Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: بیش ازهزار ایرانی فارغ التحصیل در مقطع دکترا ازدانشگاه های معتبر دنیا جذب کشور و بخشی از آنها وارد مراکز علمی شدند.

دکتر نصراله ضرغام روز پنجشنبه در هفتمین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در غرفه ایرنا اظهار کرد: افرادی که وارد مراکز علمی شدند، می توانند از گرنت پژوهشی' آغاز ' تا مبلغ 100 میلیون تومان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه طرح گرنت ' آغاز ' تکمیل شده است، گفت: با اجرای این طرح در صدد هستیم از ظرفیت و علم به روز این افراد برای کارهای تحقیقاتی استفاده کنیم.
ضرغام ادامه داد: به ایرانیانی که از 100 دانشگاه های معتبر دنیا فارغ التحصیل شدند تا 100 میلیون تومان گرنت پژوهشی تعلق قرار می گیرد به شرطی که کار پژوهشی آنان متناسب با الویت، نیازها و ضرورت های کشور باشد.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: تاکنون حدود 46 نفر داوطلب در این قالب داریم که در حال بررسی طرح های آنان هستیم.
وی با اشاره به اینکه 76 درصد منابع ما در استان ها و بقیه در تهران استفاده می شود، گفت: قسمت اعظم پژوهشگران ما استادان هستند و 50 درصد حمایت های ما را استادیاران استفاده می کنند، 26 درصد دانشیاران و بقیه هم در اختیار استاد تمام قرار می گیرد.
ضرغام با اشاره به حمایت از مخترعان ، گفت: با این حمایت از مخترعان در تلاش هستیم تا از دارایی های فکری کشور که در کارآفرینی و رشد GDP نقش دارد، نهایت بهره را ببریم.
وی برلزوم توسعه علم و فناوری در کشور و ارتقا جایگاه نوآوری و خلاقیت تاکید کرد و گفت: این حرکت در کشور شتاب گرفته تا بتوانیم قدم های بلندتری را در این راستا برداریم.
ضرغام با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های کشور برای توسعه علم و فناوری استفاده خواهد شد، گفت: در گذشته در مراکز علمی، استادان را حمایت می کردیم اما الان دانشجویان مورد حمایت قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت علمی خوبی در کشور ایجاد شده است، ادامه داد: برنامه ویژه ای تحت عنوان 'هسته های علمی' تدوین شده تا دانشجویان در مقاطع مختلف هم مورد حمایت قرار گیرند.
علمی ** 1201 **1440
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است

آخوند «عبدالغفار قرنجیک» در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب با اشاره به جنبش دانشجویان در دانشگاه های غربی، اظهار کرد: دانشگاهی معتبر و معروف مانند کلمبیا با جمعی از فرزندان سرمایه داران آمریکایی از ایالت های مختلف، تربیت کننده نسل بعدی کارگزاران آمریکا هستند و اینجاست که فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است نسلی که بی شک در آینده آمریکا رُل اساسی بازی می کند و اینجاست که مبارزات این دانشجوها به عنوان یک نماد مبارزه طلبی و عدالت خواهی خود را نشان داده است.
 
به گفته وی؛ شاید ساده بنظر می رسد اما وقتی به این موضوع اینگونه توجه کنیم که مسئولان دانشگاه های معتبر کشور از جمله مدیران دانشگاه شریف اعلام می کنند دانشجویانی که به خاطر حمایت از مردم غزه نظم کنونی دنیا در حال تغییر است، ضرورت تغییر این نظم را دانشجویان و اساتید دانشگاه های معتبر آمریکا از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه آستین تگزاس و دانشگاه هاروارد درک کرده و فریاد می زنند از سوی دانشگاه های آمریکا از تحصیل باز ماندند، می توانند در ایران تحصیلات عالی خود را ادامه بدهند؛ یعنی تجلی قدرت فرهنگ مقاومت و تأثیر آن در افکار عمومی جهانیان و نوید این پیروزی قطعا در سال آینده و در دیدار دانشجویان کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به جهانیان اینگونه مخابره خواهد شد دانشجویان متحصن دانشگاه های آمریکا بین دیدار کنندگان خواهند بود و این پیروزی مقاومت است.
 
این روحانی اهل سنت غرب گلستان با عنوان اینکه نظم کنونی دنیا در حال تغییر است، تصریح کرد: ضرورت تغییر این نظم را دانشجویان و اساتید دانشگاه های معتبر آمریکا از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه آستین، تگزاس و دانشگاه هاروارد درک کرده و فریاد می زنند.
 
وی افزود: البته این موضوع نه تنها در دانشگاه های ایالت های مهم آمریکا، بلکه تا خیابان های اروپا و دانشگاه های مهم اروپایی از جمله دانشگاه پاریس و لندن کشیده شده و به زودی خیلی ها با این ایده همراه خواهند شد و آینده بسیار حیرت آورتر از امروز خواهد بود اگر کمی صبوری بخرج بدهیم خواهیم دید.
 
به گفته وی؛ این دانشجویان متحصن انسان های آزاده ای هستند که حدود 7 ماه جنایات صهیونیست ها را دیده اند و امروز به دفاع و حمایت از ستمدیدگان نوار غزه برخواسته اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • فیلم| حمایت از فلسطین در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان میشیگان
  • حمایت از فلسطین این بار در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان میشیگان | ویدئو
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله