Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در نشست خبری امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با ابراز تشکر از دعوت حسن روحانی از وی و نیز از مردم تهران به دلیل مشکلاتی که برای آنان در طی تردد وی در شهر ایجاد شده بود، اظهار کرد: ما در فرمت سه‌جانبه دیدار برگزار کردیم و مطمئن هستم که این دیدار که در سطحی بالا و با دید باز انجام شد منفعت‌های بسیاری برای سه کشور به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مذاکرات در زمینه جلوگیری از وقوع جرم و جنایات و نیز در زمینه صنعت و در راس آن مسائل اقتصادی بود که بر این موضوع تاکید شد و نیز درباره موضوع کریدور شمال و جنوب باید بگویم که تست این کار انجام شده و سال گذشته از کشور هند تعدادی کانتینر از ایران حرکت و به روسیه رسید و از روسیه نیز ادامه مسیر داد که این تجربه نشان داد این کار مقرون به صرفه است.
رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: ما جزو تولیدکنندگان عمده هیدروکربن‌ها هستیم و این سه کشور قصد رقابت در این زمینه را ندارند بلکه به دنبال همکاری با یکدیگر هستند که تاکنون نیز نتایج خوبی به همراه داشته است. تولید هیدروکربن‌ها در این سه کشور بالاست و ما علاقه‌مند به تبادل این هیدروکربن‌ها با یکدیگر هستیم و به عنوان مثال می‌توان از طریق سیستم حمل و نقل گاز آذربایجان، گازمان را به شمال ایران ارسال کنیم.
پوتین با بیان اینکه در زمینه آموزشی و مسائل پزشکی و همکاری‌های فرهنگی نیز تبادل‌نظرهایی در این نشست انجام شد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک توافقات ما درخصوص رژیم حقوقی‌مان در دریای خزر نهایی شود که در حاشیه این نشست ملاقات‌هایی انجام شد که از جمله با آقای روحانی در زمینه اقتصادی و مسائل انرژی و تولید ماشین‌های سنگین و نیز صنعت حمل و نقل صحبت‌هایی انجام دادم.
رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: با رهبر ایران نیز دیدار بسیار بامحتوا و مفیدی انجام دادم و در زمینه امنیت منطقه‌ای با ایشان صحبت کردم و نیز درباره موضوع سوریه نیز صحبت‌هایی انجام دادیم که در این زمینه بر همکاری‌های بسیار مثمرثمرمان با ایران تاکید کردیم.
وی در پایان گفت: با تشریک مساعی ما ، ترکیه و ایران شرایط در سوریه برای مبارزه با تروریسم به خوبی پیش می‌رود و شرایط مذاکرات آستانه که دیروز به پایان رسید بسیار مثبت و مفید بود البته ما معتقدیم که هیچ‌کدام از مشکلات یک تنه حل نمی‌شود و ما به همکاری‌های بیشتری در این زمینه تاکید می‌کنیم.
انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم

به گزارش خبرآنلاین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دیدار با «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد که لبنان در انتظار دریافت پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش، توقف جنگ و نیز اجرای قطعنامه سازمان ملل جهت بررسی و پاسخ به آن است.

بری در این دیدار ضمن تاکید بر پایبندی بیروت به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و تمام بندهای مندرج در آن، از فرانسه بابت «رویکرد و نقش» این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور آن در «جلوگیری از جنگ علیه لبنان» تشکر کرد.

همچنین رئیس پارلمان لبنان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گزارشی از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ویژه روستاهای واقع در مرزهای جنوبی این کشور و میزان تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به روستاها، شهرها، زمین‌های کشاورزی و مناطق جنگی لبنان و نیز استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در این حملات و نقض اصول و قواعد درگیری ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، او در مورد مساله ریاست جمهوری این کشور نیز از اقدامات کمیته پنج‌جانبه برای رسیدن به توافقی از طریق رایزنی جهت انتخاب رئیس جمهور تقدیر کرد.

این مقام لبنانی در ادامه نیز با اشاره به مساله آوارگان سوری که «فشار مضاعفی را در تمامی سطوح بر دولت و مردم لبنان وارد کرده»، گفت که این مساله را با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور قبرس که این هفته به لبنان سفر می‌کنند، مطرح خواهد کرد.

بری همچنین از فرانسه و آلمان خواست در روابط خود با سوریه و در مورد این پرونده (آوارگان سوری) تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه شنبه‌شب با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد تا برای دومین بار در دوره وزارتش به لبنان سفر کرده باشد. وی هدف خود را جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه و کاهش تنش موجود میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اعلام کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900668

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه