Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:25:18 GMT

جولان گرد و غبار در استان ایلام/همه توصیه های هواشناسی به زائران

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۹۸۲۶

جولان گرد و غبار در استان ایلام/همه توصیه های هواشناسی به زائران

‍‍‍‍‍‍

دریافت 13 MB ایلام - در حالی که شاهد جولان گرد و غبار شدید در استان ایلام هستیم، تردد زائران اربعین همچنان افزایش می یابد، هواشناسی توصیه های بسیار مهمی در صورت سفر به مهران برای زائران دارد.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: گرد و غبار، ترافیک، شلوغی و ازدحام از حضور زائران در استان ایلام و مرز مهران نکاسته است، در حالی شاهد جولان گرد و غبار در آسمان استان هستیم و حتی ادارات استان تعطیل شده ولی حجم تردد زوار اربعین به استان در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبق اعلام محیط زیست هوای شهرستان ایلام، ایوان و مهران در وضعیت هشدار قرار گرفته است و جاده های استان در حالی ترافیک سنگین را تجریه می کنند که زوار اربعین در پایانه مرزی به صورت روان در حال خروج از کشور هستند.

طبق اعلام هواشناسی میزان ریزگردهادر حال حاضر سه برابر حدمجاز است و توده اصلی فردا وارداستان می شود.

یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گرد و غبار از دیشب فضای استان ایلام و شهر مهران را فرا گرفته است.

وی گفت: البته گرد و غبار شهر مهران از غلظت کمتری نسبت به دیگر شهرهای استان مثل ایوان و ایلام برخوردار است.

لزوم داشتن ماسک و لباس گرم توسط زائران

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دید افقی در شهر ایلام به کمتر از سه کیلومتر رسیده است، گفت: حتما زائران برای ورود به استان از ماسک استفاده کنند.

مدیر کل هواشناسی استان ایلام افزود: گرد و غبار از بیابان های عراق و سوریه وارد استان شده و یک توده نیز از فردا وارد استان می شود.

وی با اشاره به اینکه فردا احتمال بارندگی در استان نیز جود دارد، افزود: بارندگی های استان از شنبه شروع می شود که حتما زائران اربعین لباس گرم همراه داشته باشند.

گرد و غبار از حجم تردد زوار در مرز مهران نکاسته است

مراد ناصری فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرایط آب و هوایی از حجم ترددها در مرز مهران نکاسته است و حتی تردد زوار اربعین در مرز افزایش یافته است.

وی گفت: خدمات دهی به زوار با تمام توان توسط موکب ها ادامه دارد، اورژانس و مراکز درمانی نیز برای خدمات رسانی به زوار در صورت مشکلات ناشی از گرد و غبار پای کار هستند.

کامران بختیاری مدیر پایانه مرزی مهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای امروز تا کنون ۷۰ هزار تردد از پایانه مرزی مهران صورت گرفته است.

استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در محور دوم تردد زائران اربعین

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملکشاهی از استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در محورهای منتهی به شهرستان ملکشاهی به عنوان محور دوم تردد زائران اربعین خبر داد.

صمیر جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان ملکشاهی که به عنوان راه دوم و مسیر اصلی شناخته شده که هر ساله نقش بسزایی در تردد زائرین اربعین حسینی داشته است.

وی ادامه داد: در راستای خدمات رسانی مطلوب در حوزه بهداشت و درمان در مسیرهای ارتباطی در دو راهی میشخاص تا ترشابه ۱۵ دستگاه آمبولانس یعنی در هر فاصله ۷ کیلومتر یک آمبولانس  به همراه تکنسین و با تجهیزات پزشکی مستقر و در حال فعالیت هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ملکشاهی گفت: همچنین یک پایگاه مرکزی به همراه ۴ اکیپ سیار بهداشت و درمان مستقر و به صورت شبانه روزی در جهت خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت می کنند.

وی افزود: در خصوص خدمات ارائه شده این مرکز خدماتی همچون ویزیت و تزریقات و نیز داروی رایگان می باشد همچنین کلیه پرسنل مرکز بهداشت این شهرستان به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات به زائرین  هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران

محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق و وزیر داخلی عراق از پایانه مرزی مهران ظهر امروز دوشنبه از پایانه مرزی مهران بازدید کردند.

این بازدید به منظور بررسی آخرین تمهیدات لازم برای اربعین ۱۴۰۳ است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد