Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جعفر‌یان متخصص و جراح کبد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ارزیابی دقیق تعداد مراکز انجام عمل پیوند کبد نیازمند بررسی‌های دقیق و بیشتری است، زیرا این عمل‌ها از پیچیدگی خاصی برخوردار است و تجهیزات و وسایل جانبی برای اتاق عمل لازم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای انجام عمل‌های پیوند کبد علاوه بر تجهیزات اتاق عمل دستگاه‌های تصویربرداری هم بسیار اهمیت دارند و ارزیابی میزان منافذ پیوند کبد نیز با توجه به دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی زمان‌بر است.

جعفریان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما هفت مرکز پیوند کبد فعالیت می‌کنند، افزود: در سراسر کشور هفت مرکز عمل پیوند کبد را انجام می‌دهند که  از نظر جغرافیایی توزیع یکسانی دارند، به طوری که دانشگاه علوم پزشکی شیراز منطقه جنوب، دانشگاه علوم پزشکی تهران شمال کشور و اخیرا دانشگاه علوم پزشکی مشهد قسمت شرق ایران را تحت پوشش عمل‌های پیوند کبد قرار می‌دهند.

عوامل بروز بیماری کبد چرب در افراد

این متخصص پیوند کبد با اشاره به اینکه مرکز پیوند وزارت بهداشت در حال بررسی و ارزیابی دقیق نیاز کشور به مراکز پیوند کبد است،‌ ادامه داد: امروزه بیمارستان طالقانی تهران، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه علوم پزشکی تهران  عمل‌های پیوند کبد را انجام می‌دهند، اما به طور کلی راه‌اندازی این نوع مراکز هزینه بر بوده و حمایت دولت را نیازمند است.

جعفر‌یان در خصوص عوامل بروز بیماری کبد چرب در افراد اظهار کرد: در زمان‌های قدیم هپاتیت B باعث بروز بیماری کبد چرب می‌شد که خوشبختانه با کنترل‌های انجام شده  هپاتیت B کم شده و کبد چرب دیگر در اثر مسائل ویروسی مشکل ساز نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل بروز کبد چرب هپاتیت C است، تاکید کرد: کبد چرب منجر به نارسایی این عضو حیاتی می‌شود که بر اثر آن بیماری‌ های خود ایمنی و ویروسی ایجاد می‌شود.

جعفر‌یان یادآور شد: کشور ما در منطقه غرب آسیا بعد از ترکیه رتبه دوم در تعداد پیوندهای کبد در سال را دارد که این عمل از انسان زنده و یا افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند انجام می‌شود؛  خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو نیز در ایران در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت