Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر پوتین به تهران در حالی صورت گرفت که مسکو ازتصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خودداری از تایید توافقنامه هسته ای با ایران منعقد شده در سال دو هزار و پانزده به شدت انتقاد کرده است. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،  ایران، روسیه و ترکیه با اتخاذ مواضع مشترک در قبال تحولات سوریه ثابت کردند که تنها صدای واحد و متحد در برابر آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  برای گفت و گو با حسن روحانی همتای ایرانی اش و همچنین دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به تهران سفر کرد . این سفر یک روز پس از مذاکرات صلح سوریه در شهر ‌آستانه در قزاقستان انجام گرفت. سفر پوتین به تهران در حالی صورت گرفت که مسکو ازتصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خودداری از تایید توافقنامه هسته ای با ایران منعقد شده در سال دو هزار و پانزده به شدت انتقاد کرده است. مجری از مریم پیرزاده گزارشگر این شبکه در تهران سوال کرد: ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک می شوند. احساس می شودکه این گرمی روابط علیه آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ محقق شده است. این طور نیست؟ پیرزاده پاسخ داد: بله. روند نزدیکی دو کشور در هفته های اخیر تشدید شده است. سه هفته پیش رئیس مجلس ایران به روسیه سفر کرد. آخرین سفر ولادیمیر پوتین به ایران به نوامبر سال دو هزار و پانزده باز می گردد. این سفر سه ماه پس از عقد توافقنامه هسته ای ایران انجام گرفت و از این رو سفری نمادین بود. این بار نیز زمان سفر پوتین به ایران اتفاقی تعیین نشده است. این سفر پس از اعلام تصمیم تشدید تحریم ها علیه روسیه و ایران از سوی خزانه داری آمریکا انجام گرفته است. خزانه داری آمریکا، ایران و روسیه را رقبای این کشور توصیف کرده است. ولادیمیر پوتین همچنان مدافع توافقنامه هسته ای ایران است و از اظهارات دونالد ترامپ علیه این توافقنامه چند جانبه انتقاد می کند. این سفر از جنبه های اقتصادی مهمی نیز برخوردار است چرا که ایران و روسیه در ابعاد مختلف به ویژه در زمینه انرژی ارتباط عمیقی دارند. مسکو از تحریم های تقریبا ده ساله اروپایی ها برای تجارت با جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. فاز جدید گسترش تاسیسات هسته ای بوشهر روز سه شنبه  آغاز شد. گسترش این مرکز هسته ای به یک شرکت روس واگذار شده است. این سفر احتمالا به عقد قراردادهای مهمی برای استحصال ذخایر نفتی منتهی خواهد شد.
مجری سوال کرد: به طور قطع مسئله سوریه در بطن گفت و گوها قرار دارد. این طور نیست؟
پیرزاده در پاسخ گفت: بله. قطعا همین طور است. ولادیمیر پوتین به تنهایی به تهران نرفته است. رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه چند ساعت  قبل از پوتین وارد تهران شد. وی در خصوص سوریه با همتای ایرانی اش گفت و گو کرده است. اصلی ترین دلیل این ملاقات بحث در خصوص مسئله سوریه بوده است. روسای ستاد مشترک ارتش دو کشور از چند ماه پیش با یکدیگر در ارتباط هستند و رسانه های ایرانی به طور گسترده ای به این مسئله پرداخته اند. می دانیم که مسکو و تهران از ابتدای جنگ در سوریه مواضع مشترکی اتخاذ کرده اند و هر دو کشور هر یک به دلایلی متفاوت از حفظ بشار اسد در راس قدرت به هر قیمتی دفاع می کنند. از نظر ایرانی ها سوریه تنها کشور عربی بود که در جریان جنگ ایران و عراق در سال های هشتاد از ایران حمایت می کرد. ایران و روسیه در صحنه سوریه با یکدیگر متحد شده اند. روسیه سال گذشته برای حملات هوایی در سوریه از پایگاه هوایی در خاک ایران استفاده کرد. دو کشور در مذاکرات آستانه با هدف حل جنگ در سوریه با ترکیه گفت وگو کرده اند. این مذاکرات دیروز توسط سه هیات اعزامی از این سه کشور در قزاقستان ادامه یافت. ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه پایانی مذاکرات آستانه اعلام کردند، جنگ در سوریه بدون توسل به راهکار نظامی و البته توسل به راهکار سیاسی پایان نخواهد گرفت. این سه کشور خواستار ادامه ایجاد مناطق عاری از جنگ در برخی قسمت های سوریه شدند. این حرکت نشان می دهد که سه کشور در جنگ سوریه دخیل هستند و تنها صدای واحد و متحد در برابر آمریکا قلمداد می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد

تحلیلگر سابق سیا معتقد است امید غرب به رویگردانی جامعه جهانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کاملاً بی اساس است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا گفت: پوتین قوی‌تر می‌شود، پوتین محبوب‌تر می‌شود. محبوبیت پوتین از مجموع محبوبیت ماکرون، ترودو، بایدن و شولتس بیشتر است.

به نقل از پراودا، این کارشناس همچنین عنوان می‌کند که غرب این واقعیت را درک نکرده و کاملاً از واقعیت به دور است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب نفاق، معیارها و مطالبات دوگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد