Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال بختیاری گفت: لازم است کارگزاری ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ در نشست مشترک پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و رئیس امور شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مسائل مربوط به شرکت های دانش بنیان استان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال بختیاری با ارائه گزارشی از وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان، عدم وجود کارگزاری ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در استان، وجود موانع قانونی در ثبت شرکت توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ها و همچنین وجود موانع قانونی برای حضور شرکت های دانش بنیانی که گرید پیمانکاری ندارند در مناقصات را از مهمترین موانع توسعه این شرکت ها در استان عنوان نمود و پیشنهاد داد کارگزاری ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل گردد.

در این ادامه سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: تمام تلاش این معاونت این است که این شرکت ها از نظر کمی و کیفی گسترش پیدا کرده و بتوانند در حوزه علم و فناوری و نیز در حوزه های اقتصادی کار های بزرگی انجام دهند.

وی با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: اینکه هر قانونی نیاز به اصلاح و روزآمدسازی دارد امری بدیهی است و ما باید در چند سال آینده جهت کامل‌تر شدن و اجرایی شدن این قانون بصورت کامل، تلاش کنیم.

صاحبکار خراسانی افزود برخی موارد در قانون آمده است، ولی برای فعال‌سازی آن نیاز به تهیه دستورالعمل‌های تفضیلی‌تر و دقیق‌تر است.

رئیس امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ررئیس جمهور از پیگیری جهت ایجاد کارگروه‌های استانی رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و قول مساعد داد در خصوص مشکلات مطرح شده از طرق مختلف تلاش خواهد نمود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم