ایشان، تهیه نشریات دیوار با موضوع استکبارستیزی و اقتصاد مقاومتی، دیدار فرماندهان واحدهای بسیج دانشجویی با نمایندگان ولی‌فقیه در سطح شهرستان‌های استان تهران، برگزاری جلسات حلقه‌های میقات صالحین در مصلی قبل از نماز جمعه و برگزاری مراسم یادواره شهدا به یاد شهیدان محمدحسین ذوالفقاری و شهیده زینب کمایی از جمله این برنامه‌هاست.

وی یادآور شد: تجلیل از دانش‌آموزان نخبه بسیجی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، اعطای احکام فرماندهان واحدهای دانش‌آموزان بسیجی اردوهای ولایت، برگزاری نشست‌های مشترک بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی، سخنرانی یکی از دانش‌آموزان پیشگامان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و شرکت در همایش استکبارستیزی نیز از دیگر برنامه‌های سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به تبیین عناوین مربوط به روزهای هفته بسیج پرداخت و تشریح کرد: در هفته بسیج هر روز عنوان مشخصی دارد. روز یک‌شنبه هفتم آبان ماه روز دانش آموز بسیجی، اخلاق و پایداری است. روز دوشنبه دانش‌ آموز بسیجی؛ ایثار و تعالی معنوی نام دارد که یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود. روز سه‌شنبه روز “دانش‌آموز بسیجی؛ خلاقیت و نوآوری است که افتتاح سایت سایبری در این روز کلید خورد.

حیدرنیا بر این اساس گفت: امروز به نام دانش‌آموز بسیجی، ولایتمداری است که دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه به منظور ارائه گزارش عملکرد را در این روز داریم. نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی هم امروز برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: فردا نیز روز دانش‌آموز بسیجی؛ شجاعت و آرمان‌خواهی نام دارد که غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموز را هم داریم.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ادامه داد: روز جمعه نیز به نام دانش‌آموز بسیجی؛ عدالت‌خواهی و ظهور است که یکی از دانش‌آموزان در پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهد کرد و حضور ساماندهی شده دختران و پسران بسیجی در نماز جمعه تدارک دیده شده است.

حیدرنیا در ادامه اظهار داشت: روز شنبه نیز که آخرین روز است، به نام دانش‌آموز بسیجی؛ استکبارستیزی نام گرفته که دانش‌آموزان در همایش سراسری استکبارستیزی شرکت می‌کنند و یک مسابقه نقاشی هم برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم انجام این برنامه‌ها مشت محکمی بر دهان رییس جمهور آمریکا باشد تا دیگر چنین سخنانی را علیه سپاه مطرح نکند.

true برچسب ها : سپاه سیدالشهدا تهران شهرری نشست خبری هفته بسیج true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

فاطمه میرزانژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان از اجرای طرح شهید محمودوند در گردآوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آنها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود. 

او همچنین افزود: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش و پرروش گیلان تصریح کرد: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود.

به گفته میرزانژاد، ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه با اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به تحصیل بازگردانده شدند.

طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بود، برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس در کشور و از جمله استان گیلان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مشارکت ۹ هزار دانش آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی»
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند