Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلا - ایرنا - مسوول مراسم کمیته فرهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه سال گذشته و در طول 10 روز بیش از 560 ساعت برنامه فرهنگی در عراق برگزار شد ، گفت: در طول مراسم اربعین امسال بیش از یکهزار ساعت برنامه اجرا خواهد شد.

علی اکبر مداحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری 40 موکب در شهرهای نجف، کربلا و مسر پیاده روی پیش بینی شده است که از 10 تا 20 صفر و در سه نوبت در هر روز برنامه دارند که 20 سخنران و 35 مداح برجسته کشورمان در این موکب ها به اجرای برنامه می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از پخش زنده سراسری 5 برنامه در طول این ایام خبر داد و اظهار داشت: امشب دعای کمیل توسط آهنگران و دعای ندبه صبح فردا (جمعه) توسط مهدی سماواتی و با سخنرانی حجت الاسلام مهدی ماندگاری در موکب مشهور امام رضا ع در عمود 285 برگزار و به صورت زنده پخش خواهد شد.
مداحی ادامه داد: در هفته آینده و در روز اربعین دعای کمیل در خیمه گاه توسط سعید حدادیان، دعای ندبه روز اربعین توسط مهدی سلحشور با سخنرانی استاد سید مهدی میرباقری و همچنین دعای روز اربعین توسط محمد طاهری قرائت و از شبکه سه سیما پخش زنده می شود.
این مقام مسوول ادامه داد: در شب اربعین دسته عزاداری با حضور ایرانیان و از محل سابق کنسولگری ایران در باب قبله حرم حضرت امام حسین (ع) حرکت خواهد کرد و در صحن حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل و همچنین بین الحرمین حضور می یابند.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 50 هزار نفر در دسته عزاداری روز اربعین حضور یافته بودند و امسال مداحان اهل بیت (ع) همچون سید مجید بنی فاطمه در صحن امام حسین ع و سعید حدادیان در صحن حضرت ابوالفضل العباس(ع) اجرای برنامه خواهند داشت.
مسوول مراسم های کمیته فرهنگی ستاد اربعین ادامه داد: این کمیته سعی دارد که از مداحان و سخنرانان بیشتری در مراسم اربعین استفاده کند تا جمعیت و ظرفیت بیشتری از مردم از آن استفاده کنند.
وی گفت: موکب صحن فاطمه الزهرا س در نجف و همینطور مسجد حکیم هر روز بعد از نماز ظهر و شب بعد از نماز مغرب برنامه دارند و در طول مسیر پیاده روی نیز در موکب های واقع در عمودهای 285 ، 828، 1080 و 1120 برنامه های مختلفی اجرا می شود و که حجت الاسلام پناهیان در آنجا سخنرانی خواهد داشت.
مداحی با اشاره به راه اندازی دو موکب در کربلا تصریح کرد: موکب دانشجویی دیگری در نزدیکی کربلا راه اندازی شده که 8 هزار دانشجو در آن اسکان دارند.
وی در خصوص اجرای برنامه های مشترک فرهنگی با کشور عراق خاطرنشان کرد: موکب هایی از نظر ما موفق هستند که توانستند با برادران عراقی تعامل بیشتری داشته باشند و به طور مشترک موکب راه اندازی کنند.
مسوول مراسم کمیته فرهنگی ستاد اربعین بیان داشت: باید به سمتی برویم که همه ایرانیانی که برای زیارت و خدمت به عراق می آیند، به گونه ای میهمان باشند نه میزبان؛ چرا که میزبان برادران عراقی هستند و نباید این میزبانی را از آنها بگیریم.
وی تصریح کرد: برادران عراقی سالها با عشق و علاقه و صمیمیت از زائران اباعبدالله الحسین پذیرایی کردند و حال که جمعیت زائران سال به سال افزایش می یابد، باید به کمکشان برویم و میزبانی آنها را تقویت کنیم، نه اینکه این گونه القا شود که خودمان را جایگزین آنها می کنیم.
خاورم *4*1067*1770*انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی باهدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس و تمدن ایرانی از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه جاری در سواحل بندر ماهشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تصریح کرد: این رویداد با همکاری منطقه۳ نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، دریابانی بندر ماهشهر، اداره شیلات شهرستان بندر ماهشهر، آموزش و پرورش بندر ماهشهر و بندرامام خمینی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده مردم شناسی، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، کانون فرهنگی هنری دایا، پتروشیمی بندرامام و شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر و پایگاه‌ منظر فرهنگی‌ تاریخی بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با هدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس برنامه‌های متنوعی از جمله رژه دریایی با حضور منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، فرماندهی دریابانی و اداره شیلات با مشارکت ۱۵۰ شناور سبک و نیمه سنگین در آب‌های آزاد خلیج فارس برگزار خواهد شد.

ارسطوزاده گفت: طی برنامه‌های روز خلیج همیشه فارس در شهرستان بندر ماهشهر، یک زنجیره انسانی با حضور دانش‌آموزان بندر ماهشهر و بندرامام خمینی بر روی آب‌های آزاد خلیج فارس تشکیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان بیان کرد: در این رویداد، نمایشگاه نقشه‌های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک‌های بومی اقوام ایران‌زمین “داگِشت” نیز از دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای فردوسی بندر ماهشهر برگزار خواهد شد. همچنین، همایش پژوهشی در عرصه مردم‌شناسی خلیج فارس نیز جزء برنامه‌های مدنظر در روز ملی خلیج‌فارس خواهد بود.

او بیان کرد: این رویداد یک فرصت مناسب برای ارتقای آگاهی عمومی درباره اهمیت ارزش‌های فرهنگی و طبیعی خلیج‌فارس است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان