Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث دو بیمارستان سی سخت و بخش محروم پاتاوه به عنوان یک مطالبه جدی مردمی طی ۱۰ سال اخیر به یک معمای حل نشدنی تبدیل شده که امروز حتی با فراهم کردن زیر ساختهای ان هنوز کلنگ آن توسط مسئولان بر زمین نشده و این موضوع باعث نگرانی مردم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازسفیر دنا،موضوع وضعیت بهداشت و درمان و قانون سلامت امروز یکی از مهمترین دغدغه مسئولان بوده و وضعیت درمانی امروز یکی از پر سر و صداترین بخش های دولت از وزارت گرفته تا دیگر رده ها حتی در درمانگاههای کوچک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مسئله سلامت مردم یکی از ضروریات انکار ناپذیر بوده که بر کسی پوشیده نیست و لزوم توجه به موضوع احداث بیمارستانها و مراکز درمانی با تمامی امکانات در هر شهر و دیداری است که نام مرکزیت شهرستان را به خود اختصاص داده اند.

همانگونه که می دانیم زیبایی ها و فراغ بال علم افروزی در شهر سی سخت به نام مرکز استان دنا بر کسی پوشیده نیست، شهری که از یک طرف نام نگین زیبای استان چهار فصل به نام سرزمین برف وآفتاب را به دوش می کشد و از طرفی دیگر به واسطه علم پروری این دیار به نام شهر پزشکان معروف است.

اما آن چیزی که امروز باعث تعجب همگان شده،نبود بیمارستان و معمای 10 ساله این شهر در احداث این پروژه مهم و حیاتی است که همه مردم و مسئولان را در اما و اگر فرو برده است.

درست 10 سال پیش مصوبه بنای احداث یک بیمارستان در شهر سی سخت تصویب شد اما به دلیل تغییرات متوالی و مشکلات عدیده ای میدانی و دیگر مسائل این پروژه به تعویق افتاد تا اینکه دردوسال گذشته و درزمان تصدی استاندار پیشین وهمکاری نماینده این شهرستان ومسئولان شهرستانی و مطالبه گری مردم این مسئله ختم به خیر شد و مسئله زمین،آوردن خیر پای کار برای احداث این بیمارستان و دیگر موضوعات به سرانجام رسید، امادر کمال تعجب این پروژه هم همانند دیگر پروژه ها کلنگ آن بر زمین زده نشد.

---

احداث دو بیمارستان سی سخت و بخش محروم پاتاوه به عنوان یک مطالبه جدی مردمی طی ۱۰ سال اخیر به یک معمای حل نشدنی تبدیل شده  که امروز حتی با فراهم کردن زیر ساختهای ان هنوز کلنگ آن توسط مسئولان بر زمین نشده و این موضوع باعث نگرانی مردم شده است.

سال‌هاست که دنانشینان، مهم ترین مطالبه‌ خود از مسئولان ارشد استانی را احداث دو بیمارستان در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و مرکز بخش پاتاوه می دادند، خواسته‌ای که تنها تحقق آن بر روی کاغذ رفت ولی هرگز عملیاتی نشد.

نبود همین بیمارستان و مراکز مهم درمانی باعث شده که بیمارانی که وضعیت وخیمی دارند باید جاده پر پیچ و خم سی سخت به یاسوج و یا استانهای همجوار را برای درمان خود طی کنند که همین مسئله به غیر از خطر برای حال آن بیمار خطرات دیگری را نیز در بر داشته باشد.

شهر سی سخت به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه سوق الجیشی کوهستانی و پر خطر همیشه از داشتن راه مناسب بی نصیب بوده و نبود بیمارستان برای این شهر امروز یکی از ضروریات بوده که لاعقل شهروندان آن بتوانند به گفته مقام معظم رهبری( مردم فقط باید درد بیماری را داشته باشند نه درد دیگری را)

در همین زمینه فرماندار دنا در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری به مسئله نبود بیمارستان در شهرستان دنا و بویژه در شهر سی سخت  اشاره کرد و افزود: این موضوع امروز یکی از مطالبات مهم مردم شهر سی سخت و دنا نشینان است و مسئولان استانی و نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  در سفرهای خود مکرراً بر این موضوع تأکید کرده اند.

عباس بهشتی رو با تأکید بر اینکه تمام زیر ساختهای  احداث این بیمارستان اعم از زمین که در سه بند بوده همگی اجرایی شده و فقط منتظر کلنگ زنی و پای کار آمدن علوم پزشکی برای احداث این دو بیمارستان در شهر سی سخت و شهر پاتاوه هستیم، بیان کرد: مسئله زمین احداث بیمارستان، مشارکت دستگاههای اجرایی و حتی آوردن خیر برای احداث این بیمارستان صورت گرفته، پس مسئولان ذیربط نباید دیگر عذر و بهانه ای برای کلنگ زنی این دو پروژه داشته باشند.

وی به سفرسرپرست علوم پزشکی برای اجرایی کردن این پروژه به این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در این سفر نیز بر ضروری بودن احداث این دو بیمارستان تأکید کرد و گفت، که احداث بیمارستان در دو شهر سی سخت و پاتاوه به یک بحث کهنه و به عنوان یک مطالبه عمومی تبدیل شده که در حال حاضر مجوز های احداث آن از سوی وزارت صادر شده است.

فرماندار دنا با بیان اینکه برای اولین بار دو بیمارستان در یک شهرستان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود، عنوان کرد: شهر توریستی سی سخت و شهر تاریخی پاتاوه به عنوان بزرگترین بخش استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند احداث بیمارستان هستند.

بهشتی با بیان اینکه برای هرکدام از این پروژه‌ها ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی اختصاص داده می‌شود،گفت: امروز ما فقط آماده به زمین رده شدن این دو پروژه مهم در شهرستان با همکاری علوم پزشکی هستیم و تمامی مراحل برای احداث این بیمارستان ها به سرانجام رسیده است.

لازم به ذکر است بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان دنا ۴۴ هزار و ۴۶۰ نفر جمعیت در سیستم اطلاعاتی این دانشگاه ثبت شده که به آن ها خدمات ارائه می شود و از این خدمات ۴۰ درصد در سامانه سیب ثبت و مابقی نیز ثبت نشده که از این لحاظ شهرستان دنا در رتبه هشتم قرار دارد.

همچنین بر اساس این آمار ۱۲ پزشک خانواده روستایی، ۱۷ ماما، ۷ مراقب سلامت، ۴۹ بهورز، یک کارشناس تغذیه و ۱۴ پرستار در شهرستان دنا مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است

فرماندار ایلام گفت: تسریع در اجرای کنارگذر جنوبی شهر ایلام‌ از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر جنوبی شهر ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث کنار گذر جنوبی شهر ایلام به طول چهار کیلومتر و ۲ تقاطع غیر هم‌سطح در طول مسیر نقش بسیار مهمی در مدیریت ترافیک درون و برون شهری ایفا می‌کند از اولویت‌های بخش راه در شهرستان ایلام است.

وی افزود: استاندار و معاونت عمرانی استاندار سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک داریی‌های شهرستان به این پروژه اختصاص دادند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه نقش مهمی در مدیریت ترافیک اربعین و تسهیل در تردد زوار ایفا خواهد کرد.

نادری اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه امید می‌رود با همکاری مردم و مالکان برای تملک زمین‌های مسیر احداث پروژه و اهتمام مسئولان راه و شهرسازی در اسرع وقت شاهد بهره‌برداری باشیم.

کد خبر 748472

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل