Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بين آمريکا و متحدان اروپايي‌اش درمورد مسئله هسته‌اي ايران شکاف به وجود آٖمده است.
ايران جايگاه امنيت‌سازي براي مردم منطقه دارد/ بين آمريکا و متحدان اروپايي‌اش درمورد مسئله هسته‌اي ايران شکاف ايجاد شد :: خبرگزاري خانه ملت
به گزارش خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، دکترعلي لاريجاني امروز (پنج شنبه، 11 آبان ماه) در مجمع سابقون (روحانيون بازنشسته سپاه مستقر در قم) با اشاره به تحولات بين‌المللي اظهار داشت: در صحنه بين‌المللي تحولاتي رخ داده که نسبت به سال گذشته متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از توافق هسته‌اي ايران و طرف مقابل تعهداتي داشتند که جمهوري اسلامي ايران تعهدات خود را انجام داد و طرف مقابل نيز برخي تعهدات خود را انجام داده و برخي را انجام نداده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بعد از سر کار آمدن ترامپ در آمريکا سنگ‌اندازي‌هايي را انجام داد و شروع به اقدامات ايذايي کرد، گفت: ابتدا قصد خراب کردن توافق را داشت ولي متحدانش به وي گفته بودند که خراب کردن توافق به ضرر آمريکا است.
وي افزود: رژيم صهيونيستي و عربستان به دنبال آن هستند که آمريکا را بر عليه جمهوري اسلامي ايران تحريک کنند که البته اين شرايط سبب شده تا آن تصوري که در گذشته وجود داشت که گفته مي‌شد ايران مسئله سازي مي‌کند شکسته شود زيرا همگان مي‌بينند که آمريکا شيطنت‌هايي را انجام مي‌دهد.
دکتر لاريجاني با بيان اينکه اخيرا هم مشاهده شد که پوتين از ايران حمايت کرد و مخالفت خود را با مذاکره مجدد ابراز داشت، بيان کرد: رئيس جمهور روسيه نيز تأکيد کرد که برجام به مسائل امنيتي ربطي ندارد و کشور چين نيز چنين موضعي را در قبال برجام دارد؛ علاوه بر اينها 3 کشور اروپايي حاضر در برجام نيز پاي توافق هسته‌اي ايستادند.
رئيس قوه مقننه کشور با بيان اينکه بين آمريکا و متحدان اروپايي‌اش شکافي در خصوص مسئله هسته‌اي ايران به وجود آٖمده که کم اهميت نيست، گفت: در کميسيون مشترک نيز اين کشورها پايبندي خود به توافق هسته‌اي را اعلام کردند.
وي اظهار داشت: عليرغم صرف پول و امکاناتي که سعودي‌ها و رژيم صهيونيستي عليه ايران هزينه مي کردند اما جمهوري اسلامي ايران با تيزهوشي اين دستاورد را به وجود آورده است.
به گزارش ايسنا، دکتر علي لاريجاني با بيان اين‌که «دشمني سعودي‌ها در گذشته با ايران پنهاني بود ولي در حال حاضر آن‌ها به صورت آشکار به دشمني با ايران مي‌پردازند»، بيان کرد: در نشست رياض، ترامپ پول زيادي از طريق عربستان به دست آورد و بعد از نشست تعهداتي به عربستان در خصوص ايران داد. عربستان در ابتداي انقلاب نيز به تحريک صدام عليه ايران پرداخت و اکنون دلايلي که براي دشمني با ايران مطرح مي‌کند دستاويز است.
وي با بيان اين‌که «جمهوري اسلامي ايران به دنبال دشمني با کشورهاي ديگر نيست»، ادامه داد: عربستان در منطقه جريانات تروريستي و ضد انقلاب را عليه جمهوري اسلامي ايران تحريک مي‌کند.
وي با بيان اين‌که «رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي براي دشمني با ايران به يکديگر متصل شده‌اند»، تصريح کرد: در مسائل بين‌المللي و منطقه‌اي اين دو جريان تحرکاتي را عليه ايران انجام مي‌دهند و رژيم صهيونيستي پس از نااميدي از داعش به دنبال حمايت از جبهه‌النصره است زيرا آن‌ها نگران از فعاليت‌هاي ايران و محور مقاومت هستند که به ضرر رژيم صهيونيستي است.
رئيس قوه مقننه با بيان اين‌که «ايران بسياري از بحران‌ها را به دست خود حل کرد و جايگاه امنيت سازي براي مردم منطقه که عموما مسلمان هستند دارد»، گفت: عقلا و حتي اروپايي‌ها نيز مي‌دانند که ايران نقش مثبتي در ايجاد امنيت دارد.
وي افزود: فتواي آيت‌الله سيستاني در عراق، جريان مجاهد و رزمنده‌اي را بوجود آورد که توانستند بر داعش غلبه کنند، در سوريه نيز اکثر مناطق از داعش پس گرفته شده است که شهرهاي باقي مانده نيز با کمک خدا از شر وجود داعش رها خواهند شد.
وي با بيان اين‌که «6 سال پيش ايران در موضوع سوريه تنها بود»، متذکر شد: برخي کشورهاي منطقه مي‌گفتند ظرف دو هفته کار دولت سوريه تمام است ولي در حال حاضر کشورهاي اروپايي به دنبال مصالحه در خصوص مسئله سوريه هستند.
لاريجاني با اشاره به مسائل داخلي کشور اظهار داشت: عمده مشکلات کشور اقتصادي است و مشکل بيکاري نيز نگراني‌هاي جدي را ايجاد مي‌کند که براي ايجاد اشتغال، کارخانه‌ها بايد رونق لازم را داشته باشند البته روند مثبت است اما شتاب آن کافي نيست.
وي با بيان اين‌که «در مسائل فرهنگي، شبکه‌هاي مجازي معضلاتي را به وجود مي‌آورند»، گفت: بايد با حساسيت، دقت و راهکار عقلايي به اين موضوع وارد شد، در مسئله آسيب‌هاي اجتماعي نيز مقام معظم رهبري جلساتي را برگزار مي‌کنند و مجلس شوراي اسلامي نيز قوانيني را براي حاشيه‌نشين‌هاي شهرهاي بزرگ وضع کرده است البته بايد توجه داشت که آسيب‌هاي اجتماعي نيز به مسائل اقتصادي برمي‌گردد.
وي با بيان اين‌که «به آينده کشور اميدوارم زيرا در مسائل مهم همه گروه‌ها يک رويکرد مشترک دارند و اقتصاد را اولويت اول مي‌دانند که راه نجات از سوي همه اقتصاد مقاومتي قلمداد مي‌شود»، گفت: گاهي برخي حواشي بزرگ مي‌شود که اشتباه است؛ زيرا بايد تمرکز خود را بر مسائل اصلي بگذاريم و بايد تلاش کنيم تا کشمکش‌ها به مسائل اصلي کشور آسيب نزند.
پايان پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز با حضور در هتل عباسی اصفهان، از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید به عمل آورد.

گفتنی است؛ سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) در هتل عباسی اصفهان آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6098027

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان