Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد با اشاره به اينکه احداث دو شهر جديد در سواحل مکران تا پايان امسال آغاز مي‌شود، گفت: در حال مذاکره براي احداث اين دو شهر با حضور سرمايه‌گذاران خارجي هستيم.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، حبيب‌الله طاهرخاني در حاشيه همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري با اشاره به اينکه از ايجاد شهرهاي جديد سه دهه مي‌گذرد، گفت: در حال حاضر در مجموعه شهرهاي جديد 800 هزار نفر ساکن هستند، اما مسئله‌ بسيار مهم و حائز اهميت اين است که در ايجاد شهرهاي جديد بتوانيم از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در توسعه اين شهرها بهره‌مند شويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تأکيد بر اينکه محدوديت اعتبارات عمراني و زيرساخت‌ از مشکلات و چالش‌هاي توسعه شهرهاي جديد است، اضافه کرد: استفاده از روش‌هاي جديد مالي موجب شکل‌گيري کامل شهرهاي جديد خواهد شد، پس نگاه ما به شهرهاي جديد و نسل نوين اين شهرها، استفاده از ظرفيت روش‌هاي نوين مالي به‌عنوان محرک توسعه ملي است.
طاهرخاني ادامه داد: بخش عمده سياست ايجاد شهرهاي جديد، ايجاد فرصت‌هاي شغلي و رويکردهاي آمايشي است تا بتوانيم اسکان دائم در شهرهاي جديد، ايجاد کنيم.
معاون وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اينکه با اين اهداف، توسعه سواحل مکران را به صورت خاص پيگيري مي‌کنيم، افزود: در تهران سياست تراکم‌زدايي پايتخت براي ارتقاي امنيت زندگي و بالا بردن کيفيت آن در تهران دنبال مي‌شود. بنابراين در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري پروژه‌اي معرفي شد تا نمايشگاه دائمي فناوري و مصالح ساختماني در پرند ايجاد و احداث شود،‌ بنابراين ما دنبال اين نوع کارکردها در شهرهاي جديد هستيم تا اين نوع معافيت‌هاي بزرگ‌مقياس را در شهرهاي جديد ايجاد نکنيم، نمي‌توانيم در توسعه شهرهاي جديد موفق عمل کنيم.
طاهرخاني در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که از او پرسيد بر اساس مصوبه‌اي قرار بود به 18 شهر جديدي که در حال حاضر در کشور وجود دارد، 6 شهر ديگر اضافه شود، گفت: شهرهاي زيادي در مرحله مکان‌يابي و برخي از شهرها در مرحله تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري قرار دارد، بنابراين طبق جديدترين اقدامات انجام‌شده در حال حاضر عمليات اجرايي احداث دو شهر جديد با نام‌هاي سيراف و تيس در مرحله آغاز عمليات اجرايي رسيده است که احتمالاً از اواخر امسال آغاز مي‌شود.
وي با تأکيد بر اينکه هدف ما اين است که بدون تأمين مالي مشخص اقدام به ساخت اين شهرها نکنيم، افزود: اولويت ميدان گازي پارس جنوبي که يکي از حوزه‌هاي فعاليت‌هاي گسترده در جنوب کشور است به دليل اينکه نتوانستيم اسکان دائم در آنجا شکل دهيم، شايد موفقيت‌هاي لازم را کسب نکرديم، پس تلاش ما اين است که در حاشيه خليج‌فارس، کلان‌شهرهاي بزرگي مشابه با اقدامات کشورهاي حاشيه خليج‌فارس با هدف تقويت مناطق ژئوپلتيک انجام دهيم.
مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد اظهار داشت: اين منطقه را مي‌توانيم با استفاده از ظرفيت آب دريا، جمعيت خوبي را ساکن کنيم.
طاهرخاني ادامه داد: شهر تيس در چابهار مي‌تواند با مشارکت ايران،‌ افغانستان و هند به بندر مهمي در سواحل مکران تبديل شود، به‌طوري‌که همين ورود اولين محموله گندم هند براي ارسال به افغانستان يک اقدام مهم و ارزشمند است.
وي ادامه داد: در حال مذاکره و توافق با سرمايه‌گذاران هستيم تا شهرهاي جديد تيس و سيراف را از اواخر امسال آغاز کنيم.
به گفته طاهرخاني، قرار است در شهر سيراف 150 هزار نفر و در شهر تيس 175 هزار نفر ساکن شوند.
مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد تصريح کرد: براي ساخت شهرک در شهر جديد تيس با چيني‌ها وارد مذاکره شده‌ايم و آنها اعلام کرده‌اند که بازگشت سرمايه‌گذاري خود را با يورو مي‌توانند اجرايي کنند، اما به دليل نوسانات نرخ ارز و ريسک تأمين ارز تا حدودي در اين خصوص دست‌به‌عصا حرکت مي‌کنيم.
وي ادامه داد: اگر بانک مرکزي و شوراي اقتصاد اين ريسک را بپذيرند، مي‌توانيم مجموعه‌هاي زيادي را با مشارکت سرمايه‌گذاران خارجي به کشورهاي خارجي بسپريم.
طاهرخاني همچنين از راه‌اندازي سايت معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري شرکت عمران شهرهاي جديد خبر داد و گفت: در شهرهاي جديد براي مراکز محلات، فراخوان سرمايه‌گذاري داده‌ايم، بنابراين با توجه به رکودي که در بخش مسکن وجود دارد، اين ظرفيت خوبي براي فعال شدن تمام شهرهاي جديد ايجاد خواهد کرد. پس براي تأمين مالي نوين مذاکرات خود را با خارجي‌ها ادامه داده‌ايم تا سرمايه‌گذاران نه به شکل فاينانس بلکه به شکل سرمايه‌گذاري، واحدهاي ساخته‌شده را به ما تحويل دهند.
به گفته وي تشکيل صندوق‌هاي زمين و ساختمان از اولويت‌هاي ما خواهد بود که اين موضوع را به شهرهاي جديد ابلاغ کرده‌ايم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد

اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی گفت: با اجرای طرح ملی فیبرنوری در شهر شاهدیه به عنوان ششمین شهر استان، دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به شبکه امن و با کیفیت با سرعت ۸۰ برابر وضعیت موجود فراهم و مردم شهر شاهدیه طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

وی با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در شهر شاهدیه را بر اساس طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست و از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد