Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – 'آنگ سان سوچی' رهبر میانمار پس از 5 سال سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیایی ،در سفری غیرمنتظره برای نخستین بار از بخش شمالی استان بحران زده 'راخین' دیدن می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا استان راخین میانمار در دو ماه گذشته شاهد خروج صدها هزار مسلمانان روهینگیایی بوده است که با سرکوب های مستمر نظامیان این کشور روبه رو بوده اند و در نهایت مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسلمانان روهینگیایی از سال 2012 تاکنون تحت سیاست های تبعیض و پاکسازی نژادی گسترده ارتش و گروههای بودایی قرار دارند.
'سو چی' که عنوان جایزه صلح نوبل را در اختیار دارد و هدایت حزب حامی دموکراسی میانمار را بر عهده دارد، به دلیل استفاده نکردن از قدرت اخلاقی خود برای سخن گفتن در دفاع از روهینگیا مورد انتقاد جامعه بین الملل قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، حدود 605 هزار نفر از اقلیت مسلمانان روهینگیا از اواخر ماه اوت سال جاری پس از تحمل بسیاری از جنایت های نظامیان میانمار مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و عزیمت به بنگلادش شده اند.
سازمان ملل این قبیل رفتارهای خشونت آمیز نظامیان میانمار علیه روهینگیا را 'پاکسازی نژادی' خوانده است. از سوی دیگر فشارها بر میانمار به منظور ایجاد شرایطی امن برای بازگشت آوارگان روهینگیایی به محل زندگی خود در حال افزایش است.
'آنگ سان سوچی' که در دولت فعلی این کشور به عنوان مشاور عالی این کشور فعالیت می کند در سفر یک روزه خود از 'مائونگدائو' و 'بوتیدوئانگ' که اصلی ترین مراکز بحران زای راخین هستند، دیدن می کند.
جزئیات این سفر تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده است.
در این گزارش آمده، مشخص نیست که آیا 'آنگ سان سوچی' در این سفر همچنین از صدها روستای روهینگیایی ها که توسط ارتش تخریب شده و یا باقیمانده مسلمانانی که با بیم و هراس همچنان در میانمار به سر می برند نیز دیدن می کند یا خیر.
هزاران نفر از روهینگیایی ها اکنون در اردوگاههای نزدیک مرز 'مائونگدائو' منتظر قایق هستند تا بتواند خود را به بنگلادش برسانند.
میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را که اکنون مورد خشم بوداییان قرار گرفته اند ، مورد پذیرش قرار نمی دهد و آنها را مهاجران غیرقانونی بنگالی معرفی می کند.
این اقلیت نژادی از سال 2012 مورد حمله شدید بوداییان تندرو قرار گرفته و در ادامه این حملات از ماه اوت سال جاری 'پاک سازی نژادی' و 'نسل کشی' مسلمانان روهینگیا به یک بحران منطقه ای و جهانی تبدیل شد.
بر اثر حملات نظامیان میانمار به مسلمانان روهینگیا، دست کم چهارصد نفر کشته و بیش از 605 هزار نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و عزیمت به سوی بنگلاش شدند.
آنگونه که گزارش ها نشان می دهند، ازدحام بیش از اندازه روهینگیایی ها در اردوگاههایی که در مرز بنگلادش ایجاد شده، نبود آب و غذا و فقر بهداشتی این منطقه را مستعد ایجاد یک بحران انسانی گسترده کرده است.
برغم فشارهای منطقه ای از سوی اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای اسلامی نقاط مختلف جهان و همچنین سازمانهای بین المللی، میانمار تاکنون اقدام خاصی جهت پایان دادن به این بحران انجام ندادند.
آساق**241**1599**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از قبرستان بقیع

بقیع، مهم‌ترین آرامستان مسلمانان است که هزاران نفر از مسلمانان از سال‌های نخست اسلام تا کنون در آن دفن شده‌اند. از جمله شخصیت‌های مدفون در بقیع می‌توان به اهل بیت پیامبر و ائمه چهارگانه علیهم السلام؛ امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) اشاره کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • (ویدئو) واکنش جالب یک «تنبل» بعد از دیدن بچه گمشده‌اش
  • استقبال اوسمار از زنی که قبل از شیمی درمانی به دیدن بازی پرسپولیس رفت+ ویدئو | صحبت های احساسی در تمرین سرخ ها
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • حیف وقت که برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس بگذاری | همین بی کیفیت ها چند هفته بعد ۴۰-۵۰ میلیارد می خواهند
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان