Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - «رفکت یوسوپوف» رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر قازان با «مصطفی کیانی» رئیس دانشگاه هنر اصفهان دیدار و برای همکاری با این مرکز علمی و سایر دانشگاه های ایران ابراز علاقه مندی کرد.

به گزارش ایرنا، این دیدار در پایتخت جمهوری تاتارستان در منطقه ولگای روسیه صورت گرفت و هیات دانشگاه هنر اصفهان به ریاست مصطفی کیانی رئیس این دانشگاه در جریان سفر به قازان، با ریاست دانشگاه فرهنگ و هنر این مرکز دیدار و از بخش های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرکنسولگری ایران در قازان اعلام کرد: رفکت یوسوپوف رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر قازان ضمن ابراز علاقه به توسعه همکاری های علمی و هنری با دانشگاه های ایران، برای توسعه همکاری های نزدیک و همه جانبه دانشگاه متبوع خود با دانشگاه هنر اصفهان اعلام آمادگی و علاقه مندی کرد.
وی در ادامه ارتباط دانشگاه هنر قازان با کشورهای مختلف اروپایی، آفریقایی و آسیایی و همکاری هنری و فرهنگی با دانشگاه های خارجی را تشریح کرد.
یوسوپوف گفت: ارتباطات تاریخی و تمدنی بستر خوبی برای همکاری های فرهنگی تاتارستان و ایران است و اصفهان به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و معماری ایران می تواند نقش مهمی در فرایند روابط رو به رشد روسیه و ایران ایفا کند.
در جلسه ای که معاونین، رئیسان دانشکده ها و گروه های مختلف آموزشی دانشگاه هنر قازان حضور داشتند، کیانی هاشمی رئیس دانشگاه هنر اصفهان نیز ضمن تشکر از دعوت دانشگاه هنر قازان، به معرفی این دانشگاه و امکانات آن با پنج دانشکده تخصصی و 2500 دانشجو پرداخته و در زمینه همکاری های مشترک با دانشگاه قازان در حوزه های مختلف نمایشگاهی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های کوتاه مدت، سمینارهای مشترک علمی و هنری اعلام آمادگی کامل برای تقویت ارتباطات، انعقاد تفاهمنامه و تدوین نقشه راه ابراز علاقه مندی و تمایل برای همکاری کرد.
وی همچنین آمادگی دانشگاه هنر اصفهان را برای انتقال تجربیات در بخش های حفظ و مرمت میراث فرهنگی و تولید صنایع دستی فاخر و بهره گیری از تجربیات طرف تاتاری در بخش های مختلف هنر بویژه موسیقی اعلام کرد.
از دیگر برنامه های سفر هیات دانشگاه اصفهان به قازان، انجام سخنرانی های تخصصی برای دانشجویان دانشگاه هنر قازان، امضاء یادداشت تفاهم همکاری با این دانشگاه و شرکت در نمایشگاه بین المللی هنر قازان است.
تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است.
اروپام**391 *شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در صورتی که به اعتراضات خود پایان ندهند، دریافت کرده است.

مری لاولور گفت: «من گزارش‌های نگران‌کننده‌ای مبنی بر اینکه دانشجویان اگر به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود در دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده پایان ندهند، با تعلیق مواجه می‌شوند، دریافت کرده‌ام.»

وی خاطرنشان کرد: «این اقدام نقض آشکار حق آنها برای تجمع مسالمت‌آمیز است.»

گفتنی است، تظاهرات در حمایت از فلسطین توسط دانشجویان در بسیاری از ایالت‌ها و دانشگاه‌های مختلف در سراسر ایالات متحده ادامه دارد.
 

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • جانلوکا دی مارتزیو تایید کرد؛ شانس بالای یوونتوس برای آغار همکاری با تیاگو موتا
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند