Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@22:56:20 GMT

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را تغییر نداد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۰۴۷۲

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را تغییر نداد

رویترز اعلام کرد: پس از جلسه بررسی، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در این کشور افزایش نداد، این بانک رشد اقتصادی و تورم را برای افزایش نرخ بهره کافی ندانست.

به گزارش رویترز؛ بانک مرکزی آمریکا پس از جلسه برای تغییر نرخ بهره در این کشور به تصمیمی نرسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور هنوز گرایش رو به بالا را آنطور که انتظار دارم پیدا نکرده است اما بازار کار تا حدودی تقویت شده  و این نشانه‌ای است مبنی بر اینکه هزینه تقاضای پول دوباره در ماه دسامبر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش؛ اگرچه سرمایه‌گذاران انتظار افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را داشتند اما بیشتر توجهات روی اینکه رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا چه کسی می‌شود، متمرکز شده بود.

کمیته تعیین نرخ فدرال رزرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ قرار است امروز بعد از ظهر انتخاب خود را اعلام کند. این کمیته همچنین اضافه کرد: بازار کار به روند تقویتی خود ادامه داده و فعالیت‌های اقتصادی در یک نرخ ثابتی افزایش یافته است.

سیاست‌مداران بانک مرکزی با لحن ترغیبی تأیید کردند که تورم وضعیت آرامی دارد اما انتظار افزایش قیمت برای بالا بردن نرخ بهره را دارند.

نرخ بهره در آمریکا حدود 8 سال در محدوده صفر بود پس از آمدن جانت‌یلن به عنوان رئیس فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره در این کشور 2 بار افزایش یافته و قرار بود تا پایان امسال نیز حداقل یک بار اضافه شود.

اکنون دوره جانت‌یلن تمام شده و قرار است ترامپ رئیس جدیدی را معرفی کند. بسیاری معتقدند که جرمی پاول به عنوان رئیس فدرال‌رزرو آمریکا انتخاب خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی